پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 24.05.2015, 8:28

بیانیه کنشگران ملی – مذهبی خارج از کشور


کنشگران ملی – مذهبی خارج از کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک آزادی آقایان کیوان صمیمی و مسعود پدرام، تبعید غیرقانونی و کینه‌توزانه احمد زیدآبادی به گناباد را به شدت محکوم کرد؛ در بخشی از این بیانیه‌آمده‌است: «آزادی یاران دربندمان، مهندس کیوان صمیمی (پس از تحمل ۶ سال حبس غیرقانونی) و دکتر مسعود پدرام (پس از حدود ۴ سال حبس غیرقانونی) و بازگشت ایشان به دامان خانواده و دوستان و جامعه ازجمله اخبار خوش این روزهاست. امید که تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی این سالیان و تمامی بیگناهان زندانی هرچه زودتر از حبس‌های غیرمنصفانه، رهایی یابند.»

در ادامه این بیانیه ضمن اشاره به غیرقانونی بودن حکم تبعید و محرومیت مادام العمر زیدآبادی از فعالیتهای سیاسی و رسانه‌ای آمده‌است: «مجازات غیرمنصفانه و غیرانسانی احمد زیدآبادی ـ و به تعبیری خانواده‌ی رنج کشیده و صبور او ـ مبنایی جز انتقام‌گیری از صداقت و صراحت قلم و گفتار این دلسوز وطن و مردم ندارد، و به‌معنای مجازات یک صاحب‌نظر به‌خاطر پرسش‌گری از قدرتمندان حاکم بر کشور و نقد ایشان است. آن‌چه ما از آموزه‌های دینی آموخته‌ایم اصرار رهبران دینی حتی در مقام و مرتبه امام علی (به‌عنوان رهبر جامعه) به مردم تحت حکومت خود جهت نقد و نصیحت ایشان است. امام علی حتی این عمل را نه حق مردم بلکه حق خود بر مردم می‌داند.»

کنشگران ملی – مذهبی خارج از کشور در پایان ضمن تأکید بر لغو این حکم ناعادلانه تقاضا کرده اند:”ما هم‌چنین انتظار داریم کنشگران جامعه مدنی ایران ـ به‌ویژه جامعه روزنامه‌نگاری کشور ـ در برابر این امر ساکت ننشسته و به هر نحو ممکن اعتراض خود را به قوه قضائیه اعلام، و لغو این مجازات را پیگیری کنند. هم‌چنین از شخص آقای روحانی انتظار داریم به‌عنوان رئیس قوه مجریه ـ و برمبنای سوگندی که برای پاسداری از حقوق اساسی شهروندان بیان کرده ـ نسبت به این دست بی‌عدالتی‌های نهادهای قضائی و امنیتی واکنش در خور نشان داده؛ با تمسک به ارتباطات خود، و نیز با تکیه بر وزرای اطلاعات و دادگستری، پیگیر لغو این مجازات ناعادلانه و غیرقانونی شود، و از ادامه‌ی رنج همسر و فرزندان آقای زیدآبادی (به‌خاطر تبعید این کنشگر و تحلیل گر سیاسی وطن‌دوست) جلوگیری کند.”

متن کامل این بیانیه به گزارش ملی – مذهبی به این شرح است:

به‌نام خدا

با گذشت شش سال از بازداشت و محبوس ساختن شمار زیادی از فعالان سیاسی و کنشگران مدنی در پی انتخابات پر مسئله و ابهام سال ۱۳۸۸ که به جنبش اعتراضی سبز منجر شد اینک به‌تدریج این آزادگان با پایان یافتن مدت محکومیت‌شان در حال خروج از زندان هستند. آزادی سرافرازانه‌ی آنان از بند ستم موجب خوشحالی همه‌ی ماست.

آزادی یاران دربندمان، مهندس کیوان صمیمی (پس از تحمل ۶ سال حبس غیرقانونی) و دکتر مسعود پدرام (پس از حدود ۴ سال حبس غیرقانونی) و بازگشت ایشان به دامان خانواده و دوستان و جامعه ازجمله اخبار خوش این روزهاست. امید که تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی این سالیان و تمامی بیگناهان زندانی هرچه زودتر از حبس‌های غیرمنصفانه، رهایی یابند.

دکتر احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار متعهد و وطن‌دوست، عضو شورای فعالان ملی ـ مذهبی، و دبیرکل ادوار تحکیم وحدت نیز پس از تحمل شش سال حبس غیرعادلانه آزاد، اما با حکمی غریب و غیرقانونی (۵ سال تبعید) رهسپار گناباد شد. شگفت‌انگیزتر آن‌که وی به محرومیت مادام‌العمر از هرگونه فعالیت رسانه‌ای و سیاسی محکوم شده است! این مجازات‌های مضاعف ـ همچون حبس وی و دیگر آزادگان زندانی ـ هیچ مبنای قانونی ندارد و فاقد هرگونه مستند حقوقی است.

مجازات غیرمنصفانه و غیرانسانی احمد زیدآبادی ـ و به تعبیری خانواده‌ی رنج کشیده و صبور او ـ مبنایی جز انتقام‌گیری از صداقت و صراحت قلم و گفتار این دلسوز وطن و مردم ندارد، و به‌معنای مجازات یک صاحب‌نظر به‌خاطر پرسش‌گری از قدرتمندان حاکم بر کشور و نقد ایشان است. آن‌چه ما از آموزه‌های دینی آموخته‌ایم اصرار رهبران دینی حتی در مقام و مرتبه امام علی (به‌عنوان رهبر جامعه) به مردم تحت حکومت خود جهت نقد و نصیحت ایشان است. امام علی حتی این عمل را نه حق مردم بلکه حق خود بر مردم می‌داند.

کنشگران ملی ـ مذهبی خارج از کشور ضمن اعتراض به این حکم ناعادلانه و غیرقانونی و غیرانسانی، خواهان لغو این مجازات است. ما هم‌چنین انتظار داریم کنشگران جامعه مدنی ایران ـ به‌ویژه جامعه روزنامه‌نگاری کشور ـ در برابر این امر ساکت ننشسته و به هر نحو ممکن اعتراض خود را به قوه قضائیه اعلام، و لغو این مجازات را پیگیری کنند. هم‌چنین از شخص آقای روحانی انتظار داریم به‌عنوان رئیس قوه مجریه ـ و برمبنای سوگندی که برای پاسداری از حقوق اساسی شهروندان بیان کرده ـ نسبت به این دست بی‌عدالتی‌های نهادهای قضائی و امنیتی واکنش در خور نشان داده؛ با تمسک به ارتباطات خود، و نیز با تکیه بر وزرای اطلاعات و دادگستری، پیگیر لغو این مجازات ناعادلانه و غیرقانونی شود، و از ادامه‌ی رنج همسر و فرزندان آقای زیدآبادی (به‌خاطر تبعید این کنشگر و تحلیل گر سیاسی وطن‌دوست) جلوگیری کند.

کنشگران ملی ـ مذهبی خارج از کشور
۳ خرداد ۱۳۹۴



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024