جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 07.06.2015, 7:40


یکشنبه ۱۷خرداد ۱۳۹۴

اولین جلسه «نهاد عالی اصلاح‌طلبان» برگزار شد. نهاد عالی اصلاح‌طلبان، مجلس مشورتی است که در آن سران جریان اصلاحات و نمایندگان احزاب موثر حضور دارند. هدف این نهاد همدلی بین اصلاح طلبان و اعتدالیون است و غایت آن کسب پیروزی در انتخابات مجالس پیش رو است.

هفته نامه صدا نوشت: در اولین جلسه «نهاد عالی اصلاح‌طلبان» سیدمحمد خاتمی، عبدالله نوری، سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها، محمدعلی نجفی، سیدهادی خامنه‌ای، مصطفی معین، محمدرضا عارف، سیدحسین مرعشی، محمدرضا خاتمی، محسن امین‌زاده، سیدعبدالواحد موسوی لاری و اکبر ترکان حضور داشتند. موسوی خوئینی‌ها به نمایندگی از مجمع روحانیون،‌ هادی خامنه‌ای به نمایندگی از مجمع نیروهای خط امام و شورای هماهنگی اصلاحات، حسین مرعشی به نمایندگی از حزب کارگزاران سازندگی ایران و اکبر ترکان به نمایندگی از حزب اعتدال و توسعه در این جلسه حاضر بودند.

این «نهاد عالی» قرار است هر ماه در مکانی از پیش تعیین شده برگزار شود. اولین جلسه در دفتر رئیس جمهور اسبق در خیابان یاسر با دعوت او برگزار شد. در این جلسه اعضا در ابتدا به بررسی وقایع روز جامعه پرداختند. پس از کسب اخبار و دریافت نظرات پیرامون خط تبلیغی مخالفان برای جدایی بین نیروهای اصلاحات، اعضا به تبیین وضعیت فعلی پرداختند. هدف در وهله اول بهبود روابط، سپس تثبیت موقعیت موجود و نهایتا رسیدن به وضعیت موعود است.

در پایان همین جلسه، آن‌ها قراری نیز با یکدیگر گذاشتند: اول آن‌که از دولت بخواهند از حقوق همه نامزدها دفاع کند، دوم راهبرد اصلاح طلبان نیز در انتخابات حمایت از دولت باشد. تاکید سوم اعضا بر این بود که فقط یک لیست در انتخابات منتشر شود و در شهرهایی که تک نامزدی هستند نیز فقط یک نامزد معرفی گردد. نکته چهارم این بود که به تمام اصلاح‌طلبان ابلاغ و اعلام شود که علیه یکدیگر مصاحبه نکنند. تندروها و جریان مخالف به این موضوع نه تنها دل بسته‌اند، بلکه امیدشان برای تفرق اصلاح‌طلبان و بی‌اثر کردن آن‌ها این است که اعضا علیه یکدیگر مصاحبه کنند و راه و روش دولت و یا جریان اصلاحات را زیر سوال ببرند. به موضوع چهارم در این جلسه تاکید اکید شد.

قرار پنجم این بود که سازوکار رابطه میان سه شورای مشورتی، شورای هماهنگی و نهاد عالی از سوی همه پذیرفته شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024