جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 28.07.2014, 9:27


چهار رهبر احزب سوسیال دمکرات اروپای شمالی بر سر درگیریهای اسراییل فلسطین همکاری می‌کنند. استفان لوون رهبر حزب سوسیال دمکرات سوئد، می‌گوید اول باید آتش بس بر قرار گردد.

استفان لوون همچنین می‌گوید، ستمی که بر مردم می‌رود و ما هر روزه می‌بینیم وحشتناک است و تعداد کشته شدگان هر روزه افزایش می‌یابد و تا کنون بیش از ۱۰۰۰ نفر کشته شده‌اند. او می‌افزاید، زمان آتش‌بس باید افزایش یابد.

خواست حضور نیروهای سازمان ملل در غزه

رهبران احزاب  سوسیال دموکرات کشورهای اروپای شمالی خواستار آن هستند که حماس و اسرائیل به آتش بس و مذاکرات صلح بپیوندند.

- هر دو طرف باید خشونت را متوقف کنند. اسرائیل مسئولیت بیشتری به عنوان یک قدرت اشغالگر را دارد. آن‌ها باید به اشغال سرزمین‌های کرانه باختری پایان دهند و ساخت شهرک‌های یهودی نشین را متوقف سازند. ادامه راکت باران حماس به اسرائیل به هیچ وجه به آینده صلح آمیز فلسطینی‌ها کمک نمی‌کند... حماس باید آتش بس را پپذیرند و اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

اگر طرفین یک آتش‌بس طولانی مدت را بپذیرند رهبران احزاب چهار کشور اروپای شمالی خواستار حضور نظامی بین‌المللی زیر نظر سازمان ملل خواهند شد.

استفان لوون می‌گوید این بدان معنی است که برای تامین یک آتش‌بس دائمی و ایجاد امنیت برای طرفین یک نیروی نظامی زیر فرماندهی سازمان ملل در غزه حضور خواهند یافت و این می‌تواند یکی از ابزار‌ها برای تامین صلح باشد و در صورت پذیرش این امر کشورهای اروپای شمالی حاضر خواهند بود و می‌بایستی که این نیرو را سازمان دهند.

تحریم محصولات تولید شده درمناطق اشغالی

رهبران احزاب سوسیال دمکرات می‌گویند در باره خرید کالاهای تولید شده در مناطق اشغالی خریداران باید تصمیم بگیرند. آنها خواهان آن هستند که کالاهای تولید شده توسط یهودیان در مناطق اشغال شده کرانه باختری دارای علائمی باشند که نشان دهد که کالای مورد نظر در این مناطق تولید شده تا مشتریان در دیگر کشور‌ها تصمیم بگیرند که آیا خواهان خریداری این کالا‌ها هستند یا نه و کلا حق انتخاب به مشتریان داده شود و تا بتوان از این طریق به اسرائیل فشار آورد تا خانه‌سازی و اشغال را متوقف و پایان دهد. رهبران سوسیال دمکرات‌ها می‌گویند که آن‌ها خواهان تحریم اسرائیل نیستند.

استفان لوون در پاسخ به اینکه این کار، راهبردی ضعیف است، می‌گوید در دستور قرار دادن این کار بهتر از آن است که صرفا بگوئیم اسرائیل اشتباه می‌کند، ما می‌خواهیم یک قدم فرا‌تر از این برویم و قدرت را به مشتریان بدهیم تا آن‌ها بتوانند تصمیم بگیرند.

استفان لوون در باره این پرسش که بار‌ها و بار‌ها از این حرف‌ها زده شده و آیا ممکن است که این کار تغییری را ایجاد کند، می‌گوید این کار کافی نیست اما لازم است که پیرامون خواست معینی جمع شویم و کاری انجام دهیم و به طرفین فشار وارد سازیم تا آتش‌بس را بپذیرند. لوون می‌افزاید: من به دشواری این درگیری آگاهم و اما باید بگویم که بر خلاف گذشته این بار در شورای امنیت یک هماهنگی خوبی در این باره وجود دارد و این امر از اهمیت بسیاری بر خوردار است.

به رسمیت شناختن کشور فلسطین

استفان لوون در پاسخ به این پرسش که اگر سوسیال دمکرات‌ها قدرت را در سوئد بدست گیرند استقلال فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت، گفت ما تلاش می‌کنیم که در صورت امکان هر چه سریع‌تر اقدام کنیم.

بر گرفته از آفتون بلادت / برگردان: مزدک لیماکشی
.(JavaScript must be enabled to view this email address)



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024