جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 07.05.2014, 11:52


دویچه وله: مونیکا لوینسکی که به خاطر رابطه‌ جنسی با بیل کلینتون به شهرتی جهانی دست یافت، پس از ۲۰ سال می‌گوید از او سوءاستفاده شده است. برخی تحلیلگران معتقدند، ظهور ناگهانی او با انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا بی‌ارتباط نیست.

مونیکا لوینسکی، کارآموز کاخ سفید، در اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی به واسطه‌ی رابطه‌ی جنسی با بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا، به شهرتی جهانی دست یافت. رابطه‌ای که “رسوایی لوینسکی” یا “مونیکاگیت” نام گرفت.
مونیکا لوینسکی حالا پس از سال‌ها سکوت، تصمیم گرفته است با گذشته‌ی خود تسویه حساب کند و برای همیشه کابوس آنچه را‌ که بین او و رئیس جمهور آمریکا گذشت، پشت سر بگذارد.

لوینسکی در مقاله‌ای برای مجله‌ی “ونیتی فر” می‌نویسد: «من شدیدا از آنچه که میان من و رئیس‌جمهور کلینتون اتفاق افتاد، پشیمانم.»

او درباره‌ی رابطه‌ای که در سال ۱۹۹۵ بین او و رئیس‌جمهور شکل گرفت می‌گوید: «معلوم است که رئیس من از من سوء‌استفاده کرد.» لوینسکی ادامه می‌دهد: «اما من همچنان بر این نکته تاکید می‌کنم که رابطه‌ی من با او رابطه‌ای با رضایت هر دو طرف بود.»

به نوشته لوینسکی “سوء استفاده” حقیقی از او، به دوران پس از فاش شدن ماجرای رابطه‌اش با کلینتون برمی‌گردد. لوینسکی معتقد است که او در این ماجرا برای حفظ موقعیت کلینتون قربانی شده است.

در مقاله‌ی “شرم و بقا” که روز پنج‌‌شنبه (۸ مه/۱۸ اردیبهشت) منتشر می‌شود، لوینسکی که در این میان ۴۰ ساله شده، برای اولین بار از رابطه‌ی ویرانگر خود با کلینتون می‌گوید.

”در آن سال‌ها به من پیشنهادهایی شد”

لوینسکی ادعا می‌کند که پس از این رسوایی در پایان دهه‌ی ۹۰ میلادی “پیشنهادهایی” به او شده که “بیش از ۱۰ میلیون دلار” نصیبش می‌کرده، اما او این پیشنهادها را رد کرده است. به جای پذیرش این مبلغ، لوینسکی که دانش‌آموخته رشته روانشناسی است به جستجوی کار در بخش ارتباطات و بازاریابی می‌رود و به دلیل “پیشینه‌اش” تقاضای کارش بی‌پاسخ می‌ماند.

کارآموز پیشین کاخ سفید می‌گوید، به دلیل وضعیت استهزاآوری که پس از افشای رابطه با کلینتون در تمامی دنیا برای او به وجود آمده بود، حتی چندین بار به خودکشی فکر کرده است. لوینسکی می‌گوید با گذشت سال‌ها حتی حالا هم گاهی مردم کوچه و خیابان او را می‌شناسند و ماجرای او همچنان دست‌مایه‌ی نوشته‌هایی در رسانه‌هاست.

بیل کلینتون در ابتدا رابطه‌ی جنسی با کارآموزش را انکار کرد. کمی بعدتر اما اقرار کرد که با مونیکا لوینسکی رابطه جنسی داشته است. در عکسی که لوینسکی را در کنار کلینتون نشان می‌دهد، لوینسکی لباسی آبی بر تن دارد؛ پیراهنی که گفته می‌شود ردپای اسپرم کلینتون روی آن پیدا شد؛ سنگین‌ترین سند علیه دموکرات‌ها برای پایین کشیدن آنها از اریکه قدرت توسط جمهوری‌خواهان.

ظهور ناگهانی لوینسکی و انتخابات آینده

رابطه با لوینسکی موقعیت کلینتون را تا مرحله‌ی سقوط تنزل داد. در سال ۱۹۹۹ مجلس سنای آمریکا کلینتون را به اتهام ادای شهادت دروغ و تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت محاکمه کرد. اما کلینتون با یک رای اضافی توانست از برکناری رهایی یابد. با وجود رهایی از استیضاح، این رسوایی به شدت دومین دوره ریاست‌جمهوری او را، از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱، تحت تأثیر قرار داد.

لوینسکی اشاره می‌کند که یکی از دلایل او برای سخن گفتن در این‌باره و پایان بخشیدن به داستان این ماجرای عشقی، تلاش‌های هیلاری، همسر کلینتون، برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری در آمریکاست.

لوینسکی می‌گوید: «زمان آن رسیده است که سرک کشیدن به گذشته من و آینده‌ی دیگران پایان بگیرد.» هیلاری کلینتون نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکاست. هر چند که هیلاری کلینتون پس از شکست در انتخابات مقدماتی ۲۰۰۸ تاکنون رسما برای شرکت در انتخابات آینده آمادگی خود را اعلام نکرده است.

برخی از خبرگزاری‌های ایران ظهور ناگهانی مونیکا لوینسکی و مقاله وی برای “ونیتی ‌فر” را با جدی شدن نامزدی هیلاری کلینتون، همسر بیل کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مرتبط می‌دانند. ایرنا می‌نویسد: « به گفته تحلیلگران، جمهوریخواهان به دنبال بهره‌برداری از این رسوایی اخلاقی علیه هیلاری کلینتون و ضربه زدن به موقعیت انتخاباتی وی هستند.»

در فوریه سال جاری اسناد و مدارک ارائه شده توسط یکی از دوستان نزدیک کلینتون نشان دادند که هیلاری کلینتون، کارآموز پیشین سال‌های دهه‌ی ۹۰ را “یک شخصیت خنده‌دار دیوانه‌ی خودشیفته” خوانده بود.

لوینسکی می‌گوید: «نخستین باری که این جمله را شنیدم گفتم اگر این بدترین جمله‌ای باشد که خانم کلینتون در مورد من گفته است، باید بگویم که شانس آورده‌ام.»

لوینسکی می‌نویسد، هیلاری کلینتون به یکی از نزدیکان‌اش گفته است که او خود را تا حدی در ماجرای رسوایی عشقی همسرش با کارآموز کاخ سفید گناه‌کار می‌داند، چرا که از نظر احساسی از همسرش غفلت کرده بوده است.

لوینسکی همه‌ی گمانه‌زنی‌هایی را که از دریافت پول توسط او برای سکوت کردن در مورد رابطه‌اش با کلینتون حکایت می‌شوند، رد می‌کند و می‌گوید: «هیچ چیزی از حقیقت به اندازه‌ی این ادعا، دور نیست.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024