سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 24.07.2014, 12:02


هموطنان عزیز،
در دهه دوم قرن بیست ویکم که جامعه بشری به مرزهای حیرت انگیز و باورنکردنی از علوم و فنون دسترسی پیدا کرده است و انتظار می‌رود که آدمیان با این همه پیشرفت و اعتلای علمی، در زمینه‌های معنوی و انسان دوستی هم کمی ارتقاء یافته باشند، ولی باتاسف بسیار فجایعی جانگداز و غیر انسانی در پهنه گیتی روی می‌دهد که بلاتردید باعث شرمساری و ننگ انسان‌های این عصر در نزد آیندگان خواهد گردید. و متاسفانه بخش بزرگی از این فجایع دور از انسانیت در منطقه ما یعنی در خاورمیانه روی می‌دهد.

از بیش از سه سال قبل درکشور سوریه، ملتی با دست خالی و به گونه‌ای کاملا مسالمت جویانه برای کسب آزادی و حق حاکمیت ملی به خیابان می‌آید و درخواست‌های حق طلبانه خود را اعلام می‌دارد ولی پس از چندماه و با اوج گرفتن اعتراضات مردمی، حکومت سرکوبگر بشاراسد به کشتار مردم می‌پردازد و صد‌ها هزارتن از آنان را کشته و میلیون‌ها نفر را آواره کرده و با بمباران‌های مداوم کشور سوریه را به تلی از خاکس‌تر تبدیل نموده است و با اینگونه اعمال زمینه‌ای فراهم کرده تا گروه‌های منحط و واپسگرا و تروریست در آنجا متشکل شده و رشد پیدا کنند و حقانیت مبارزات ملت سوریه را مخدوش جلوه دهند.

در روزهای اخیر در کنار سوریه، رژیم بنیادگرا و ددمنش اسرائیل برای چندمین بار به مردم مظلوم فلسطین حمله کرده و صد‌ها نفر از آنان از کودک و زن و مرد و پیر وجوان را کشته، خانه و کاشانه آنان را ویران نموده و زندگی را برای آنان به جهنمی طاقت فرسا بدل ساخته است. از آغاز تاسیس فلسطین اشغالی تا کنون ده‌ها بار از سوی اسرائیل به مردم فلسطین حمله‌های مرگبار و دهشت انگیز صورت گرفته وعده زیادی از مردم بی‌گناه در آنجا کشته شده‌اند. جای شگفتی است که بنیانگزاران اسرائیل با ترفندهای مادی و پشتیبانی دولت‌های غربی سرزمین فلسطین را اشغال کنند و جمع بیشماری را آواره و سرگردان و بی‌سروسامان نمایند و بر آن عده باقی مانده پیوسته ظلم و ستم را جایز بشمارند.

در حملات اخیر اسرائیل چنان درنده خوئی در کشتار مردم بی‌پناه وحتی کودکان شیرخوار دیده شده که هیچ سنگدل قساوت پیشه‌ای هم دیدن آن را تاب نمی‌آورد.
البته تلافی در برابر هر گزندی که به هرکس برسد قابل اعتراض نیست. ولی اگر این تلافی با آن گزند نابرابر باشد بسی نکوهیده است. اگر از گروه تندرو حماس به اسرائیل موشک پرانده شده، تهاجم اسرائیل از زمین و هوا وبا تسلیحات بسیار مخرب چگونه توجیه می‌شود. این یک جنگ وحشیانه نا‌برابر است که مطابق کنوانسیون‌های سازمان ملل ممنوع شناخته شده و خارج از مقررات بین المللی و وجدان نوع دوستانه انسانهاست. وجدان بشری از دیدن این جنایات هولناک که یادآور زلزله‌های عظیم است، جریحه دارشده و لعن و نفرین جهانیان دم به دم نثار مرتکبان این فجایع می‌گردد.

جبهه ملی ایران ‌‌نهایت تنفر و انزجار خود را ازحملات ددمنشانه اسرائیل ابرازنموده واین فاجعه عظیم وغیر انسانی را محکوم می‌نماید.

جبهه ملی ایران جنگ‌های داخلی شرم آور درکشورهای سوریه وعراق و افغانستان و سایرمناطق خاورمیانه و جهان را که در نتیجه طمع ورزی‌ها و رقابت‌های دولت‌های استعماری و ماجراجویان منطقه‌ای بر این کشور‌ها تحمیل می‌شود شدیدا محکوم می‌نماید. و به این ملت‌های مظلوم هشدار می‌دهد که در دام توطئه جنگ افروزان قرار نگیرند و راهی را که به صلح و ثبات و امنیت منتهی می‌گردد بپیمایند.

تهران – جبهه ملی ایران
دوم مردادماه ۱۳۹۳



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024