جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 07.05.2014, 19:21


تجویز داروی اشتباه برای مریم شفیع‌پور و خودداری از انتقال او به بیمارستان

یک منبع آگاه از وضعیت مریم شفیع پور، دانشجوی زندانی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت برای این زندانی سه ماه داروی اشتباه از سوی پزشک بهداری زندان تجویز شده که باعث تشدید ناراحتی غدد لنفاوی او شده است. با این حال علیرغم درخواست های فراوان این زندانی برای انتقال او به یک پزشک متخصص و انجام آندوسکوپی موافقت نشده است.  این زندانی در طی ۱۰ ماه بازداشت موقت دچار مشکلات قلب، معده و غدد لنفاوی شده که هیچکدام درمان پیدا نکرده است.

این منبع با اظهار اینکه مریم شفیع پور در آخرین ملاقات با خانواده اش در روز یکشنبه ۱۴ اردبیهشت ماه بسیار لاغر و رنگ پریده به نظر می رسیده است به کمپین گفت‌: «برای خانوادۀ مریم قابل قبول نیست که اینهمه مشکل در مدت کمتر از یکسال برای دختری که قبل از زندان سالم بوده ایجاد شود. مریم قبل از زندان یک دختر ورزشکار سالم بود. در همان روزهای بازجویی دچار تپش قلب شد. بعدتر دچار مشکلات معده و غدد لنفاوی شد و هنوز هیچکدام درمان نشده اند.»

این منبع با اظهار اینکه  مریم شفیع پور با دستبند و پابند حدود دو هفته پیش به بیمارستان منتقل شده است، گفت:« دو هفته پیش خونریزی معده مریم حاد شده و مسولان زندان او را با دستبند و پابند به  بیمارستان شهدای تجریش ببرند که باعث خجالت این دختر جوان شده است. در آنجا دکتر معاینه اش کرده و آزمایش سونوگرافی داده است. متاسفانه مریم تا کنون متوجه جواب سونوگرافی نشده و نمی داند خونریزی و درد معده اش در اثر چیست.»

این منبع در خصوص اینکه خانوادۀ مریم شفیع‌پور چگونه متوجه شده اند داروهای مربوط به بیماری غدد لنفاوی مریم اشتباه تجویز شده است به کمپین گفت: «مریم داروهایی که برای بیماری غدد لنفاویش می خورد را همان روز با خود برده بوده و به دکتر عمومی بیمارستان نشان داده است. اما دکتر به او گفته این داروها اصلا ربطی به بیماریش ندارد و نباید دیگر بخورد. دکتر به او گفته است باید آندوسکوپی شود تا منشاء ناراحتی غدد لنفاویش تشخیص داده شود. اما از دو هفته پیش تا کنون مسولان با این امر موافقت نکرده اند.»

این منبع به کمپین گفت: «آقای خدابخشی، دادیار ناظر زندان اوین به خانواده مریم برای درخواست انتقال او به یک پزشک معتمد گفته است چون مریم بازداشت موقت است و آنها نیز در خصوص او اطلاع رسانی کرده اند به او اجازه معاینه در خارج از زندان داده نمی شود.»

مریم شفیع پور، فعال دانشجویی و عضو ستاد انتخابانی مهدی کروبی در پنجم مرداد ماه سال جاری پس از احضار جهت بازپرسی به دادسرای شماره ۲ شهید مقدس اوین به زندان اوین منتقل شد. او ۶۷ روز در انفرادی بود و در حال حاضر در بند زنان زندان اوین به سر می برد. او در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به اتهامات  “تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام  و داشتن ماهواره در خانه” به هفت سال حبس محکوم شد و تا کنون با آزادی موقت او با قرار وثیقه تا زمان صدور حکم قطعی موافقت نشده است. او در حدود ده ماه است که در بازداشت موقت به سر می برد.

مریم شفیع پور، دانشجوی سابق رشته ی مهندسی کشاورزی گرایش آب دانشگاه بین المللی قزوین،  پس از دو ترم تعلیق از تحصیل به دلیل فعالیت دانشجویی در حالی که در ترم هشتم بود، از دانشگاه اخراج شد. او پیش از این  در سال ۸۹ به دلیل فعالیت های دانشجویی بر اساس حکم دادگاه انقلاب قزوین به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

این منبع گفت: «خانواده این دختر زندانی به همه جا مراجعه کرده اند، دفتر رییس قوه قضاییه، دفتر ریاست جمهوری،دفتر رهبری، مجلس، دفتر حقوق بشر اسلامی، دفتر دادستانی. دیگر نمی دانند به کجا باید مراجعه کنند.»

این منبع همچنین گفت:« یک سال پیش خانواده این زندانی درخواستی برای رسیدگی به وضعیت مریم به دفتر حقوق بشر اسلامی ارائه کردند.  ششم اردبیهشت ماه امسال نامه ای از کمیسیون حقوق بشر اسلامی خطاب به هیات نظارت و بازرسی حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران نوشته شده است و در این نامه خواسته شده به درخواست مریم شفیع پور برای ملاقات حضوری و درمان پزشکی رسیدگی شود و همچنین با توجه به مستندات پرونده ،اتهاماتش دوباره رسیدگی شود. با این حال هنوز اتفاقی نیفتاده است.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024