پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 07.05.2014, 12:47


دویچه وله: روزنامه “قانون” با دستور مستقیم عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، توقیف شد. علت توقیف قانون، خبر روز چهارشنبه این روزنامه درباره آزادی سردار رویانیان یکی از مقام‌های دولت احمدی‌نژاد، از زندان اعلام شده است.

خبرگزاری‌های ایران خبر توقیف روزنامه “قانون” را حوالی ظهر روز چهارشنبه (۱۷ اردیبهشت/ ۷ مه) منتشر کردند. براساس این گزارش‌ها، روزنامه قانون به دلیل ارتکاب “اعمال مجرمانه” توقیف شده و دستور قضایی مبنی بر توقیف این روزنامه روز چهارشنبه برای این نشریه ارسال شده است.

مسعود کاظمی، دبیر تحریریه‌ روزنامه‌ی قانون در این درباره به خبرگزاری ایسنا گفته است: «صبح روز چهارشنبه از سوی دادستانی در تماسی تلفنی با مسئولان روزنامه ‌اعلام شد‌ که به‌دلیل انتشار خبر “آزادی آقای رویانیان” و با عنوان اتهامی نشر اکاذیب، علیه [روزنامه] قانون اعلام جرم شده است.»

دبیر تحریریه‌ روزنامه‌ی قانون افزوده است: «خبر آزادی آقای رویانیان با وثیقه‌۱۰۰ میلیارد تومانی از سوی خبرگزاری “دانا” عصر دیروز منتشر شد و روزنامه‌قانون همان خبر را منتشر کرد؛ اما از سوی دادستانی تهران این خبر مصداق نشر اکاذیب دانسته شده است.»

مسعود کاظمی ادامه داده است: «ما دقایقی پیش از طریق یکی از خبرگزاری‌ها متوجه شدیم که روزنامه‌قانون توقیف شده، اما هنوز به خود ما که ذی‌نفع این ماجرا هستیم، چیزی اعلام نشده است. همچنین تلاش کردیم با سرپرست دادسرای رسانه تماس بگیریم و هنوز موفق به صحبت با او نشده‌ایم.»

محمد رویانیان از افسران ارشد سپاه و معاون بازرسی ستادکل نیروهای مسلح است. او پیشتر فرماندهٔ پلیس راهنمایی و رانندگی بود. از سال ۱۳۸۶ با حکم محمود احمدی‌نژاد، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و همزمان مدیرعامل شرکت قطارهای شهری کشور شد. او هم‌زمان مشاور ویژه احمدی‌نژاد در امور حمل‌ونقل بود.

اعتماد ویژه محمود احمدی‌نژاد به سردار رویانیان موجب شد که از شهریور سال ۱۳۹۰ و با حکم ویژه احمدی‌نژاد، ر‌یاست باشگاه پرسپولیس، یکی از مهمترین و پرطرفدارترین باشگاه‌های ورزشی ایران را بر عهده بگیرد.

او اما روز سه‌شنبه (۱۶ اردیبهشت/۶ مه) در ارتباط با پرونده تخلف و سوءاستفاده در ستاد سوخت کشور بازداشت شد.

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران نوشت، قرار بازداشت محمد رویانیان از سوی شعبه ١٥ دادسرای کارکنان دولت صادر شده است. بنابر این گزارش، سردار رویانیان پیشتر در ارتباط با پرونده مدیریت ستاد سوخت به این شعبه احضار و اتهامات وارده به او ابلاغ شده بود.

به گزارش تسنیم، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز چهارشنبه در پاسخ سوالی درباره پرونده ستاد سوخت اظهار داشت: «در پرونده ستاد سوخت پیش از این ۲ نفر بازداشت شده بودند. طی روزهای اخیر نیز یک فرد دیگر بازداشت شده است و تحقیقات همچنان ادامه دارد.»



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024