شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 30.12.2013, 13:31


خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) در خبر کوتاه خود درباره اعلام جرم دادستانی تهران علیه نماینده تهران نوشته است: «پرونده اعلام جرم دادستانی تهران علیه آقای مطهری به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است.»

“اظهارات اخیر علی مطهری” که در خبر “ایرنا” دلیل اعلام جرم دادستانی تهران علیه او عنوان شده، اشاره‌ به سخنرانی میان‌دستور این نماینده مجلس در روز یکشنبه (۸ دی‌ماه/۲۹ دسامبر) است.

مطهری در این سخنرانی با انتقاد از حصر خانگی میر حسین موسوی، مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد و نیز صدور احکام سختگیرانه علیه زندانیان سیاسی سال ۱۳۸۸، خواهان محاکمه همزمان محمود احمدی‌نژاد، موسوی و کروبی شد.

مطهری حصر مهدی کروبی و میرحسین موسوی را “غیرقانونی و غیرشرعی” خواند و گفت: «تا زمانی که یک طرف قضیه حق سخن گفتن و دفاع از خود را نداشته باشد و طرف دیگر هر چه می خواهد اتهام بزند و تحلیل کند، این بحران حل نخواهد شد.»

این نماینده اصول‌گرای مجلس افزود: «رئیس قوه قضائیه بهتر است به جای شعار دادن در باره فتنه، به حل آن بپردازد و حل آن مستلزم وجود یک قوه قضائیه مستقل است، نه قوه‌ای که از این نهاد و آن دفتر و از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تأثیر بپذیرد.»

سه چهره معترض انتخابات پر مناقشه ریاست جمهوری ۱۳۸۸ بیش از سه سال است که بدون اعلام اتهام و محاکمه، در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند. علاوه براین، صدها نفر دیگر از زندانیان سیاسی مرتبط با انتخابات همان سال هم‌چنان در زندان‌اند. شماری زیادی از آنها مانند مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی، افرادی هستند که در شامگاه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ یعنی پیش از اعلام نتایج انتخابات و شروع اعتراض‌ها، بازداشت شده‌اند.

علی مطهری تصریح کرد: «قوه قضاییه ما پس از گذشت ۴ سال هنوز نتوانسته یک راه حل برای خارج شدن از فتنه ۸۸ ارائه دهد و این راه حل که آقایان موسوی و کروبی باید عذر خواهی کنند که راه حل نیست، زیرا حتی اگر به برخی از اشتباهات خودشان اذعان کنند،  هنوز طرف مقابل به نتیجه انتخابات اعتراض دارند.  توبه و عذر خواهی باید با اختیار و میل قلبی باشد.»

مطهری ادامه داد: تا زمانی که یک طرف قضیه حق گفتن هیچ سخنی ندارد و طرف دیگر هرچه دلش می‌خواهد می‌گوید به راه‌حلی دست نمی‌یابیم. آقایان احمدی‌نژاد – موسوی و کروبی هر سه در فتنه دخیل بودند، زیرا یکی از آن‌ها هیزم را آورده و آن دوی دیگر آتش زده‌اند و باید به اتهامات هر سه آن‌ها رسیدگی کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024