پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 20.09.2014, 11:11


سایت مجذوبان نور:

تعداد بازداشتی‌های تایید شده تجمع امروز دراویش گنابادی در مقابل دادستانی تهران تا این لحظه به ۴۳۰ نفر رسیده است. خانواده نه درویش زندانی و همچنین شماری از زنان و کودکان نیز در بین بازداشت شدگان هستند.

به گزارش مجذوبان نور، ماموران امنیتی مستقر در محدوده بازار ۱۵ خرداد تهران، ۴۳۰ نفر از دراویش گنابادی را که برای شکل گیری تجمع، با چشم‌ها و دست‌های بسته عازم دادستانی تهران بودند، با شیوه‌های قهری و برخوردهای تند دستگیر کرده و به کلانتری‌های مختلف انتقال داده‌اند.

گفتنی است ابعاد بازداشت و برخورد دراویش بسیار گسترده گزارش شده و این تعداد تنها اسامی است که بازداشت آن‌ها تایید شده است.

پیش‌تر گزارش شده بود که دراویش که در اطراف دادستانی بازداشت شده با هدف پراکنده سازی با ون‌های انتظامی به کلانتری‌های ۱۱۳ بازار، ۱۰۷ فلسطین، ۱۲۴ قلهک، ۱۵۹ بی‌سیم (شوش)، ۱۳۰ نازی آباد، ۱۰۹ بهارستان و ۱۱۴ قیاسی، کلانتری نامک (هفت حوض)، ۱۵۶ افسریه، ۱۴۵ ونک، ۱۸۱ کرج، ۱۶۰ خزانه، ۱۰۶ نامجو، ۱۱۸ ستارخان، مجیدیه، خانی آباد، ۱۵۶ کیان شهر، ۱۳۹ مرزداران و ۱۳۴ شهرک غرب منتقل شدند.

همچنین خبر رسیده است که شمار بسیاری از دراویش بازداشت شده اعلام اعتصاب غذا کرده‌اند.

یادآور می‌شود این بازداشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که اعضای کمپین کوچ دراویش از ایران به اوین پیش‌تر اعلام کرده بودند در صورت ادامه اعمال فشارهای امنیتی بر پیروان طریقت و عرفان حاضرند به طور خودخواسته زندانی شوند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024