جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 08.09.2014, 11:37


دادگاه تجدیدنظر «فاطمه هاشمی»

جلسه رسیدگی به پرونده فاطمه هاشمی دقایقی پیش در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب برگزار شد.

به گزارش ایسنا، قرار بود که دادگاه تجدیدنظر فاطمه هاشمی روز یکشنبه - دوم شهریور ماه - در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب برگزار شود که به علت تاخیر در حضور نماینده دادستانی جلسه برگزار نشد و به امروز (دوشنبه) ۱۷ شهریورماه موکول شد.

بر اساس این گزارش، فاطمه هاشمی ششم شهریورماه سال ۹۲ به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوه قضاییه و مقننه به شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و حدود یک ماه بعد برای وی قرار مجرمیت صادر و پرونده وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال شد.

دادگاه فاطمه هاشمی ۱۸ دی ماه سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار و وی به شش ماه حبس تعزیری که به مدت دو سال تعلیق شده است، محکوم شد.

ابوالمعالی: در دادگاه خواستار تبرئه فاطمه هاشمی شدیم

یکی از وکلای مدافع فاطمه هاشمی گفت که در جلسه امروز دادگاه تجدیدنظر دفاعیات خود را ارائه دادیم و خواستار تبرئه موکل شدیم.

سیدوحید ابوالمعالی در گفت‌وگو با ایسنا، با یادآوری اینکه پرونده موکلم نیاز به شاکی خصوصی دارد، اظهار کرد: خانم هاشمی مکلف به نصیحت بوده کما اینکه این امر وظیفه همه افراد جامعه است و موکل فقط به نوعی رییس مجلس را نصیحت کرده است.

وی افزود: مسئولان باید حقوق مردم را همانند حقوق خانواده خود بدانند و سعه صدر داشته باشند؛ چرا که این امر وظیفه مسئولان در جامعه است.

وکیل مدافع فاطمه هاشمی با بیان اینکه هم به دلیل عدم صلاحیت دادگاه برای رسیدگی و هم به دلیل اینکه جرمی واقع نشده خواستار تبرئه موکلم شدم،‌ ادامه داد:‌ اگر اظهارنظر خانم هاشمی را جرم تلقی کنیم اصول ۳ ،‌۴، ۸ و ۱۶۸ قانون اساسی را نقض کرده‌ایم.

ابوالمعالی با بیان اینکه باید در مهلت قانونی رای صادر شود و این پرونده نکته مبهمی ندارد چنین ابراز عقیده کرد که برخی از مردم نیز شگفت زده‌اند که چرا صحبت‌های خانم هاشمی جرم تلقی شده است.

با این دادگاههایی که داریم باید به‌حال مردم گریه کرد

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه هاشمی پس از خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: با این دادگاههایی که داریم باید به حال مردم گریه کرد. الان که می‌آمدم یک آقایی را دیدم و به او گفتم مواظب باش که نیفتی که او گفت بهتر است بمیرم تا اینکه به این دادگاهها بیایم.

وی افزود: به نظر می رسد به دفاعیات و صحبت‌های مردم هیچ توجهی نمی شود.

فاطمه هاشمی ادامه داد: امروز آخرین جلسه دادگاه بود و من دفاعیات خود را ارائه کردم از آینده هم خبری ندارم. از رهبری می‌خواهم ناظرهای قوی را در دادگاهها بگذارند تا حقی پایمال نشود.

وی در پایان گفت: سوال من این بود که کدامیک از حرفهایم به لاریجانی، نشر اکاذیب خلاف واقع بوده است؟ بهتر است نوار ویدئویی صحبت‌های من و آقای لاریجانی را بگذارند تا آنچه در مجلس درباره برادرم گفته شد با هم مقایسه و بعد قضاوت شود.گویا مملکت فقط برای لاریجانی‌ها است نه برای فرد دیگری.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024