چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 13.03.2014, 13:26


عبداالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) پس  از تحمل پنج سال حبس بعدارظهر پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، عبدالله مومنی رییس ستاد شهروند آزاد مهدی کروبی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که ۳۰ خرداد ۸۸ توام با ضرب و شتم در محل این ستاد انتخاباتی توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده بود امروز پنج شنبه ۲۲ اسفند پس از پایان دوره محکومیت ۵ سال حبس از زندان اوین آزاد شد.

عبدالله مومنی که در پنجمین بیدادگاه علنی حوادث پس از انتخابات توسط قاضی صلواتی محاکمه شد ابتدا به ۶ سال حبس بعلاوه ۲ سال حبس تعلیقی قابل اجرا محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر مجموعا به پنج سال حبس تبدیل شد.

دو سال از مدت محکومیت این فعال سیاسی، در ارتباط با اعنراضات دانشجویی در سال ۸۲ است که با احتساب بخشی از ایام بازداشت قبلی، عبدالله مومنی امروز پنج شنبه از زندان آزاد شد.

عبدالله مومنی طی ۴ سال گذشته بدون برخورداری از حتی یک روز مرخصی به طور دائم در زندان اوین محبوس بوده است. وی بیش از ۱۰۰ روز را در سلول های انفرادی ۲۰۹ و ۲۴۰ اطلاعات سپری کرده و همراه با چند نوبت اعتصاب غذای اعتراضی قریب به ۶۰ روز را نیز در سلول های انفرادی سازمان زندانها محبوس بوده است.

گفتنی است نامه عبدالله مومنی به آیت الله خامنه ای در تابستان ۸۹ که طی آن در مورد شکنجه های بی سابقه و تکان دهنده ای که تحمل کرده بود، دست به افشاگری زد مهمترین علت محرومیت های شدید وی در دوره حبس پنج ساله بوده است. وی در طول مدت زندان به بیماری های متعددی مبتلا و از جمله بخشی از شنوایی خود را بر اثر شکنجه بازجویان از دست داد.

شیوه عجیب آزادی عبدالله مومنی

علی ملیحی در فیسبوک خود درباره نحوه آزادی عبدالله مومنی نوشت:‌” آزادی عبدالله‌مومنی شیوه عجیبی داشت. ماموران زندان یک روز قبل از موعد مقرر مومنی را به شیوه فریبکارانه و به بهانه انجام امور اداری از بند خارج کرده و بوسیله یک دستگاه آمبولانس از زندان اوین خارج می کنند. آنها ساعتی بعد عبدالله مومنی را در حاشیه اتوبان چمران حوالی میدان توحید رها می کنند.علی الظاهر این اقدام برای جلوگیری از تجمع استقبالی فردا در برابر زندان اوین صورت گرفته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024