پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 04.10.2014, 14:09


دو روز پس از پایان حکم ۵ سال و ۴ ماه حبس  بهمن احمدی امویی، این روزنامه‌نگار زندانی پیش از ظهر روز شنبه ۱۲ مهر ماه آزادی خود را بازیافت و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

احمدی امویی دانش‌آموخته رشته اقتصاد از دانشگاه مازندران است و با روزنامه‌های جامعه، توس، صبح امروز، نوروز، شرق، وقایع اتفاقیه و سرمایه هم‌کاری داشته و تاکنون دو کتاب به نام‌های «اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی» و «مردان جمهوری اسلامی چگونه تکنوکرات شدند» از وی منتشر شده‌است.

احمدی امویی همچنین از روزنامه‌نگاران حامی جنبش سبز است که پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸) دستگیر و سرانجام به ۵ سال و ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. انتشار شعری حماسی از فردوسی در سایت خرداد یکی از اتهامات وی اعلام شده بود.

همسر او ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه‌نگار و سردبیر سایت کانون زنان ایرانی نیز به خاطر فعالیت‌هایش در خرداد ماه ۱۳۸۸دستگیر و در دادگاه به یک سال حبس و سی سال ممنوعیت از روزنامه‌نگاری محکوم شد.

ژیلا بنی‌یعقوب در ۱۲ شهریورماه سال ۱۳۹۱ برای گذراندن دوره یک سال زندان خود به اداره اجرای احکام اوین فراخوانده شد و  دوم تیرماه ۱۳۹۲ از بند زنان زندان اوین آزاد شد.

هم زمان با انتقال ژیلا بنی‌یعقوب به زندان اوین، همسرش بهمن احمدی امویی از اوین به زندان رجایی شهر تبعید شد. این در حالی بود که حکم محکومیت آقای احمدی امویی به پنج سال زندان در تهران صادر شده بود و محکومیت تبعید در آن وجود نداشت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024