جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 21.04.2014, 7:59

سازمان جمهوری خواهان ایران:


یورش به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین در روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه را به شدت محکوم می‌کنیم وخواهان رسیدگی فوری به این مسئله توسط یک هیات مستقل، که در آن نمایندگان و وکلای زندانیان سیاسی و خانواده هایشان نیز شرکت داشته باشند هستیم. آمران وعاملان مشخص این یورش باید به جامعه معرفی و مورد محاکمه و مجازات قرار گیرند.

در حالی که رئیس سازمان زندان های کشور و مدیر زندان های استان تهران ادعا کرده اند که «هیچگونه درگیری وضرب وشتم در زندان اوین رخ نداده ومسئله تنها مربوط به بازرسی معمولی ماهانه بر اساس آئین نامه زندان ها بوده است»، نامه ۷۴ زندانی سیاسی شاهد ماجرا به دادستان تهران، جزئیات این یورش شرم آور و مصدوم و مجروح کردن ده ها زندانی سیاسی را بر ملا می سازد.
آنچه در ۲۸ فروردین ماه در بند ۳۵۰ اوین رخ داد، جلوه دیگری از رفتار هماهنگ وسازمان یافته نیروهای امنیتی واطلاعاتی وابسته به سپاه پاسداران، قوه قضایی و مجموع نهادهای سرکوب تحت امر رهبر جمهوری اسلامی است که به عنوان نهادهای موازی و فراسوی حاکمیت و نظارت قانون و با پشتیبانی دستگاه قضایی غیر مستقل، سیاست های ولی فقیه را به اجرا می گذارند.

ضرب و شتم تا سرحد مرگ زندانیانی که هیچ راه گریز یا امکان دفاع از خود به جز اعتراض را ندارند، تراژدی تاسف انگیزی است که بار دیگر بیانگر نقض خشن حقوق بشر و زیر پا نهادن ابتدایی ترین حق یک زندانی یعنی برخورداری از امنیت جانی درنظام جمهوری اسلامی است. اما چنین سیاستی که از بدو انقلاب و تاسیس نظام بر ایران حاکم بوده، در این روزها محدود به سرکوب وارعاب زندانیان بی پناه نیست، بلکه واکنشی از سر درماندگی در برابر آگاهی و اراده جامعه ای است که خواهان آزادی و دست یابی به حقوق فردی واجتماعی خویش است و این آگاهی و اراده را یکبار دیگر در جریان انتخابات ریاست جمهوری به نمایش گذاشت. همچنین واکنش خودسرانه ای است در برابر فشار نهادهای بین المللی برای پایان دادن به خشونت در ایران وگردن نهادن حکومت به موازین جهان شمول حقوق بشر.

ماضمن یاد آوری مسئولیت عاجل دولت آقای روحانی در تحقیق و رسیدگی مستقل به این مسئله و گزارش نتایج آن به مردم ایران، بار دیگر هشدار می دهیم که یکی از اهداف سرکوب زندانیان و آزادی های مدنی و سیاسی، فلج کردن خود این دولت است. به همین دلیل، چشم پوشی از مطالبات دمکراتیک مردم در انتخابات ریاست جمهوری که آزادی زندانیان سیاسی وگشایش فضای سیاسی کشور در راس آنها بوده و مماشات و عقب نشینی در برابر یکه تازی های دستگاه ولایت فقیه، می تواند تلاش های این دولت برای حل مناقشه هسته ای و سر و سامان دادن به اقتصاد ورشکسته کشور را نیز با بن بست مواجه سازد.
ما ضمن ابراز همبستگی با زندانیان بند ۳۵۰ اوین وخانواده های آنها، خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی و رفع حصر از رهبران نمادین جنبش سبز هستیم و ضمن شرکت در سازماندهی اعتراض علیه این سرکوب، همه نیروها ونهادهای آزادی خواه را به بلند کردن صدای خود برای پایان دادن به نقض حقوق بشر در ایران فرا می خوانیم.

۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۳
سازمان جمهوری خواهان ایران 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024