جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 03.07.2014, 20:08


انصاف نیوز:  ۲۶۹ استاد برجسته دانشگاه تهران در نامه ای به وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری، ضمن تقدیر از فرآیند انتخاب رییس دانشگاه تهران، تاکید کردند: استادان دانشگاه در صحنه حضور دارند و با جدیت، شکیبایی و تدبیر از جنابعالی حمایت و پشتیبانی می کنند و امیدوارند که آموزش عالی، پژوهش و فنآوری کشور با آرامش و همدلی و امید، صحنه شکوفایی و رشد و توسعه پایدار و سازنده برای کشور و مردم عزیزمان شود.

متن کامل نامه استادان دانشگاه تهران:

بسمه تعالی
تقدیر و تشکر از وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری برای انتصاب جناب آقای دکتر نیلی به سرپرستی دانشگاه تهران

جناب آقای دکتر فرجی دانا
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فنآوری

دانشگاه تهران به عنوان نماد جامعه ی علمی و دانشگاهی کشور همواره در طول تاریخ معاصر در همه ی عرصه های علمی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور تأثیر بسزایی داشته و طلایه دار دانش و دانشمندان این مرز و بوم بوده است. به همین دلیل مدیریت و رهبری چنین نهاد مهم و نافذی باید از مقبولیت، وجاهت و توانمندی علمی و عقلانی بالا، نه تنها در بین اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه تهران، بلکه در بین همه ی دانشگاهیان کشور برخوردار باشد.

شورای منتخب اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران که با درایت جنابعالی ایجاد شد، در هفته های اخیر فضای دانشگاه را از وفاق، همدلی و اعتماد آکنده کرد و باعث افزایش آرامش و انسجام در بین استادان دانشگاه شد و درایت و تدبیر آنان را به نمایش گذاشت.

جناب آقای دکتر محمود نیلی احمدآبادی استاد برجسته ی دانشکدۀ مهندسی متالورژی و مواد پردیس دانشکده های فنی که از خدمتگزاران و یادگاران دفاع مقدس است و در سنگر علم و دانش، مراتب بالای علمی، وقار، آرامش، مدیریت و تدبیر از برجستگی های شاخص ایشان است، توسط شورای منتخبین مشورتی به همراه افراد عالم و شایسته ی دیگری پیشنهاد شدند و جنابعالی با درایت و دوراندیشی ایشان را به سرپرستی دانشگاه منصوب فرمودید. لازم است بخاطر این انتصاب شایسته ومورد وثوق خانوادۀ بزرگ دانشگاه تهران، تشکر و تقدیر کرده و مراتب رضایتمندی و خرسندی خود را ابراز کنیم.

فرایندی که در طول هفته های اخیر برای تعیین رییس دانشگاه تهران به نمایش درآمد، بی شک حمایت بیش از پیش استادان سراسر کشور را در پی خواهد داشت. ضمنا این رویکرد با ایجاد آرامش، همدلی و وفاق در فضای دانشگاه، تداوم و اثربخشی فعالیت های علمی و فناوری دانشگاهیان را نیز در پی خواهد داشت. همچنین بایسته است تا از زحمات همکار عزیز و دلسوز، استاد برجسته دانشگاه تهران، جناب آقای دکتر امید، که در این مدت ساز و کار تشکیل شورای منتخبین مشورتی را فراهم آورد و اعضای شورای منتخبین، تشکر و قدردانی کنیم.

جناب آقای دکتر فرجی دانا، خداوند منان را سپاس می گوییم که با توفیقات الهی گام دیگری در مسیر ساختن دانشگاهی که می خواهیم برداشته شده است. استادان دانشگاه در صحنه حضور دارند و با جدیت، شکیبایی و تدبیر از جنابعالی حمایت و پشتیبانی می کنند و امیدوارند که آموزش عالی، پژوهش و فنآوری کشور با آرامش و همدلی و امید، صحنه شکوفایی و رشد و توسعه پایدار و سازنده برای کشور و مردم عزیزمان شود.

فهرست اسامی استادان امضاکننده در انصاف‌نیوز



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024