پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 21.07.2014, 19:49


یک نماینده مجلس بر اساس گزارش ۵۰۰ هزار استخدام غیرقانونی دولت قبل، نزدیکان محمود احمد ی نژاد را به کودتای اداری در کشور متهم کرد.

به گزارش پیام نو، هفته گذشته و در جریان جلسه غیر علنی مجلس از حدود نیم میلیون استخدام غیر قانونی در دولت احمدی نژاد پرده برداری شد. دولت گذشته بر اساس قانون باید حدود ۱۲۵هزار نیروی قراردادی جذب می‌کرد اما این تعداد به ۵۴۸ هزار نفر در شرایط کنونی رسیده است، از طرف دیگر ۴۲۲هزار نفر بدون رعایت هرگونه تشریفات مانند آگهی استخدامی و برگزاری آزمون استخدام شدند.

اکنون غلامعلی جعفرزاده که یکی از افرادی است که این آمارها را افشا کرده است در گفت و گو با پیام نو می گوید که تیم محمود احمدی نژاد از این استخدام‌ها مقاصد سیاسی خاصی برای انتخابات های بعدی را دنبال می کرده است. جعفرزاده در توضیح استدلال خود می افزاید: «الان تفکرات نزدیک به اقای روحانی یا نیروهای اصیل کشور یا بازنشسته شده اند و یا در معرض بازنشستگی و خروج از خدمت قرار دارند، بنابراین دولت مجبور است که از همین نیروهای درون سازمانی استفاده کند.»

وی ادامه می دهد: «درون سازمان با این ترتیباتی که گفته می شود عمدتا کسانی هستند که همفکر و همسو با جریان احمدی نژاد بودند. بنابراین یکی از تفاسیری که می توان بر روی جذب نیروهای خارج از قاعده و ضابطه در دولت گذشته داشت این است که این تیم می ماند و مثل خوره بدنه دولت آاقای روحانی را از بین می برد، یعنی نه اجازه می دهد که بدنه دولت اقای روحانی پویا و فعال شود و از آن طرف هم آماده است برای اتفاقی که در انتخابات ریاست جمهوری بعدی خواهد افتاد. این یعنی یک کودتای اداری در کشور.»

وی با اشاره به علاقه رئیس دولت دهم و اطرافیان او برای ماندگاری در فضای سیاسی می افزاید: «الان شائبه ها مبنی بر کادرسازی آقای احمدی نژاد برای آینده است و من فکر می کنم که قسمت اعظم این نیرویی که وارد شده الان در دولت آقای روحانی فعلا تقیه می کنند تا مهلت اثرگذاری شان برسد و در انتخابات خود را نشان دهند.»

اما نکته اساسی این سوال است که اکنون برای مقابله با جریان فسادی که در دولت قبلی ایجاد شده بود چه باید کرد. دولتی که اکنون از یک سو پرونده ۳ هزار بورسیه غیرقانونی آن و از سوی دیگر نزدیک به نیم میلیون استخدام غیرقانونی خبرساز شده است. جعفرزاده می گوید: «چند اتفاق باید بیفتد. اول اینکه اگر این تخلف اثبات شود که با توجه به مدارک و مستنداتی که من دیده ام تخلف قطعی بوده، بنابراین باید برخورد قاطعانه شود.» وی با اشاره به سخنان اخیر ناطق نوری ادامه می دهد: «من تشکر می کنم از موضع شجاعانه آقای ناطق نوری که این حرف، درد دل مردم است. این نمی شود که کسی در زمان مسئولیتش خطایی بکند و بگوییم مسئول است و آبروی جمهوری اسلامی می رود با او برخورد نشود، بعد از مسئولیت هم بگوییم نباید به مرده چوب زد. این حرف درستی نیست و به نظرم توصیه آقای ناطق کاملا به جا بود.»

نماینده رشت در مجلس می افزاید: «کسانی که اینها را جذب کرده اند قطعا باید محاکمه شوند. کسانی که با رانت و بدون داشتن صلاحیت و پیمودن مسیر قانونی آمده اند باید اخراج شوند. من از طرف خودم می توانم بگویم ما تا آخر پیگیری می کنیم و با کسی هم تعارف نداریم. اینکه رسیدگی می شود یا نه را اما باید دعا کنیم.»

وی در پایان سخنانش هم درباره اهتمام قوه قضائیه به تخلفات دولت سابق می گوید: «اگر قوه قضائیه به جای مصاحبه و سخنرانی بنشیند و به کارهایش برسد و به این پرونده ها توجه کند قطعا این مسایل حل خواهند شد.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024