جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 03.08.2015, 15:27


مقامات آمریکایی تهدید کرده‌اند در صورت حمله ارتش سوریه به نیروهای آموزش دیده آمریکا، ارتش سوریه را مورد هدف قرار خواهند داد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، به گفته مقامات آمریکایی، جنگنده‌های ارتش این کشور از این نیروها در سوریه حمایت هوایی می‌کند.

این مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود توضیح دادند کاخ سفید تصمیم گرفته برای دفاع از نیروهای آموزش دیده خود در سوریه به هر مهاجمی به این نیروها، حمله کند حتی اگر این مهاجم از نیروهای حامی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه باشد.

این نیروهای نظامی متشکل از شهروندان سوریه هستند که پس از گزینش در پایگاه‌هایی در ترکیه و اردن، توسط ارتش آمریکا آموزش نظامی  دیده‌اند و برای جنگ با داعش به سوریه اعزام می‌شوند.

این نیروها برای جنگ با داعش و نه نیروهای دولتی سوریه توسط ارتش آمریکا ایجاد و تسلیح شده‌اند.

هنوز هیچ منبع رسمی در آمریکا این خبر را تایید نکرده است. این تصمیم نقش آمریکا را در بحران سوریه افزایش می‌دهد.

داعش، گروه‌های مسلح افراط‌گرای اسلامی از جمله شاخه القاعده در سوریه و ارتش سوریه، تهدیدی برای نیروهای مسلح آموزش دیده آمریکا در سوریه هستند.
نخستین گروه از نیروهای آموزش دیده ارتش آمریکا به تازگی در شمال سوریه مستقر شده است. آنها در روز جمعه از سوی دیگر گروه‌های تندرو در سوریه مورد هدف قرار گرفتند. این اقدام باعث شد برای نخستین بار جنگنده‌های ارتش آمریکا به مهاجمان این گروه‌های مسلح حمله کند.

مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود گفتند جنگنده‌هایی آمریکایی حملاتی را برای حمایت از پیشروی این نیروها در برابر داعش انجام می‌دهند. روزنامه وال استریت ژورنال نخستین منبعی بود که این خبر را فاش کرد.

قرار است ارتش آمریکا از طریق جنگنده‌های خود مانع از حملات علیه این نیروها شود. مقامات واشنگتن گفته‌اند آنها از احتمال اقدام ارتش سوریه علیه نیروهای مورد حمایت آمریکا نگرانی دارند.

از ماه‌ها قبل تاکنون جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا برای بمباران مراکز داعش در آسمان سوریه پرواز می‌کنند اما تاکنون از سوی ارتش سوریه مورد هدف قرار نگرفته‌اند. وزارت دفاع و کاخ سفید آمریکا از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

ارتش آمریکا از ماه می‌گذشته برنامه‌ای را برای آموزش نزدیک به ۵۴۰۰ نفر جنگجو برای سوریه آغاز کرد. وظیفه اصلی این نیروها جنگ با داعش در سوریه است. آنها قرار است از جنگ با ارتش سوریه خودداری کنند.

ارتش آمریکا تلاش می‌کند از رویارویی مستقیم با ارتش سوریه خودداری کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024