پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 13.01.2015, 21:11


کیوان صمیمی بهبهانی، فعال ملی ـ مذهبی و مدیرمسئول نشریه‌ی نشریه‌ی توقیف شده‌ی “نامه”، که از پنج سال پیش در زندان‌های اوین و رجایی شهر محبوس است، امروز سه‌شنبه، با وجود عدم تکمیل روند درمان در بیمارستان، به زندان رجایی شهر منتقل شد.
این فعال حقوق بشر که فردای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ بازداشت شد، با حکم ۶ سال حبس و ۳۰ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی محبوس است. صمیمی سابقه‌ی تحمل ۴ سال حبس در رژیم شاهنشاهی را در کارنامه فعالیت سیاسی خود دارد. اواخر ماه پیش بود که وی به علت بیماری‌های قلبی، ریوی، مغز و اعصاب و ستون فقرات، به بیمارستان اعزام و بستری شد.
این سومین بار است که روند درمان و معالجه‌ی این فعال سیاسی ۶۶ ساله، ناتمام می‌ماند. وی برای نخستین بار، در سال ۱۳۹۰، بعد از تأیید پزشکان زندان و همچنین پزشکی قانونی، در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران بستری شد. پس از مدتی، او پیش از تکمیل و اتمام معالجات به زندان بازگردانده شد.
اواخر سال ۱۳۹۲ نیز علاوه بر سایر بیماری‌ها، مشکل قلبی این فعال ملی – مذهبی تشدید و در مرکز قلب تهران بستری شد. اما بار دیگر، و درحالی که او مراحل درمان را طی می‌کرد به زندان بازگردانده شد.
کیوان صمیمی، عضو شورای فعالان ملی ـ مذهبی، مدیر مسئول نشریه‌ی توقیف شده‌ی نامه، عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، عضو شورای ملی صلح، عضو کمیته‌‌های پیگیری بازداشت‌های خودسرانه و دفاع از حق تحصیل، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در منزل شخصی‌اش بازداشت شد. او در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام زیر سوال بردن انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و شرکت در تظاهرات اعتراضی و نوشتن مطالب انتقادی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. صمیمی آذرماه سال ۸۹ به همراه تعدادی دیگری از زندانیان سیاسی زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024