جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 31.10.2015, 16:10


اتحاد جمهوریخواهان ایران:
حمله به کمپ لیبرتی را محکوم می‌کنیم!

یک بار دیگر کمپ لیبرتی، محل اسقرار اعضای سازمان مجاهدین خلق  ایران در عراق مورد حمله راکتی قرار گرفته است و بنا به اخبار منشره ۲۳ نفر از اعضای این سازمان جان باخته اند و تعدادی دیگر نیز زخمی شده اند. در اعلامیه مجاهدین خلق حال چند نفر از زخمی ها نیز وخیم اعلام شده است.  بنا به گزارش «فارس»، خبرگزاری سپاه پاسداران ایران، گروه شبه نظامی  «جیش المختار» مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. مجاهدین خلق جمهوری اسلامی و عوامل وابسته به آن را متهم به انجام این حمله نموده اند. جان کری وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا حمله به لیبرتی را به عنوان یک اقدام تروریستی محکوم کرده است. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نیز این حمله را محکوم کرده و نگرانی خود را از وضعیت ۲۲۰۰ نفر از اعضای مجاهدین در این اردوگاه اعلام کرده است.
مسئولیت امنیت و حفظ جان ساکنان کمپ لیبرتی به عهده دولت عراق است. بر اساس توافق طرفین در سال ۲۰۱۱  قرار شده است که اعضای سازمان مجاهدین خلق به تدریج از اردوگاه اشرف به کمپ لیبرتی منتقل شوند و از آنجا مقدمات انتقالشان به دیگر کشورها فراهم شود. این توافق با وساطت سازمان ملل و ایالات منحده آمریکا صورت گرفته است. دولت عراق  موظف به تامین امنیت این کمپ و  پیگیری علل و عوامل حمله به آن است.
ما  حمله به پایگاه لیبرتی  و هر  اقدام جنایتکارانه ی مشابه را نسبت به هر گروه سیاسی، صرف نظر از مواضع آن محکوم می کنیم.

در عین حال، ما همواره  پافشاری غیر مسئولانه رهبران سازمان مجاهدین خلق بر نگاه داشتن اعضای خود در خاک عراق  را سیاستی  نادرست  ارزیابی کرده‌ایم که تداوم آن می‌تواند اعضای این سازمان را هر چه بیشتر در معرض این نوع حملات قرار دهد.

ما خواهان دخالت مؤثر سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری و بویژه ایفای نقش فعال از جانب کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در رسیدگی به این فاجعه و جلوگیری از ادامه این جنایات سازمان یافته هستیم.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایرا ن
۹ آبان ۱۳۹۴ – ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024