جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 10.07.2015, 20:44


بی بی سی: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران حاضر در محل مذاکرات هسته‌ای در وین گفت بعضی از اختلاف‌های باقی‌مانده دو طرف در مذاکرات هسته‌ای حل و فصل شده است.

آقای کری فضای کنونی مذاکرات را «بسیار سازنده» توصیف کرد و گفت پیشرفت‌هایی به دست آمده است.

هم‌زمان به گزارش خبرگزاری رویترز کاخ سفید اعلام کرده است که آمریکا و دیگر کشورهای طرف مذاکره با ایران هیچگاه تا این حد به توافق نزدیک نبوده‌اند.

پیشتر اعلام شد که دوره توافق موقت هسته‌ای میان ایران و ۱+۵، با هدف ادامه مذاکرات جاری تا روز دوشنبه ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر) تمدید شده است.

اتحادیه اروپا هم تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تا سه روز دیگر تمدید کرده است. تعلیق این تحریم‌ها قرار بود امشب پایان یابد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا هم به خبرنگاران در وین گفت که توافق موقت هسته‌ای میان ایران و کشورهای پنج به علاوه یک تا روز دوشنبه تمدید شده است.

پیش از آن محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته بود مذاکرات هسته‌ای ایران پیشرفت‌هایی داشته اما بعید است امروز جمعه ۱۹ تیر (۱۰ ژوئیه) توافقی به دست بیاید.

آقای ظریف گفته بود «مهمترین موضوعات» هنوز حل نشده و ممکن است گفت‌وگوها طی دو روز آینده هم ادامه داشته باشد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود درباره مذاکرات هسته‌ای ایران می‌گوید دوره اقامت جان کری، وزیر خارجه آمریکا در وین برای شرکت در این دور از مذاکرات هسته‌ای ایران، بیشترین زمان حضور بی‌وقفه یک مقام ارشد آمریکایی در مذاکرات بین‌المللی بر سر یک موضوع در طی چهار دهه گذشته است.

به گزارش امیر پایور، خبرنگار اعزامی بخش فارسی بی‌بی‌سی به وین جلسه هماهنگی داخلی گروه ۱+۵ امروز برگزار شده و بعد از آن فیلیپ هموند، وزیر خارجه بریتانیا از کند بودن پیشرفت کار خبر داده است.

آقای هموند محل مذاکرات را ترک کرده و گفته فردا شنبه دوباره به وین بازخواهد گشت. لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه هم قرار است فردا به محل مذاکرات برگردد.

در دیداری دیگر فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان، امروز بعد از بازگشت به وین با همتای ایرانی‌اش گفت‌وگو کرد.

در همین حال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، گفته است تمام تحریم‌ها علیه ایران باید بعد از توافق برداشته شود. آقای پوتین ابراز امیدواری کرده که این توافق به زودی حاصل شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024