پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 28.11.2013, 19:15


زلزله شدیدی شهرهای بوشهر و برازجان را به لرزه درآورد.

به گزارش خبرنگار عصر ایران از بوشهر، به دنبال این زلزله ، تعدادی زیادی از مردم در بوشهر و برازجان، وحشتزده به خیابان ها ریختند.

براساس گزارش سازمان ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله به شدت ۷/ ۵ درجه ریشتری در ساعت ۱۷ و ۲۱ دقیقه در برازجان روی داده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: در پی زلزله 5.7 ریشتری عصر امروز برازجان، چهار تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا  در تشریح جزئیات این زمین لرزه، گفت: زلزله ۷/ ۵ ریشتری در ساعت ۲۱: ۱۷ عصر امروز منطقه برازجان را لرزاند.

وی با بیان اینکه این زمین لرزه در مرز استان‌های فارس و بوشهر رخ داده است، گفت: با توجه به شدت زمین لرزه، چهار تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند و اخبار تکمیلی درباره این حادثه متعاقبا اعلام می‌شود.

خسارت به منازل مسکونی

شاپور رستمی معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: تاکنون گزارشی ازتلفات زلزله 5.7ریشتری حوالی شهرستان دشتستان نرسیده اما خسارت هایی به منازل مسکونی وارد شده است.
گزارش ها حاکی از ریختن نمای برخی خانه ها و قطعی برق در شهرهای وحدتیه ، دالکی و قسمتی از شهر برازجان است. براساس این گزارش ها مردم شهرهای دشتستان از ترس تکرار زلزله به خیابان ها و فضاهای باز روی آورده‌اند. برازجان در ۶۵ کیلومتری شرق بوشهر واقع شده است.

۸ کشته و ۴۵ زخمی در زلزله

استاندار بوشهر آخرین تلفات زلزله برازجان مرکز شهرستان دشستان را ۸ کشته و ۴۵ زخمی اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایرنا، فریدون حسنوند که پنجشنبه شب در یک گفت وگوی کوتاه تلویزیونی شرکت کرده بود، این خبر را اعلام کرد.

وی در خصوص آخرین تلاش های انجام شده در منطقه اظهار داشت: نیروهای انتظامی و نظامی با حضور در منطقه، کنترل اوضاع را در اختیار دارند.

استاندار بوشهر همچنین تصریح کرد که ۸۰ درصد خرابی های برق و آب و خطوط تلفن رفع شده و مسوولین مربوطه در تلاش برای رفع مابقی آن هستند.

براساس تصاویر منتشر شده از شبکه استانی بوشهر، دیوار بسیاری از خانه ها در شهر برازجان و روستاهای اطراف به شدت تخریب شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024