شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 02.11.2015, 9:07


ایران امروز: عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی صبح روز دوشنبه ۱۱ آبان (دوم نوامبر) توسط نیروهای امنیتی سپاه بازداشت شد.

صفحه فیس‌بوک آقای سحرخیز  نوشته است:‌ «امروز صبح ساعت ۷ به جرم تبلغ علیه نظام،‌ توهین به رهبری و تجمع و تبانی توسط ۷ مامور سپاه که به خانه آمده بودند دستگر شده و موارد زیر ضبط شد. هم اکنون هیچ اطلاعی از محل نگهداری ایشون نیست.»

در زیر یادداشت فوق تصاویر صورتجلسه بازرسی از خانه سحرخیز و وسایل ضبط شده نیز منتشر شده است.

مهدی فرزند عیسی سحرخیز  نیز در شبکه توییتر  بازداشت پدرش را تایید کرده و نوشته است: «عیسی سحرخیز توسط ۷ نفر از سپاه دستگیر و خانه وی گشته و وسایلش ضبط شد.»

عیسی سحرخیز (زادهٔ ۱۰ بهمن ۱۳۳۲ در آبادان)، از چهره‌های سیاسی و مطبوعاتی در ایران است که در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی مدتی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸  سحرخیز از مشاوران مهدی کروبی بود و در تیرماه ۸۸ در جریان اعتراض‌‌ها مردم ایران به نتایج اعلام‌شده انتخابات بازداشت شد.

سحرخیز سپس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام به سه سال حبس محکوم شد. دو سال بعد دو سال دیگر به حکم زندان ایشان اضافه شد.

آقای سحرخیز  پس از بیش از چهار سال زندان بدون مرخصی،‌روز پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ آزاد شد.

تصاویر صورتجلسه وسایل ضبط شده آقای سحرخیز



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024