جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 08.05.2015, 7:42


دویچه وله: در پی مرگ یک دختر جوان در مهاباد، هزاران نفر در جلوی هتل محل کار او دست به تظاهرات زدند و هتل را به آتش کشیدند. گفته می‌شود که یک مامور دولتی قصد تعرض به این دختر را داشته است.

مرگ یک دختر جوان در مهاباد سبب خشم هزاران ساکنان این شهر شد. معترضان خشمگین به هتلی که محل کار این دختر بود، حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.

بنا به گزارش‌ها این دختر مهماندار مورد تعرض یک “مامور امنیتی” قرار گرفته است. این مهماندار هتل برای رهایی از دست “مامور امنیتی” و پس از پریدن از پنچره هتل جان باخته است.

برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نام این دختر را پریناز خسروانی عنوان کرده‌اند. هتل تارا در مهاباد در استان آذربایجان غربی نیز محل کار او بوده است.

بر اساس گزارش اشپیگل آنلاین پریناز ۲۵ سال داشته و حادثه در روز دوشنبه (۱۴ اردیبهشت) رخ داده است. هتل تارا، هتلی معروف و چهار ستاره در مهاباد است. رسانه‌های کردی در خارج از کشور گزارش می‌دهند که مامور امنیتی “قصد تجاوز” به این دختر را داشته است.

در این گزارش آمده است که صاحب هتل نیز با مامور دولتی همکاری کرده است. مامور دولتی به هتلدار وعده داده بوده که در صورت همکاری، هتل تارا را ۵ ستاره خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که جعفر کتانی، فرماندار شهرستان مهاباد نیز تایید کرده است که “یک مرد قصد تجاوز به مهماندار هتل” را داشته است. وی گفته است که این مرد “مامور دولتی” نبوده، بلکه فردی بوده که مسئول نظارت بر کیفیت و استانداردهای هتل‌ها بوده است. بنا به گزارش‌های رسیده فرد مزبور بازداشت شده است.


گاز اشک علیه معترضان

به‌رغم دستگیری فرد مظنون گفته می‌شود که خشم و نگرانی ساکنان شهر مهاباد فروکش نکرده است. در روز پنج‌شنبه (۱۷ اردیبهشت) هزاران نفر از ساکنان مهاباد در اعتراض به مرگ این دختر جوان در جلوی هتل تارا تجمع کردند.

عکس‌هایی که در توییتر منتشر شده نشان می‌دهند که تظاهرکنندگان خشمناک هتل را به آتش کشیده‌اند. هنوز خبرهای جدیدی از شهر مهاباد گزارش نشده است.

نیروی امنیتی حاضر در محل برای پراکندن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌‌اند. بنا به آخرین گزارش‌ها شماری از معترضان در زد و خورد با نیروهای امنیتی نیز مجروح شده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024