جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 09.09.2014, 7:03


سید محمود علیزاده طباطبایی، وکیل غنچه قوامی، دختر ۲۵ ساله ایرانی- انگلیسی که از روز ۹ تیرماه تا کنون در انفرادی زندان اوین به سر می‌برد به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت: «امیدوارم بر اساس صحبت‌های انجام  شده تا چند روز آینده خانم قوامی با قرار وثیقه آزاد شود.» آقای علیزاده همچنین به کمپین گفت از اتهام موکلش بی اطلاع است. در حال حاضر او ۷۰ روز است که در انفرادی به سر می برد و هر ماه بازداشت موقتش تمدید می شود.

غنچه قوامی، دختر ۲۵ ساله  با ملیت ایرانی – انگلیسی، فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه سواز لندن است که اسفند ماه سال ۱۳۹۲ پس از پایان تحصیلش به ایران بازگشت. او در روز سی‌ام خرداد ماه برای تماشای بازی والیبال ایران و ایتالیا در مقابل ورزشگاه آزادی در میان جمعی دیگر از بانوان حضور یافته بود، در همان روز به همراه تعدادی دیگری از بانوانی که خواستار حضور به داخل ورزشگاه برای دیدن مسابقه بودند دستگیر شد. با این حال او نیز به همراه بقیه زنان در همان روز با اخذ تعهد و توقیف وسایل شخصیش از بازداشتگاه وزرا آزاد شد.

غنچه قوامی وقتی صبح روز ۹ تیرماه برای پس گرفتن لوازم شخصیش به بازداشتگاه وزرا مراجعه کرد بدون توضیح بازداشت شد. او از آن زمان تا کنون در یکی از سلول‌های انفرادی زندان اوین به سر می برد. به گزارش وب سایت کلمه، ماموران پس از دستگیری مجدد خانم قوامی و انتقال او به زندان اوین به منزلش رفته و آنجا را نیز تفتیش کرده‌اند.

آقای علیزاده طباطبایی در پاسخ به اینکه آیا توانسته موکلش را ملاقات کند یا تماسی با او داشته باشد به کمپین گفت: «متاسفانه اجازه ملاقات یا تماس با موکلم را هنوز نیافته ام و چون ایشان هنوز در مرحله بازجویی است و کیفرخواست صادر نشده دقیقا نمی دانم اتهامش چیست.»

آقای علیزاده با اظهار امیدواری از آزادی این دختر جوان گفت: «امیدوارم بر اساس صحبت هایی که شده تا چند روز آینده خانم قوامی با قرار وثیقه آزاد شود. من خوش بینم.»

کمپین مطلع شده است که غنچه قوامی تا کنون چند مرتبه با خانواده‌اش تماس تلفنی و یک بار نیز ملاقات حضوری داشته است. مسولان قضایی بارها در طول این مدت به خانواده این زندانی قول آزادی او را با قرار وثیقه داده‌اند با این حال او ۷۰ روز است که در انفرادی زندان اوین به سر می‌برد و هر ماه بازداشت موقتش تمدید می شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024