سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 29.11.2015, 15:17


برنامه افتتاحیه فرهنگ و سیاست یاسوج که قرار بود با سخنرانی آذر منصوری برگزار شود با فشار تندرو‌های اصولگرا به هم خورد.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ با اعلام اینکه در این حمله آسیب جدی ندیده است، گفت: اعضای انجمن اسلامی از مدت‌ها قبل برنامه ریزی کرده بودند و مجوز گرفته بودند اما روز یکشنبه به محض اینکه وارد سالن شدم شعار دادند و اصلا اجازه صحبت به مسئول فرهنگی دانشگاه را هم ندادند.

وی تاکید کرد: این برنامه کنسل شده و اگر می‌ماندیم مشخص نبود چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

عارف یزدانی دبیر تشکل فرهنگ و سیاست با اشاره به اینکه روز چهارشنبه مجوز این برنامه صادر شده است، گفت: شب گذشته نیز فرماندار شهر آقای دکتر محمدکاظم نظری تاکید کردند که این برنامه برگزار شود. مسئول حراست دانشگاه آزاد هم در جلسه بود. اما در میان جلسه مسئول دفتر نمایندگی رهبری زنگ زد و گفت شنیدم قرار است برخورد فیزیکی علیه ایشان انجام شود که مراقب باشید که فرماندار اطمینان داد حراست قول داده همه تمهیدات را انجام دهد.

دبیر تشکل فرهنگ و سیاست دانشگاه یاسوج ادامه داد: صبح خانم منصوری را به هتل آوردیم برای صبحانه که به ما خبر رسید اجازه ورود به اعضای تشکل را به سالن نمی‌دادند و وقتی وارد سالن شدیم دیدیم فقط اصولگرایان در سالن هستند. به یک نفر از بچه‌های تشکل‌های اصلاح‌طلب اجازه ورود نداده بودند. بعد که ما آمدیم شعار مرگ بر فتنه گر دادند و یک دفعه از سه طرف سالن شروع به حمله کردند و ما ایشان را اسکورت کردیم و به یک اتاق بردیم و حتی می‌خواستند درب اتاق را بشکنند.

وی افزود: حتی وقتی ایشان سوار ماشین شدند به ماشین ایشان حمله کردند و در این درگیری‌ها سه نفر از دانشجویان اصلاح‌طلب آسیب دیدند، دو نفر از آقایان و یک نفر از خانم‌ها. که به گفته این خانم یکی از دانشجویان اصولگرا با مشت به صورت ایشان زده است و در حال حاضر بیمارستان است. یکی دیگر از دانشجویان هم با چاقو ضربه خورده و ظاهرا وقتی یک خانمی با چاقو به خانم منصوری حمله کرده بود ایشان خود را حامل قرار داده بود.

به گزارش ایلنا، یک سایت محلی نزدیک به اصولگرایان در خبری نوشته بود امروز مطلع شدیم که با دعوت تشکل انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یاسوج، آذر منصوری که از بایکوت‌نشینان دایره اصلاحات نیز بوده در دانشگاه آزاد یاسوج سخنرانی خواهد کرد، موضوعی که از خط قرمز‌های نظام و توجه نکردن به آن‌ها گذشته است.


جمعیت زنان مسلمان نواندیش خواستار برخورد با برهم‌زنندگان سخنرانی آذر منصوری شد

جمعیت زنان مسلمان نواندیش از وزیر کشور خواست با برخورد جدی و قانونی با برهم زنندگان مراسم‌های سیاسی، زمینه را برای فعالیت سالم فعالان سیاسی کشور فراهم آورد.

به گزارش ایلنا جمعیت زنان مسلمان نو اندیش در اعتراض به برهم زدن سخنرانی آذر منصوری بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ

رفتارهای غیر قانونی و منافی اصول انسانی و اسلامی گروه های خودسر و غیرقانونی فشار با اجتماعات قانونی، معنایی جز ترس عمیق آنان از گفت و گو و تعامل منطقی در سپهر سیاسی کشور برای تشکیل مجلس کارآمد ندارد. این قبیل رفتارها لطمهای بنیادین  به فضای گفت و گو، هم دلی و مدارا در جامعه ایران وارد می سازد. نظام جمهوری اسلامی سال هاست هزینه بی تفاوتی در قبال رفتارهای ضد قانونی این گروه های خودسر را می پردازد.

جمعیت زنان مسلمان نواندیش ایران به عنوان حزبی که در چارچوب اصول اسلامی و قانون اساسی فعالیت می کند، با محکوم کردن برخوردهای خشونت بار عده ای افراط گرا در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برای برهم زدن برنامه سخنرانی خواهر اندیشمند و ارزشمندمان سرکار خانم مهندس آذر منصوری عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش، از وزیر محترم کشور و مسئولان انتظامی در دولت تدبیر و امید، که وظیفه صیانت از حقوق سیاسی و امنیت اجتماعات قانونی را بر عهده دارند ، قویاٌ انتظار دارد با برخورد جدی و قانونی با این عناصر زمینه را برای فعالیّت سالم فعّالان سیاسی کشور فراهم آورند.

جمعیت زنان مسلمان نو اندیش
۸ آذرماه ۹۴



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024