شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 15.02.2015, 17:33


دادسرای عمومی و انقلاب تهران روز يکشنبه اعلام کرده است که حکم حبس محمدرضا رحيمی معاون اول احمدی‌نژاد در دولت دهم به اجرا درآمده و  او تحویل زندان اوین شده است.

پايگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران نوشته است:« با توجه به قطعيت حکم محکوميت محمدرضا رحيمی معاون اول سابق رئيس جمهور داير بر تحمل ۵ سال حبس، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای حکم حبس را از طريق نيروی انتظامی صادر کرد. بر اين اساس ماموران پليس در تاريخ ۹۳/۱۱/۲۶ با حضور در محل سکونت محکوم عليه وی را فراخوانده و پس از تفهيم موضوع اجرای حکم، نامبرده جهت تحمل حبس به زندان اوين معرفی شد.»

محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، به تحمل ۵ سال و ۹۱ روز حبس، ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و پرداخت یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است. بر اساس این حکم، رحیمی در اواخر دوره هفتم مجلس به عنوان رئیس وقت «دیوان محاسبات اداری» صدها میلیون تومان پول را بدون داشتن منبع مالی توزیع کرده و در یک فساد مالی بزرگ در شرکت بیمه ایران درگیر بوده است.

خود رحیمی اخیرا در نامه‌ای خطاب به محمود احمدی نژاد نوشته بود که جابر ابدالی، از متهمان اختلاس از بیمه ایران، مجموعاً یک میلیارد و دویست میلیون تومان «به قریب ۱۷۰نفر از کاندیداهای مجلس هشتم «پرداخت کرده‌است» که اسناد و کپی چک‌های صادره «در پرونده ثبت و ضبط است».

دولت محمود احمدی‌نژاد مورد حمایت ویژه آیت‌الله خامنه‌ای بود. احمدی‌نژاد و یاران وی، بار ها دولت‌های نهم و دهم را پاک ترین دولت‌های تاریخ ایران اعلام کرده بودند. احمدی‌نژاد به معاون اول خود رحیمی نشان لیاقت اعطا مرده بود.

وبسایت «فردا» وابسته احمد توکلی اخیرا نوشت محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق، در جرایم محمدرضا رحیمی شریک است و باید به همراه او محاکمه شود.

وبسایت احمد توکلی در ادامه گزارش خود نوشت: «محاکمه محمدرضا رحیمی تمام و حکم قطعی محکومیت وی به زندان و جزای نقدی اعلام شده است اما اتهام بزرگ‌تر وی، ضربه شدید به سرمایه اجتماعی است. کسی که در سال ۸۸ می‌دانست چنین اتهامی متوجه اوست، چرا مسئولیت بزرگ معاون اولی رئیس‌ جمهور را قبول کرد؟ و چرا مسئولیت حساس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را پذیرفت؟»

سایت احمد توکلی در گزارش خود رئیس جمهور سابق را نیز «شریک جرم» رحیمی معرفی کرد و نوشت: «در این جنایت علیه سرمایه اجتماعی، محمود احمدی‌نژاد نیز قطعاً شریک جرم رحیمی است و باید به همراه وی محاکمه شود.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024