پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 27.11.2015, 10:11


محمدرضا خاتمی: آیا نفوذ دشمن جز این بود که رئیس جمهوری را روی کار بیاوردکه همه دنیا را علیه ما متحدکند؟

ایسنا: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه نفوذ مهم است و ما باید مراقب آن باشیم،‌ گفت: دشمن بین مسئولان نفوذ می‌کند.

محمدرضا خاتمی صبح امروز در بیست و دومین نشست مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با اشاره به اینکه قدمت نفوذ به تاریخ بشریت باز می‌گردد، زیرا انسان‌ها همواره می‌خواهند بر هم نفوذ و تسلط داشته باشند، اظهار کرد: باید نسبت به مسأله نفوذ دشمن هوشیار باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد نفوذ کند چه می‌کند؟ آیا مداخله نظامی، اقتصادی یا جاسوسی جایی دارد؟ اگر آمریکا، روسيه یا اسرائیل بخواهد نفوذ کند چه می‌کند؟ آنها اگر بخواهند نفوذ کنند در بین مسئولان نفوذ می‌کنند. آیا نفوذ دشمن غیر از این بود که رئیس جمهوری را روی کار بیاورد که ۷۰۰ میلیارد دلار را به باد فنا بدهد و منابع کشور را غارت کند و همه دنیا را علیه ما متحد کند؟

خاتمی با اشاره به اینکه نفود دشمن یک واقعیت است تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم از نفوذ استفاده جناحی کنیم. باید به صورت علمی مساله نفوذ را بررسی کنیم. هشت سال گذشته نشان داد که چگونه دشمن می‌تواند در کشور نفوذ کند. اکنون وقت آن است که به صورت علمی و دقیق به مسأله نفوذ بپردازیم نه آنکه از آن در دوره انتخابات استفاده جناحی کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین خاطرنشان کرد: در کشوری که شفافیت وجود نداشته باشد، نفوذ به وجود می‌آید. ما اگر می‌خواهیم راه نفوذ را ببندیم باید شفافیت داشته و مردم را غریبه ندانیم.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور چهره‌های آگاه و فعال همواره موجب باقی ماندن امید می‌شود، افزود: ما به روزهای خوب امیدواریم. سال 88 بسیاری از ما فکر می‌کردیم که دوران آرمان‌های انقلاب تمام شده و انقلاب به سرنوشت سایر انقلاب‌ها دچار می‌شود اما در کمتر از چهار سال ثابت شد که نهال انقلاب محال است که از ریشه کنده شود زیرا این نهال بر اساس آزادی و حرمت انسانی ایجاد شده و به راحتی نمی‌توان آن را خشکاند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بنایی که در انقلاب گذاشته شده امکان تسلط دیدگاه‌ها متحجرانه و مستبدانه را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: انقلاب ما نه برای قدرت‌طلبی و جنگ قدرت بلکه برای استقرار آزادی صورت گرفت، اما متاسفانه شاهدیم که بعد از انقلاب دچار برخی سوءبرداشت‌ها یا سوء رفتارها هستیم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024