جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 10.12.2014, 14:11


نسرین ستوده و همسرش رضا خندان صبح روز چهارشنبه در حالی که عازم کانون وکلا بودند در وسط اتوبان توسط چند خودور محاصره شده و سپس بازداشت و هر دوی آنها به یکی از دفاتر وزارت اطلاعات در چهارراه ولیعصر انتقال داده می‌شوند. رضا خندان پس از سه ساعت آزاد و نسرین ستوده نیز چند ساعت بعد از همسرش آزاد می‌شود. آنها قرار بود در تجمع جلوی کانون وکلا به مناسبت روز جهانی حقوق بشر شرکت کنند.

رضا خندان ساعتی پس از آزادی در فیسبوک نوشت:‌
«دوستان امروز صبح ماموران وزرات اطلاعات من و نسرین را که عازم کانون وکلا بودیم در وسط بزرگراه توسط چند خودور محاصره و با بستن دستبند به دستان من و فشار دست که سرمان زیر صندلی باشد بدون داشتن حکم قضایی, به طور غیرقانونی بازداشت و به یکی از دفاتر وزارت اطلاعات در چهارراه ولیعصر بردند. سه ساعت بعد من را آزاد کردند و دقایقی پیش هم نسرین آزاد شد. فکر می‌کنم شیرینی روز جهانی حقوق بشرشان بود.»

محمد نوری نزاد نیز روز چهارشنبه در فیسبوک نوشت:
«امروز - چهارشنبه نوزده آذر - روز حقوق بشر است. بانو ستوده از ما خواسته بود که در این روز جلوی کانون وکلا بایستیم و این روز را گرامی بداریم. همه رفتیم اما خودش نیامد. نگران شدیم. مگر می شود یکی چون ستوده همه را به آنجا بخواند و خود نیاید؟ با دکتر محمد ملکی رفتیم جلوی کانون. در آنجا یکی دو نفر بیشتر نبود. اما پلیس بود. فراوان. آقای جعفر پناهی نیز آمد. کم کم همه آمدند. همه ی آنانی که نمی خواستند بترسند. از مادر اصانلوها تا مادر سعید زینالی و مادر شهید مهین فر و همسر عبدالفتاح سلطانی و همسر ابوالفضل قدیانی و بانو منصوره بهکیش و اعضای لگام و همراه همیشگی بانو ستوده: شیربانو و دانشجویان دختر و پسر و جمعی از شاگردان محمد علی طاهری و آقای رضا ملک و دوستان و دوستداران خانم ستوده و مردی که اسمش را نهاده ام: گاندی در درون و آقای داوود نعمتی.

نسرین ستوده اما نیامد. تلفنش خاموش بود. هم تلفن خودش هم همسرش. و این، ما را به نگرانیِ افزون تری فرو می برد. یکی را فرستادیم درِ خانه اش. خبر آمد که وی تحت نظر است و مجبورش کرده اند به این که: به محل قرار نیاید. آقای دکتر محمد ملکی برایمان از حقوق بشر و نسرین ستوده صحبت کرد. از سخنان وی تصویر گرفته‌ام که بعداً منتشرش کنم. چه مناسبت خوبی برای تولد. روزِ حقوق بشر! به راستی نسرین کجاست؟
محمد نوری زاد
نوزده آذر نود و سه - تهران»

گزارش تصویری از تجمع مقابل کانون وکلا در سالروز جهانی حقوق بشر



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024