جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 16.02.2015, 9:20


جمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اقدامات غیرمسوولانه  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مداخله آن در امورتشکل‌های کارگری ابراز نگرانی كرد و از اعضای این نهاد صنفی خواست  ضمن حفظ هوشیاری نمایندگان خود را در مسیر پیگیری امور مربوط به بازگشایی انجمن تنها نگذارند.

متن كامل بیانیه هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران كه روز یكشنبه ٢٦ بهمن منتشر شد به شرح زیر است:

به نام خدا
بیانیه انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران

اعضای محترم انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران
متاسفانه با خبر شدیم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدتی قبل به بهانه رایزنی و اخذ نظر مشورتی روزنامه نگاران با دعوت از اعضای این انجمن و یا روزنامه‌نگاران غیر عضو، اقدام به برگزاری جلسات توجیهی برای ایجاد تشکل جایگزین انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران کرده است.

این در حالی است که وزارتخانه مذکور به موجب دستور رییس جمهوری محترم ازمدت ها قبل ماموریت یافته زمینه برگزاری مجمع عمومی عادی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و متعاقب آن بازگشایی انجمن را فراهم کند، اما تاکنون هیچگونه اقدام درخورتوجهی در این زمینه صورت نگرفته است. مضافا اینکه اساسا و مطابق مفاد قانون کار و مقاوله نامه های سازمان بین المللی کار، مداخله دولت در ایجاد تشکل های کارگری و کارفرمایی ممنوع است.

هیات مدیره«انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران» ضمن ابراز نگرانی از این اقدامات غیر مسوولانه، به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی هشدارمی دهد دست ازمداخله در امورتشکل های کارگری بردارد وتبعات داخلی و بین المللی این رفتارها را مدنظر قراردهد.

همچنین از تمامی اعضای محترم«انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران» انتظار می رود ضمن حفظ هوشیاری، با استواری و انسجام صنفی، در این روزهای دشوار، شکیبایی پیشه کنند و نمایندگان خود را در مسیر پیگیری امور مربوط به بازگشایی انجمن تنها نگذارند. بی تردید این طرح نیز مانند دیگر طرح های تفرقه افکنانه ناکام خواهد ماند.

هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024