جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 18.06.2014, 9:07


صدای آمریکا: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، با حمله فوری هوایی به گروه سنی افراطی دولت اسلامی عراق و شام، داعش، مخالفت کرده است. به گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، آقای اوباما در عوض تصمیم گرفته است که استراتژی‌اش کمک اطلاعاتی به ارتش عراق، پرداختن به مشکل چند دستگی سیاسی در عراق و جلب حمایت متحدان آمریکا در منطقه باشد.

وال استریت ژورنال می گوید باراک اوباما روز چهارشنبه در کاخ سفید با رهبران دموکرات و جمهوری خواه مجلس نمایندگان و مجلس سنا تشکیل جلسه می دهد و آنها را در مورد آنچه که مقامات «رویکرد جامع جدید» او می خوانند، آگاه می کند.

وال استریت ژورنال می نویسد یکی از دلایلی که رئیس جمهوری آمریکا در حال حاضر با حمله هوایی مخالف است، نبود اطلاعات کافی نزد مسوولان نظامی آمریکا در مورد اهدافی است که بمباران آنها بتواند تغییر تعیین کننده در درگیری های عراق ایجاد کند.

مقامات آمریکا می گویند که استراتژی آنها همچنین کمک می کند که به مسائل بنیادی که به قیام سنی ها و سقوط قوای ارتشی منجر شد، پرداخته شود.

یک مقام ارشد کابینه اوباما گفت آنچه رئیس جمهوری روی آن مترکز شده، یک استراتژی جامع است، و نه فقط یک واکنش سریع نظامی.

او گفت در حالی که که ممکن است به طور بالقوه یک مولفه نظامی هم در استراتژی باراک اوباما وجود داشته باشد، اما این استراتژی شامل تلاش های بسیار گسترده تری است.

یک مقام ارشد نیز گفت رئیس جمهوری آمریکا ممکن است در نهایت دستور حملات هوایی را صادر نکند.

وال استریت ژورنال در بخش دیگری از گزارش خود به نقل مقامات آمریکایی می نویسد اگر نوری المالکی از برداشتن گام هایی برای تشکیل یک دولتی که گروه های بیشتری را دربر بگیرد طفره رود، ممکن است آمریکا تصمیم بگیرد که اصلا هیچ کمک نظامی به عراق نکند.

مسوولان آمریکایی، نوری المالکی، نخست وزیر عراق را به خاطر افزایش اختلافات فرقه ای در دولت عراق سرزنش می کنند که برای شورشیان، گشایشی ایجاد کرده است.

دولت آقای مالکی گفته است که اقدامات سخت معمولا برای مبارزه با تهدیدهای تروریست ها لازم است.

حضور آقای مالکی همچنین تلاش های کاخ سفید را برای جلب حمایت کشورهای منطقه از اقدامات آمریکا در عراق پیچیده کرده است. برخی از مسوولان عربی می گویند که ادامه حمایت واشنگتن از آقای مالکی مشکل ساز است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024