پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 31.08.2015, 18:38


دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴

یک منبع آگاه به خبرنگار فرارو گفت که علی شکوری راد با قرار کفالت آزاد شده است.

به گزارش فرارو، عصر امروز رسانه ها خبر دادند که دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران که برای ارائه توضیحات به دادسرای اوین رفته بود، بازداشت شده است.

خبری که از سوی برخی منابع تکذیب شد. اما یک منبع آگاه به فرارو گفت: علی شکوری راد که عصر امروز از سوی دادستانی برای پاره ای توضیحات احضار شده بود، برای مدت کوتاهی بازداشت شده است.

این منبع آگاه به فرارو گفت که شکوری راد پس از ساعتی با قرار کفالت آزاد شده است.

به گفته این منبع آگاه بازداشت کوتاه مدت شکوری راد ارتباطی با فعالیت‌های سیاسی او در رابطه با حزب تازه تاسیس اتحاد ملت نداشته است.

خبرگزاری‌‌ها و رسانه‌های امنیتی مانند «فارس» و سایت «مشرق» ظهر دوشنبه به نقل از یک «مرجع قضایی»، ضمن انتشار خبر بازداشت دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران نوشته بودند، علت بازداشت وی را «اصرار بر تخلفات قبلی و اقدامات فتنه‌گرانه» اعلام کرده‌اند.

شکوری راد در نخستین کنگره حزب ملت ایران که روز پنجشنبه ۲۹ مرداد در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد به عنوان دبیرکل این حزب تازه‌تاسیس انتخاب شد.

شکوری راد پیش از این یکبار در  مهرماه سال ۱۳۸۹ بازداشت شد اما پس از یک ماه از زندان آزاد گردید.


گزارش ایلنا از نشست خبری  شکوری‌راد:
با محوریت رییس دولت اصلاحات پیش می‌رویم

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران گفت: هر اصلاح‌طلبی با هر عیاری متحد ماست و دست همکاری به سوی او دراز می‌کنیم و رقیب هیچ جریان اصلاح‌طلب دیگری نیستیم.

به گزارش خبرنگار احزاب ایلنا، کنفرانس خبری علی شکوری‌راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در دفتر این حزب با حضور رسانه‌های مختلف برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شکوری‌راد با اشاره به جمعیت ۷۸ میلیونی ملت ایران که صاحب امکانات و منابع کشور هستند، گفت: این ملت به دنبال یک انقلاب عظیم، نظام شاهنشاهی را سرنگون کردند و نظام جمهوری را با صفت اسلامی جایگزین آن کردند و قانون اساسی را برای نحوه اداره کشور تدوین کردند.

شکوری‌راد با اشاره به قانون اساسی گفت: در این قانون نحوه تعامل و رفتار با دیگران و چگونگی حضور مردم در انتخابات و دوره حکومت آن‌ها مشخص شده است و بر این اساس ما از این تجربیات استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به تجربه سال‌های گذشته اظهار داشت: حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بر اساس این تجارب پایه‌گذاری شده است و بر اساس این تجارب هم با بزرگان نظام تعامل خواهیم داشت.

دبیرکل حزب اتخاد ملت ایران با تاکید بر اینکه ما ارکان نظام را به رسمیت می‌شناسیم، تصریح کرد: ممکن است با برخی در این ارکان اختلاف‌نظر داشته باشیم، اما خود را پاسدار ارکان نظام می‌دانیم و با کسانی که در این ارکان هستند و با آن‌ها اختلاف‌نظر داریم، تعامل می‌کنیم.

شکوری‌راد با بیان اینکه ما باید ظرفیت موجود در جامعه را پاسداری کنیم، خاطرنشان کرد: هر اصلاح‌طلبی با هر عیاری٬ متحد ماست و دست همکاری به سوی او دراز می‌کنیم و رقیب هیچ جریان اصلاح‌طلب دیگری نیستیم و مسیری که باید بپیماییم را همراه هم طی خواهیم کرد.

وی افزود: تلاش داریم که در جامعه متکثر از فرصت وجود مخالفان استفاده کنیم؛ چراکه وجود مخالفان باعث خواهد شد پایه‌های فکری ما قوی‌تر شود و با این رویکرد افق آینده ما روشن است و یقینا تجربه‌های ما به جامعه منتقل می‌شود و ما از این تجربه‌ها استفاده می‌کنیم و آینده را خواهیم ساخت.

دبیرکل حزب اتخاد ملت ایران تاکید کرد: اگر ظرفیت‌های گذشته محدود شدند، با گشایش بعد از انتخابات ظرفیت‌های جدید به دست آمده است و حزب اتحاد ظرفیتی جدید برای افرادی است که امکان سازمان‌دهی نداشتند. به همین دلیل بعد از اعلام موجودیت تقاضای عضویت زیادی به حزب ‌آمد و امروز هم تقاضاهای زیادی برای عضویت در این حزب وجود دارد که امیدواریم بتوانیم به این تقاضا‌ها پاسخ دهیم.

شکوری‌راد یادآور شد: به خاطر نوپابودن حزب ممکن است برخی جواب‌ها با نظر کلی حزب تفاوت داشته باشد٬ اما با توجه به جایگاه حقوقی من٬ به عنوان دبیرکل حزب، دیدگاهم می‌تواند نظر پایه‌ای و نه نظر نهایی حزب باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مسائل سال ۸۸ سوال کرده بود، ابراز داشت: رویکرد حزب اتحاد ملت ایران این است که در مورد مسائلی که در گذشته بوده و تلخی‌های زیادی داشته مطلبی مطرح نکند و نگاه حزب اتحاد ملت نگاه به آینده است.

دبیرکل حزب اتخاد ملت ایران با بیان اینکه در متون حقوقی ما واژه فتنه تعریف نشده است و ما دریافتی از این واژه نداریم، عنوان کرد: مبنای ما قانون است و ما حزب اتحاد را پاسدار اصل نظام و جمهوری اسلامی و ارکان نظام می‌دانیم.

شکوری‌راد افزود: باید ارکان نظام طوری عمل کنند که اعتماد مردم به نظام حفظ شود و به این اعتماد خدشه‌ای وارد نشود.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ عنوان کرد: در سال ۹۲ مردم و ارکان نظام هر دو تلاش کردند که انتخابات پرشوری انجام شود و نتیجه این تلاش حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای در سال ۹۲ بود و امروز هیچ جریان سیاسی درباره شرکت نکردن در انتخابات صحبت نمی‌کند و نجابت مردم ایران به اندازه‌ای بود که وقتی نشانه‌ای دیدند به آن نشانه روی خوش نشان دادند.

دبیرکل حزب اتخاد ملت ایران تاکید کرد: ما گذشته را به رخ نمی‌کشیم و به بحث نمی‌گذاریم و معتقدیم این مباحث به نفع کشور نیست و در جلسات خود از این بحث عبور می‌کنیم و نگاه به آینده داریم.

شکوری‌راد در پاسخ به سوالی درباره هجمه شدید رسانه‌ای علیه حزب اتحاد ملت ایران در دو هفته گذشته و بعد از برگزاری کنگره حزب گفت: صحبت‌های رقیبان ما غیرطبیعی نیست. چون احساس می‌‌کنند رقیب قدرتمندی وارد عرصه سیاسی کشور شده است و از این هراس دارند که اتحاد، قدرت بگیرد. بنابراین تلاش می‌کنند که این حزب از مواضع خود عقب‌نشینی کند.

وی اضافه کرد: خوب نیست که مخالفان به جای استدلال سیاسی با انگ زدن و ایجاد هراس مخالفان خود را از عرصه بیرون کنند.

شکوری‌راد در ادامه به مخالفان توصیه کرد تا به جای انگ زدن و بیرون کردن رقیب٬ به استحکام پایه‌های فکری خود بپردازند و دلیل ضعیف‌بودن خود را بررسی کنند و با استفاده از رانت قدرت در پی حذف جریان رقیب نباشند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ درباره نگاه حزب اتحاد ملت به رئیس دولت اصلاحات و محدودیت‌های ایجاد شده برای وی اظهار داشت: حزب اتحاد ملت ایران خود را اصلاح‌طلب و رئیس دولت اصلاحات را لیدر اصلاحات می‌شناسد و محوریت ایشان را به رسمیت شناخته و آن را تقویت می‌کند.

شکوری‌راد با اشاره به پیام رئیس دولت اصلاحات به کنگره حزب اتحاد ملت یادآور شد: در آینده هم ارتباط بیشتری با ایشان خواهیم داشت.

وی با اشاره به محبوبیت رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: بر اساس اصل ۳۶ قانون اساسی مجازات باید بر اساس حکم دادگاه صالحه باشد و تا امروز دادگاه با این مضمون برای رئیس دولت اصلاحات تشکیل نشده است و اگر این محدودیت برای رسانه‌هاست٬ این کار تخلف از قانون مطبوعات است.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه اگر رسانه‌ای را برای انتشار یا ممنوعیت انتشار یک خبر تحت فشار قرار دهند٬ فرد مسئول به انفصال خدمات دولتی محکوم می‌شود، خاطرنشان کرد: باید یکی از رسانه‌ها پیشقدم شود و از فردی که چنین حکمی را داده بررسی و پیگیری کند تا ببینیم مبنای قانونی افرادی که از این حکم دفاع می‌کنند٬ چیست.

شکوری‌راد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمال مخالفت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با برخی از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد گفت: ما در مقابل قانون تمکین می‌کنیم و رفتار قانونی خواهیم داشت و با تعامل مسیر گرفتن مجوز را پیگیری می‌‌کنیم. با این حال هیچ یک از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت مشمول مواردی که امکان رد صلاحیت آنها را به وجود بیاورند نیستند٬ اما این مساله نمی‌تواند مانعی پیش‌روی حزب باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره فشارهای سیاسی و قضایی بر روی اعضای حزب بعد از کنگره ابراز داشت: بخش عمده‌ای از این فشار‌ها در ۴۸ ساعت اول اوج گرفت و بعد فروکش کرد که به نظر می‌رسید افراد موثر در این فشار‌ها دریافت درستی از کار خود نداشتند و افراد با تدبیر جناح مقابل این حجم فشار را کنترل کردند. انعکاس این تیتر‌ها که در موافقت و مخالفت ما بود٬ به معرفی ما کمک کرد.

شکوری‌راد تاکید کرد: فشارهای قضایی و امنیتی وارد شده به اعضا جدی نیست و ما به دنبال تعامل با دستگاه‌های دیگر کشور هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمال مخالفت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با برخی از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد گفت: ما در مقابل قانون تمکین می‌کنیم و رفتار قانونی خواهیم داشت و با تعامل مسیر گرفتن مجوز را پیگیری می‌‌کنیم. با این‌حال هیچ یک از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت مشمول مواردی که امکان رد صلاحیت آنها را به وجود بیاورند٬ نیستند٬ اما این مسئله نمی‌تواند مانعی پیش‌روی حزب باشد.

دبیرکل اتحاد ملت ایران در پاسخ به سوالی درباره فشارهای سیاسی و قضایی بر روی اعضای حزب بعد از کنگره ابراز داشت: بخش عمده‌ای از این فشار‌ها در ۴۸ ساعت اول اوج گرفت و بعد فروکش کرد که به نظر می‌رسید افراد موثر در این فشار‌ها٬ دریافت درستی از کار خود نداشتند و افراد با تدبیر جناح مقابل این حجم فشار را کنترل کردند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران افزود: انعکاس این تیتر‌ها که در موافقت و مخالفت ما بود به معرفی ما کمک کرد.

شکوری‌راد تاکید کرد: فشارهای قضایی و امنیتی وارد شده به اعضا جدی نیست و ما به دنبال تعامل با دستگاه‌های دیگر کشور هستیم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024