پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 18.11.2015, 9:38


پلیس فرانسه بامداد روز چهارشنبه برای یافتن عبدالحمید اباعود که از وی به عنوان طراح اصلی حملات روز جمعه پاریس یاد می‌شود، به ساختمانی در محله سن دنی پاریس حمله کرد.

عملیات نیروهای ویژه پلیس فرانسه که از بامداد روز چهارشنبه برای بازداشت مظنونان حملات اخیر در حومه شمالی پاریس آغاز شده بود، با بازداشت هفت تن پایان یافت. گفته می‌شد که شماری از مظنونان مرتبط با حملات جمعه، از جمله عبدالحمید اباعود، در ساختمانی در محله سن دنی پاریس مخفی شده‌اند.

برخی رسانه‌های فرانسه گزارش دادند که مظنونان اصلی حملات روز جمعه پاریس از جمله عبدالحمید اباعود و صالح عبدالسلام در میان ۷ مظنون بازداشت‌شده نیستند. عبدالحمید اباعود مراکشی تبار و شهروند بلژیک است و تصور می‌شود که در سوریه است.

براساس گزارش‌ها، دو تن از مظنونان، که یکی از آنها زن بوده، در جریان عملیات صبح چهارشنبه کشته شده‌ و تعدادی مامور پلیس زحمی شده‌اند. گفته شده که این زن در نتیجه انفجار انتحاری کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شهردار محل گفته است که تیراندازی همراه با چند انفجار حدود ساعت ۴:۲۵ به وقت محلی در خیابان رپوبلیک، در مرکز سن دنی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادستان‌های فرانسه پنج تن از مجموع هفت مهاجم حملات جمعه گذشته پاریس را شناسایی کرده‌اند که چهار تن از آنان فرانسوی و یک تن دیگر ماه گذشته در میان پناهجویان در یونان انگشت‌نگاری شده بود. آنها معتقدند که دو مهاجم دیگر که در حملات دست داشتند، متواری هستند. به گفته بازرسان، توطئه پاریس در سوریه طرح‌ریزی و در بلژیک سازماندهی شده بود.

گاردین پیشتر گزارش داد که صالح عبدالسلام، یکی از مظنونان تحت پیگرد و یک مظنون دیگر در آپارتمانی در منطقه سن دنی سنگر گرفتند و همچنین گزارش رسانه‌های فرانسوی حاکی از آن بود که شش مظنون در آپارتمان بودند.


تروریست‌هایی که در انفجارهای روز جمعه پاریس دست داشتند. عبدالحمید اباعود،‌ طراح اصلی حملات نفر وسط است



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024