پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 17.03.2014, 20:24


تهران - ایرنا - ماشالله شمس الواعظین فعال رسانه‌ای می‌گوید: ۹۰ درصد از افرادی که گفته می‌شود به عنوان روزنامه‌نگار نامه عدم بازگشایی این انجمن را امضا کرده‌اند، اصلا روزنامه نگار نیستند.


این اظهارات شمس الواعظین در واکنش به انتشار خبری توسط برخی رسانه‌ها در روز گذشته است، دراین خبر آمده است ۱۲۸۰ تن از خبرنگاران و روزنامه نگاران در نامه‌ای به رییس جمهوری خواهان عدم بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران شده‌اند.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه مطبوعات ایرنا اظهار کرد: مطمئن باشید یک روزنامه نگار نمی‌نویسد که اتحادیه خود را باز نکنند، مطمئن هستم این افراد روزنامه نگار نیستند. روزنامه نگاران مایلند مرکز صنفی خود را داشته و از این طریق دکانی برای خود داشته باشند.

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران گفت: مطمئن باشید هیچ کس را در کشور نداریم که اگر حتی یک روز کار حرفه‌ای کرده باشد با بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران مخالفت کند و مخالفت با این مساله مخالفت با آسایش این طبقه است.

وی این جمله را نیز گفت که رای روزنامه نگاران خریدنی نیست و نمی‌توان به آن‌ها گفت به چه کسی رای بدهند یا به چه کسی رای ندهند.

انجمن صنفی روزنامه نگاران در سال ۸۸ توسط سعید مرتضوی دادستان وقت پلمپ شد.

شمس الواعظین همچنین در باره وضعیت انجمن صنفی روزنامه نگاران اظهار کرد: هنوز از وضعیت انجمن صنفی خبر دقیقی وجود ندارد و شاید تا دو روز دیگر وضعیت مشخص شود.

وی ادامه داد: وعده‌هایی به ما داده شده اما برای اینکه بتوانیم آن‌ها را اعلام کنیم باید منتظر باشیم تا وعده‌ها عملی شود.

این فعال رسانه‌ای افزود: این‌ها صنف و کار صنفی را نمی‌فه‌مند و نمی‌دانند اگر حتی مخالف ما هم هستند باید بگذارند انجمن باشد تا شاید اگر روزی توانمند باشند بتوانند به صورت حرفه‌ای کار این انجمن را به دست خود گیرند.

وی در ارتباط با اینکه بعضی اهالی رسانه خواهان ایجاد تغییر در انجمن صنفی هستند، خاطرنشان کرد: خود ما هم می‌خواهیم زود انتخابات را برگزار کنیم، کار را تحویل گروه جدید دهیم و بار مسئولیت سنگینی که به دوش می‌کشیم از روی ما برداشته شود. انتخابات به معنی تغییر است و می‌خواهیم با برگزاری انتخابات کار را تحویل دهیم.

شمس الواعظین اظهار داشت: آخرین هیات مدیره انجمن صنفی تصمیم گیرنده در رابطه با برگزاری انتخابات است و بعد از برگزاری این انتخابات ما کار را تحویل گروه جدید خواهیم داد.


***

نامه به روحانی را ما امضا نکردیم

بجنورد - ایرنا - برخی خبرنگاران مطبوعات و رسانه‌های گروهی در استان خراسان شمالی از مشاهده امضا و نام خود پای یک درخواست صنفی، شگفت زده شده‌اند.

در این نامه که از سوی دو خبرگزاری با عنوان «درخواست ۱۲۸۰ خبرنگار از رییس جمهور برای جلوگیری از بازگشایی انجمن روزنامه نگاران» منتشر شده نام حدود ۱۰ تن از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در خراسان شمالی نیز درج شده است.

این در حالی است که برخی از این افراد از این نامه و مضمون آن اظهار بی‌اطلاعی کرده و نسبت به ذکر نام خود پای آن، بدون کسب اجازه و نظرخواهی، به شدت گلایه‌مند هستند.

سعید قربانی خبرنگار خبرگزاری ایلنا که نام وی در ذیل این نامه آمده در گفت‌و‌گو با ایرنا از نیت تنظیم کنندگان این نامه و خبر، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: آنان بدون کسب اجازه، نام من را پای نامه آورده‌اند، حال آنکه اصولا با نویسندگان این نامه همدل نیستم.

وی افزود: شاید فرد یا افرادی قصد داشته‌اند، خواست شخصی و مکنونات قلبی خود را به نام فعالان عرصه رسانه منتشر کنند که البته این نباید به قیمت نادیده گرفتن حقوق دیگر افراد تمام شود.

برخی از خبرنگاران خراسان شمالی نیز با بیان اینکه در نظرخواهی پیامکی که از آنان صورت گرفته، مخالفت خود را با مضمون آن اعلام کرده‌اند، اما در کمال تعجب اکنون نام خود را به عنوان موافق پای آن می‌بینند.

آخرین اطلاعات خبرنگار ایرنا حاکی است که در پی اعتراض برخی خبرنگاران استان خراسان شمالی نسبت به گنجاندن نام خود پای این نامه، به آنان وعده داده شده که نام آنان حذف خواهد شد.

در خبری که از سوی برخی رسانه‌ها انتشار یافته، به امضای نامه مزبور از سوی هزار و ۲۸۰ نفر خبرنگار و روزنامه نگار اشاره شده بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024