پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 03.05.2014, 10:23


* تنها در سال گذشته میلادی ۷۰ روزنامه نگار در هنگام فعالیتشان کشته شدند که بسیاری از آنان به دلیل مبادله آتش طرف‌ها درگیر در مخاصمات مسلحانه جان خود را از دست دادند.

* در سال گذشته ۲۱۱ روزنامه‌نگار در زندان و از سال ۲۰۰۸ تا کنون ۴۵۶ روزنامه‌نگار در تبعید اجباری به سر می‌برند. این آمار هشدار دهنده است زیرا در پس این آمار مردان و زنانی قرار دارند که فقط می‌خواسته‌اند کار قانونی خود را انجام دهند.

* به هیچ وجه نباید برای آنانی که روزنامه نگاران را هدف خشونت و ارعاب قرار می‌دهند و یا از فرایند حقوقی به منظور ایجاد اختلال یا عقب انداختن کار روزنامه نگاران سوء استفاده می کنند، گریز از مجازات وجود داشته باشد.

* روزنامه‌نگاران در فعالیت خود در راستای افشای خلاف‌کاریها و بی‌قانونی، دچار غضب دولتها، شرکتهای بزرگ، باندهای مجرمان و دیگر گروههایی می‌شوند که می‌خواهند پرسش‌های آنها را سانسور و سرکوب کنند.

* تنها امسال یک خبرنگار در خاور میانه توسط یک تک تیر انداز کشته شد؛ یک مدیر رادیو در آمریکای لاتین هنگام خروج از محل کار به قتل رسید؛ بمبگذاری در جنوب آسیا شهروندان، امدادگران و رسانه ها را هدف قرار داد؛ یک مجری رادیو محلی آفریقایی در حمله شورشیان به استودیو او کشته شد و در اروپا نیز یک روزنامه نگار بالاخره در اثر ضرب و جرحی که سالها پیش در یک حمله قربانی آن بود و در اثر آن فلج و لال شده بود جان سپرد.

* به هیچ وجه نباید برای آنانی که روزنامه‌نگاران را هدف خشونت و ارعاب قرار می‌دهند و یا از فرایند حقوقی به منظور ایجاد اختلال یا عقب انداختن کار روزنامه نگاران سوء استفاده می کنند، گریز از مجازات وجود داشته باشد.
* آزادی رسانه باید همواره در مرکز تلاش ها ما برای ارتقای امنیت، منزلت و خوشبختی همگان باشد.
*  آزادی بیان، رسانه‌ها مستقل و دسترسی جهانی به دانش، تلاش‌های ما برای دستیابی به پیروزی پایدار برای همه مردم سیاره زمین را مستحکم می‌کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024