پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 20.06.2014, 14:30


مهدی خزعلی روز جمعه ۳۰ خرداد/۲۰ ژوئن  در حالی که با خانواده خود در سفر مازندران به سر می‌برد، توسط ماموران اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی به محض بازداشت اعلام کرد اقدام به اعتصاب غذا می‌کند.

به گزارش ندای سبز آزادی، مهدی خزعلی در حالی که برای صرف ناهار به همراه خانواده خود به  رستورانی در محمود آباد رفته بود بازداشت شد. یکی از نزدیکان مهدی خزعلی به ندا گفت: سه تیم عملیاتی ماموران اطلاعات برای بازداشت وی به محمودآباد رفته بودند و مهدی خزعلی را مانند بازداشت‌های سابق با خشونت بازداشت کردند.

وی افزود: مهدی خزعلی در زمان بازداشت گفته است:  توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شدم و اعتصاب غذای خشك از امروز آغاز می شود. به گفته وی مهدی خزعلی توسط تیم عملیاتی اطلاعات از محمودآباد به زندان اوین منتقل شده است.

آقای خزعلی هفته پیش پس از آنکه محمدرضا مهدوی کنی در بیمارستان بستری شد، در یادداشتی در وب سایت خود درباره او نوشت: محمد رضا خان؛ تو در شرایط دشوار بعد از انتخابات ۸۸، حتی حاضر شدی جای ولی نعمت خود را بگیری و بدون رقیب بر صندلی ریاست مجلس خبرگان تکیه زنی، در حالیکه بر روی پای خود نمی‌توانستی بایستی و یک پایت آن سوی گور بود! باز هم برای خرسندی جناح حاکم و خوش خدمتی، پا پیش نهادی و صد البته رقیب در شان خود نمی‌دید که با پیری عصا به دست و لب گور کشتی بگیرد! و تو  در یک انتخابات یک نفره خودت بر خودت پیروز شدی و ریاست خبرگان را به ناحق از آن خود کردی!

چندی پیش نیزمهدی خزعلی از تشکیل پرونده قضایی جدیدی علیه خود با شکایت دادستانی اصفهان به اتهام اخلال در نظم و اهانت به مسئولان خبر داده بود.

خزعلی این پرونده را سیزدهمین پرونده قضایی خود خوانده  و گفته بود: پرونده یاد شده، بدون ابلاغ و تحقیقات در مرحله دادسرا، تشکیل و به صورت مستقیم به دادگاه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه، پرونده جدید توسط شعبه سوم دادیاری دادسرای اصفهان تشکیل شده است، افزوده بود: شعبه ۱۱۰ دادگستری اصفهان در احضاریه‌ای، زمان محاکمه را اوایل اسفند ماه جاری تعیین کرده بود که در دادگاه حضور نیافتم و در نامه ای به دادگاه خواستار تعیین شاکی و اتهام شدم.

مهدی خزعلی از بعد از انتخابات سال ۸۸ تاکنون شش بار به زندان اوین رفته است. وی پیش از بازداشت آخرش در وبسایت شخصی خود از تهدیدها سخن گفته و نوشته بود: «چند روزی است که باز هم تهدیدها شروع شده است، باز هم توهم توطئه، اما من این بیدادگاه ها را به رسمیت نشناخته و نخواهم شناخت و در اعتراض به این روند دادرسی، به اعتصاب خشک دست خواهم زد، لب از آب و غذا فرو می‌بندم، می خواهم که چون سرورم حسین علیه السلام با لب تشنه به دیدار یار روم و از دست ساقی کوثر بنوشم. امید که با اهدای جان خویش یزیدیان را رسواتر از پیش سازم.»

وی در طی حبس خود اقدام به اعتصاب غذای طولانی کرده بود که با وضعیت جسمی بسیار نامساعدی رو به رو شد. خزعلی پیش از ششمین بازداشتش در آخرین پست وبلاگ خود نوشته بود: من اعتصاب غذا را در راستای تلاش و مبارزه مدنی می دانم و اعتصاب غذا و ایثار جان را آخرین سلاح مظلوم در دنیایی می دانم که صدایی به جایی نمی رسد.

اینک نیز وی بار دیگر با برخورد خشن ماموران بازداشت شده و همزمان با بازداشتش اعلام اعتصاب غذا کرده است.

مهدی خزعلی در آخرین مطلب سایت خود در مورد آیت‌الله مهدوی کنی به روایت ساکنین برج ایران زمین نوشته بود:  «سال‌ها پیش، یک روز به خیابان جنوب دانشگاه امام صادق ع رفتم، می‌خواستم درد دل مردم را از زبان خودشان بشنوم، می‌گفتند پس از اتمام ساختمان و ساکن شدن خریداران آپارتمانها، تا مدتها شهرداری از دادن پایان کار خودداری می‌کرد و مردم گرفتار سندهایشان بودند، همه چیز به هم ریخته بود و می‌رفت که خریداران علیه فروشندگان و سازندگان طرح دعوی نمایند و همه موکول به اخذ رضایت از حضرت آیت الله بود!»

پروانه ساخت شهرداری جای خود، اینجا باید سبیل همسایه خیابان بالایی را هم چرب می کردند، آخر مگر می شود، بالاتر از روحانیت نشست، همیشه حضرات بالانشین بوده‌اند و عوام الناس باید فرودست باشند، حالا یکی رو دست علما بلند شده!

آخر الامر با واسطه‌گری حجة الاسلام(م ) - که حق دلالی معادل پنج میلیارد ریال گرفتند- توافق شد که ۱۲۵ میلیارد ریال تقدیم حضرت آیت الله شود تا اجازه پایان کار شهرداری صادر شود! که این رقم از نظر ارزش ملک معادل هزار و دویست و پنجاه میلیارد ریال امروز است[حدود ۴۰ میلیون دلار]!

گفتم شاید حضرت آیت الله بین زمین و آسمان گیر همین مسائل است و اخذ رضایت از ساکنین برج ایران زمین موجب رفع گرفتاری معظم له شود! حل این قبیل مسائل توسط خانواده، بزرگترین خدمت به آن مرحوم است و پشت در برزخ اینقدر معطل نمی ماند!

مسئله میدان میوه و تره بار فرمانیه هم حرف پنج هزار میلیارد ریال ( بیش از ۱۰۰ میلیون دلار) اموال شهروندان تهرانی است که تا رضایت ۱۲ میلیون شهروند تهرانی اخذ نشود روح آن مرحوم آرام نمی‌گیرد!

من اگر جای فرزند ایشان بودم، به جای دعوت از پروفسور سمیعی، از این شاکیان دعوت بعمل می‌آوردم...! و رضایت اینها را جلب می‌کردم...

من (من به عنوان یک شهروند) از وکلا خواسته‌ام که پرونده شکایت از فروش میدان تره بار فرمانیه را در دیوان عدالت اداری پیگیری نمایند،  همه شهروندان ایرانی می‌توانند این پرونده را پیگیری و از شورای شهر تهران تقاضای رسیدگی نمایند، می‌گویند که در شورا محرمانه بررسی شده است و اجازه انتشار اطلاعات داده نشده است! در صورتی که این ملک باید طی مزایده به فروش می رسید و اسناد منتشر می شد!من فقط تقاضای انتشار اسناد فروش فرمانیه را توسط قالیباف دارم...!



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024