پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 15.12.2014, 19:27


مدیرمسئول روزنامه کیهان روز دوشنبه بعد از ظهر به دعوت بسیج دانشجویی به دانشگاه تهران رفت تا در جمع دانشجویان به سخنرانی بپردازد، اما این سخنرانی با حاشیه‌های زیادی همراه بود. شماری از دانشجویان با شعارهایی چون «دروغگو حیا کن دانشگاه را رها کن»، «یا حسین، میرحسین»، «مرگ بر دروغگو»، «داعشی»،‌ «بازجو برو گم‌شو»، «وجدان نداری، شریعت نداری» و «تیشه تویی، تبر تویی، خائن فتنه گر تویی» به حضور وی در دانشگاه تهران اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین شریعتمداری با حضور در مراسمی با عنوان «۱۸۱۱ روز مطالبه یادمان خروش ملت انقلابی علیه فتنه گران» که بعدازظهر روز دوشنبه در دانشکده حقوق دانشگاه تهران از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: برخی از اسنادی که امروز می‌خواهم به آن اشاره کنم نشان می‌دهد که سران فتنه دست به وطن فروشی زدند. من این اسناد را برای یکی از عوامل فتنه فرستادم. آن‌ها به من گفتند که اجازه نمی‌دهیم این اسناد منتشر شود.

وی خطاب به دانشجویانی که مخالف روی سن آمدنش بودند و شعار «دروغگو حیاکن، دانشگاه رو رها کن» سرمی‌دادند، گفت: یک نمونه از این عوامل فتنه شما هستید.

از سوی دیگر برخی دانشجویان نیز در این جمع هنگام روی سن آمدن شریعتمداری فریاد زدند: «علمدار بصیرت ،‌حاج حسین شریعت».

دانشجویان دیگری شعار دادند: «موسوی زنده‌باد، کروبی پاینده باد»

شریعتمداری هم در پاسخ به این دانشجویان گفت: با زنده باد نمی‌شود مرده را زنده کرد.

وی اظهار کرد: حصر ۲ تن از سران فتنه به خاطر این بود که آن‌ها قصد داشتند طرح تکفیری در سوریه را اینجا پیاده کنند و من اسنادش را دارم.

در این هنگام برخی از دانشجویان بار دیگر شعار «دروغگو حیا کن دانشگاه را رها کن» را سردادند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان هم در پاسخ به این دانشجویان گفت: شما زمانی شعار «نه غزه نه لبنان را سرمی‌دادید»، چطور شد که در حمایت از مردم مصر موضوع راهپیمایی را مطرح کردید؟

وی با بیان این‌که «مگر کسی می‌تواند پیغام عبدالمالک ریگی در حمایت از سران فتنه را منکر شود؟» گفت: این پیغام توسط VOA که بت بعضی‌هاست منتشر شده است.

دانشجویان معترض به سخنان شریعتمداری شعار دادند: «کیهان ،‌اسرائیل پیوندتان مبارک»

شریعتمداری نیز در پاسخ به آن‌ها گفت: البته پیوند آقای خاتمی با پدرجد VOA یعنی جرج سورس است حال از من شکایت کردند و گفتند چرا این موضوع را مطرح کردی؟ ما مدتی است که دنبال تشکیل دادگاه در این‌باره هستیم، اما آن‌ها طفره می‌روند. همچنین در مورد این‌که شعار کیهان ، اسرائیل پیوندتان مبارک را سردادید باید بگویم که من خوشحالم که شما حتی یک بار هم که شما به اسرائیل بد بگویید و این واقعا جای جشن و سرور دارد.

وی خطاب به دانشجویان معترض به سخنانش گفت: شما برادران و خواهران من هستید، اما متاسفم که فریب خوردید، البته از کسانی که شما را به اینجا فرستادند تشکر می‌کنم، چون آن‌چه می‌خواستم به صورت سند و تئوری مطرح کنم عملا نشان دادم.

برخی دیگر از دانشجویان شعار «مرگ بر فتنه گر» را سردادند.

اما شریعتمداری خطاب به دانشجویان معترض ادامه داد: به آن‌هایی که شما را فرستادند بگویید محال است بتوانیم مانع از افشای اسناد وطن‌ فروشی شما شویم. حال اگر واقعا از انتشار این اسناد نگران نیستید اجازه دهید من اندکی از این بسیارها را فاش کنم.

دانشجویان موافق با این سخنان شعار «حاج حسین افشا کن» را سردادند و مدیرمسئول کیهان ادامه داد: این اسناد نشان می‌دهد که حتی تحریم‌ها را سران فتنه به آمریکا پیشنهاد می‌کنند. اسناد را که نمی‌توانید جابجا کنید.

در این هنگام دانشجویان معترض به هوکردن پرداختند و شریعتمداری نیز گفت: ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.

وی ادامه داد: به شما برادران و خواهران خودم نمی‌گویم، بلکه به سران فتنه می‌گویم که اگر حزب‌الله نبود الان باید چکمه‌های نتانیاهو را واکس می‌زدید؛ اگرچه پیش از این آن را فرچه کشیدید.

در این هنگام دانشجویان شعار «مرگ بر اسرائیل» را سردادند و برخی نیز خروج شریعتمداری از سالن به عنوان منبع آشوب را خواستار شدند. با این حال شریعتمداری ادامه داد: یک شب قبل از انتخابات سال ۸۸ آقای مایکل لوین در مصاحبه با خبرنگار نیویورک تایمز می‌گوید فردا در ایران انتخابات نخواهد بود، بلکه یک انقلاب رنگی کلید می‌خورد.

دانشجویان معترض به حضور شریعتمداری در دانشگاه تهران شعار «مرگ بر اسلام طالبانی» را سردادند و مدیرمسئول کیهان گفت: وقتی من شما را خطاب قرار می‌دهم درواقع منظورم فتنه‌گران است نه شما دانشجویانی که احیانا فریب خورده‌اید. من به شما بگویم که حیف است مثل سال ۸۸ برای آن‌ها زحمت می‌کشیدند و آخر آن‌ها بگویند جنبش دانشجویی حرف مفت است.

واکنش دانشجویان از سخنان شریعتمداری شعار «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» بود و او نیز به افشاگری‌های خود ادامه داد و اظهار کرد:‌ آقای رابرت معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه‌ای می‌گوید تقلبش دروغ است و پیروزی اصلی ما مقابله با جمهوری اسلامی بود که در خاورمیانه عرصه را بر ما تنگ کرده است.

همین دانشجویان شعار دادند: «رای ما یک کلام، نخست وزیر امام» و شریعتمداری خطاب به آن‌ها گفت: شریح قاضی هم قاضی امام علی(ع) بود، ولی حکم قتل امام حسین(ع) را صادر کرد؛ بنابراین از نخست وزیر امام بعید نیست که نمازگزاران عاشورا را سنگ باران کند.

وی ادامه داد: مگر منافقین و عبدالمالک ریگی با شما در ائتلاف نبودند و مگر ملک عبدالله هزینه‌های شما را نداده بود؟

وی در ادامه سخنان خود گفت:‌ کسی که شما زمانی عالیجناب سرخ‌پوش می‌گفتید و حالا زیر علمش سینه می‌زنید به خبرنگار شورای آتلانتیک گفته است برای این‌که ما به نتیجه برسیم بایستی شما در شیپور تقلب بدمید.

شریعتمداری ادامه داد: این اسناد ویکی‌لیکس است اگر قبول ندارید چرا انکارش نمی‌کنید شما وقتی یک سایت علیه‌تان چیزی می‌گوید بر ضدش مطلب می‌نویسید، چرا حال انکار نمی‌کنید، من به شما می‌گویم برای این است که شما در دست آن‌ها گروگانید.

معترضان هم چنان با شعار «آشوب برو بیرون» و حامیان شعار «مرگ بر فتنه‌گر» را فریاد می‌زدند و شریعتمداری می‌گفت: اصحاب فتنه با جمیع‌شان که ژنرال‌های بی سرباز هستند اصلا در حد و اندازه‌ای نیستند که دشمن جمهوری اسلامی باشند، این‌ها خیلی کوچک‌تر از این حرف‌ها هستند.

برخی دانشجویان شعار «یا حسین، میرحسین» را سردادند و مدیرمسئول کیهان در واکنش به این شعار گفت: برای این‌که شعار «یا حسین، میرحسین» شما واقعیت داشته باشد باید بگویید صدام حسین، البته باز هم می‌گویم که منظور ما سران فتنه است و البته در حالی که جمهوری اسلامی نقش اول را در تمام تحولات خاورمیانه بازی می‌کند، این‌ها چه کسی هستند که بخواهند دشمن جمهوری اسلامی باشند.

دانشجویان معترض شعار «مرگ بر دروغگو» سردادند و مدیرمسئول کیهان به آن‌ها گفت: درخواست من از آن‌هایی که مخالف بنده هستند، این است که نگویید مرگ بر دروغگو، چرا برای سران فتنه آرزوی مرگ می‌کنید این‌ها باید محاکمه شوند، مگر می‌خواهند اسناد را به گور ببرند. مگر جرات دارند که بگویند ما وطن فروش نیستیم.

مخالفان و حامیان این سخنرانی در واکنش به اظهارات مطرح شده با یکدیگر درگیر شدند، اما شریعتمداری بی توجه به این موضوع گفت: من از دوستان تشکر می‌کنم که سروصدا می‌کنند اگر سروصدا نمی‌کردید، من باید سخنان خود را کوتاه‌تر می‌کردم، اما سروصدای شما باعث می‌شود که من کپسولی ۳۰ تا ۴۰ تا از این اسناد را افشا کنم. شما از آن‌هایی حمایت می‌کنید که با مایکل لوین جلسات مخفیانه داشتند. اگر این موضوع را انکار می‌کنید اسنادی که من دارم را به آن‌ها بدهید یا نه به سایت خود او مراجعه کنید.

شعار «مرگ بر فتنه‌گر» بالا گرفت و در مقابل آن «خائن فتنه‌گر توئی، تیشه تویی، تبر تویی» سر داده شد و مدیرمسئول کیهان ادامه داد: در راه که می‌آمدم یکی از دوستان با من صحبت می‌کرد و به موضوع فساد مالی اعتراضی داشت. من می خواهم اینجا عرض کنم که آیا شما فتنه‌گران می‌توانید آدرس یک مفسد اقتصادی را بدهید که در کنار شما نبوده است. مگر شما نبودید که مفسد 3 هزار میلیاردتومانی را نابغه ، کارآفرین و شایسته تقدیر می دانستید. مگر شهرام جزایری به روزنامه‌های زنجیره‌ای پول نداده بود. مگر بابک زنجانی کارش را در زمان بابک نوربخش شروع نکرد؟ مگر بابک زنجانی با آقای هاشمی و روحانی عکس یادگاری ندارد؟ پتروپارس را چه کسانی راه انداختند؟

مدیرمسئول کیهان در واکنش به شعار «بسیجی واقعی همت بود و باکری» هم گفت: ‌من به برخی خانواده‌های همت و باکری این مطلب را گفتم که من با آن‌ها بیشتر از شما بودم. آن‌ها دشمن آمریکا بودند واین‌طور نبود که در روز مقابله با استکبار به نفع آمریکا و در روز قدس به نفع اسرائیل شعار دهند. در همین فتنه‌ها و آشوب های خیابانی اگر حزب‌الله کف خیابان نبود همه‌تان را خورده بودند.

وی افزود: شما از کسانی حمایت می‌کنید که تابستان‌ها در هاوایی و زمستان‌ها در پیست‌های اسکی سوییس هستند. نیستند؟ عکس‌های‌شان را نشان بدهم؟ شما در این زمان اینجا هستید و شعار می‌دهید و بچه‌های آقایان در آمریکا درس می‌خوانند.

وی خطاب به دانشجویان معترض گفت: در بزنگاه‌های رزمی شعار بزمی ندهید. البته روی سخن من با آقایانی است که در آن پشت سر پنهان شدند و شما را اینجا فرستاده‌اند. آن‌ها هر وقت ببینند شرایط مناسب است تا به نظام ضربه بزنند با طالبان ائتلاف می‌کنند.

برخی دانشجویان از این سخن به خشم آمدند و بار دیگر شعار «کیهان ، اسرائیل پیوندتان مبارک» را سردادند و مدیرمسئول کیهان به آن‌ها گفت: این شعار را اولین بار روزنامه انگلیسی گاردین مطرح کرده بود. شما تا به حال دیده‌اید که جاهایی مثل بی بی سی از انقلابیون تعریف کند، اما چپ و راست برای شما تشتک می‌پرانند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به دانشجویانی که هم‌چنان شاهد خروج وی از دانشگاه بودند، گفت: من بچه تهرانم. گم نمی‌شوم. آن‌هایی که با مینی‌بوس اینجا پیاده شدند، مواظب باشند که هنگام برگشتن گم نشوند. البته من وقتی می‌بینم برادرم دچار فریب شده است دلم برایش می‌سوزد. برای شما هم دلم واقعا می‌سوزد شما را دزدیده‌اند و شما به کسی که این کار را کرده علاقه بیشتری دارید وگرنه شما بچه‌های این مرز و بوم هستید.

دانشجویان معترض خطاب به شریعتمداری گفتند: وجدان نداری، شریعت نداری.

مدیرمسئول کیهان به این جمله واکنش نشان داد و گفت: هر چه می‌خواهید بگویید من پوست کلفت هستم و از خود دفاع نمی‌کنم، حیف است حتی یک دقیقه از وقتی را که می‌شود صرف روشنگری درباره نظام کرد صرف حمایت از خودم کنم.

«میرحسین دوستت داریم» شعار دیگر دانشجویان بود و شریعتمداری خطاب به آن دسته از دانشجویانی که این شعار را سردادند گفت:این است که سروس،‌ لوین،‌ آمریکا و اسرائیل دوستت داریم.

وی همچنین گفت: اولین بار سایت رادیو اسرائیل شعار شریعتمداری را مطرح کرد.

دانشجویان موافق شعار «حاج حسین دوستت داریم» را سردادند و مدیرمسئول کیهان گفت: شما باید اسلام، انقلاب و نظام را دوست داشته باشید که دارید ، حاج حسین چه کاره است.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به دانشجویان با بیان این‌که «بگذارید به افشاگری چند سند بپردازم تا حال بیایید»، بار دیگر با اشاره به ملاقات خاتمی با جرج سورس اشاره کرد و گفت: این چه رهبرانی است که شما دارید با این ریش می‌خواهید بروید تجریش؟

شریعتمداری همچنین با بیان این‌که «ما باید در راه ارزش‌ها اجماع نظر پیدا کنیم» تصریح کرد: امروز دنیا باور دارد که مذاکرات ما یک مذاکرات منطقی و روبه جلو است.

وی همچنین ادامه داد‌: خانم الیزابت چنی به دستور آقای سورس دو موسسه یکی در دوحه و دیگری در لاهه تاسیس کرده است. و خیلی از شما باورتان نمی‌شود افرادی به آن‌جا اعزام می‌شدند تا آموزش ببینند البته دیدید که دشمن خیلی زود سران فتنه را شناخت آن‌ها انقدر بی‌عرضه هستند که نمی‌توانند حتی سوار شتر شوند.

مدیر مسوول روزنامه کیهان در ادامه با بیان این‌که « 9 دی ایستگاه آخر فتنه بود ،‌ فتنه‌ای که با حضور چند ده میلیونی مردم ناکام ماند» تصریح کرد: اگر شما می‌توانید حضور چند ده میلیونی مردم را انکار کنید می‌توانید ادعای سلامت رهبرانتان را هم داشته باشید آن‌ها چرا در انتخابات‌های بعدی شرکت کردند.

وی با بیان این‌که «وقتی پای فساد اقتصادی و وطن‌فروشی می آید شما نقش موثر در آن دارید» اظهارکرد: حق موسوی و کروبی تودهنی بزرگی به دهن تکفیری ها و آمریکاست که قصد داشتند آن پروژه را اینجا پیاده کنند.

مجری برنامه خطاب به دانشجویان معترض در سالن گفت: ما سعه‌صدر داریم و به شما فرصت صحبت کردن می‌دهیم می‌توانیم یک نماینده معرفی کنیم تا در اینجا صحبت کند.

در این بین یکی از دانشجویان معترض در سالن به روی سن رفت و خطاب به شریعتمداری گفت: ما نگران انقلابی هستیم که شما و امثال شما آن را مصادره به مطلوب می‌کنید، ما نگران کسی هستیم که می‌گفت میزان رای ملت است. شما با علامت حجتیه تیشه به ریشه انقلاب و آرمان‌ها زده‌اید.... .

مدیر مسئول کیهان در پاسخ به این سخنان اظهار کرد: این به صورت مستند وجود دارد که نتانیاهو به صراحت گفته است که بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران است. شما علاوه بر اسلام با جمهوریت نظام هم مخالفید. همچنین باید بگویم اصلی ترین ویژگی انجمن حجتیه مخالفت از حضور دین در سیاست است و مگر این انجمن از شما حمایت نمی‌کردید. چرا نمی‌گویید که امام گفت میزان حال فعلی افراد است. امام فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید. حال شما چرا اصرار دارید که با آمریکا فالوده بخورید.

وی در پایان گفت: سران فتنه و بقیه آن‌ها در حد و اندازه‌ای نیستند که دشمن نظام تلقی شوند دشمن هستند، ولی در این حد و اندازه نیستند.

شریعتمداری سخنانش را تمام کرد.

عده‌ای «شعار حاج حسین دوستت داریم» سردادند و عده‌ای خواستار این شدند که دیگر او به دانشگاه برنگردد.

«امید بذر هویت ماست»، «دلواپس کسی هستیم که خط قرمزش رای ما بود» ، «دروغ ممنوع» و ... از جمله‌هایی بود که دانشجویان معترض به حضور شریعتمداری در این دانشگاه روی مقواهایی نوشته بودند و در دست داشتند.

از سوی دیگر برخی دانشجویان کاغذنوشته‌ها و مقوانوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «به کوری منافق، بسیجی بیدار است»، «برای هر بسیجی شهادت افتخار است»، «حرمت شکنی در روز عاشورا نابخشودنی است» ، «قاضی عاشورایی اقدام انقلابی».

همچنین پرچم‌های حزب‌الله لبنان، ایران، یا حسین و مرگ بر آمریکا در دست دانشجویان دیده می‌شد.

در پایان مجری مراسم اعلام کرد «کلیپی از شهید فتنه شهید غلام کریمی پخش خواهد شد»، ضمن آنکه از خانواده او تقدیر به عمل آمد.

دانشجویان معترض با خواندن سرود یار دبستانی محل سالن را ترک کردند.

هواداران شریعتمداری

 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024