جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 26.02.2014, 8:11


پدر حسین رونقی ملکی، زندانی سیاسی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که مقامات قضایی علیرغم نظریه کمیسیون پزشک قانونی مبنی بر نیاز فوری این زندانی به مرخصی درمانی به دلیل ادعاهای مانند سعی “برای فرار از ایران و داشتن فعالیت سیاسی در زمان مرخصی پیشین” از دادن مرخصی به او خودداری می کنند.

احمد رونقی با اشاره به آخرین نظریه کمیسیون پزشکی قانونی در خصوص فرزندش که در تاریخ نهم دی ماه امسال صادر شده است به کمپین گفت: «طبق نتیجه این کمیسیون بچه ام برای درمان عفونت کلیه اش نیاز به مرخصی فوری دارد اما در ابتدا با کارشکنی های مسول دفتر شعبه منحل شده ۲۶ دادگاه انقلاب و بعدتر قاضی شعبه یک دادگاه انقلاب تا کنون این مرخصی به حسین داده نشده است.»

رونقی ملکی گفت: «آقای ستاری، سردفتر شعبه منحل شده ۲۶ دادگاه انقلاب به من گفت  مقامات با مرخصی پسرم مخالفت می کنند چون در مرخصی قبلیش فعالیت سیاسی داشته و می خواست از ایران فرار کند. به آقای ستاری گفتم پسرم کلیه هایش عفونت کرده و به مرخصی نیاز دارد، گفت بگذار عفونت کند اشکال ندارد. او باید پرونده پسرم را پس از منحل شدن شعبه ۲۶ به شعبه دیگری برای بررسی می فرستاد اما تا مدت ها آن را به تعویق انداخت. آنقدر پیگیری کردم و از ملکان به تهران آمدم تا بالاخره پرونده را به شعبه یک دادگاه انقلاب فرستاد.»

حسین رونقی ملکی ۲۲ آذر ماه سال ۸۸ بازداشت شد و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، ارتباط با سازمان های خارج از کشور، توهین به رهبری و توهین به رییس جمهوری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی  به ۱۵ سال حبس محکوم شد که این حکم  در دادگاه تجدید نظرعینا تایید شد. او اکنون در زندان اوین به سر می برد

پدر حسین رونقی ملکی در خصوص وضعیت فرزندش در آخرین ملاقات با او گفت: « دوشنبه ۲۸ بهمن حسین را کابینی ملاقات کردم. حالش خوب نیست. کلیه هایش درد می کند،  خونریزی، سوزش و تکرر ادرار  دارد.»

پدر حسین رونقی در پاسخ به این سوال که آیا فرزندش در زمان مرخصی پیشین تلاشی برای خروج از کشور داشته است، گفت:  «این اتهامات دروغ را می زنند تا حسین را در زندان نگه دارند. حسین در زمان مرخصیش هیچ وقت سعی نکرد که از ایران برود و فعالیت سیاسی هم نداشت. در خانه و پیش ما بود. فقط  در زمان زلزله آذربایجان به مردم کمک کرد که خود من هم آنجا کمک می کردم. من خودم حسین را تحویل زندان دادم. این حرف ها دروغ است.»

پدر این زندانی گفت: «هفته پیش با همسر به شعبه یک دادگاه انقلاب رفتیم که پرونده پسرم اکنون آنجا بررسی می شود اما آقای احمد زاده، قاضی شعبه رفتار خوبی با ما نداشت و حتی تقاضا نامه ام را طرفم پرت کرد و اصلا به آنها نگاه نکرد و گفت که حسین باید در زندان بماند.»

احمد رونقی ملکی در پاسخ به این سوال که دلیل قاضی شعبه یک دادگاه انقلاب برای عدم موافقت با مرخصی این زندانی چه بوده است به کمپین گفت: « آقای احمد زاده هیچ جوابی به ما نداد. حتی نامه ام را نخواند. نمی دانم. فقط گفت مرخصی نمی دهند.»

آقای رونقی در خصوص کارشکنی های آقای ستاری، سردفتر منحل شده شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب گفت: «آقای ستاری مشکل قبلی با ما دارد. در زمانیکه پسرم هنوز دادگاهش تشکیل نشده بود و حکم نگرفته بود. پسر عمه و برادر آقای ستاری سه بار به شهر ملکان آمدند و از من درخواست پول کردند. گفتند اگر به آنها پول بدهم آقای ستاری کاری می کند که پسرم آزاد شود. من پول را ندادم و بعد پسرم محاکمه شد.»

پدر حسین رونقی گفت: «آنها از من ۱۲۰ میلیون تومان می خواستند. من صدایشان را ضبط کردم و الان صدایشان را دارم. در نامه های جداگانه هم به مقامات این موضوع را گزارش کردم.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024