جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 28.11.2013, 14:11


مهدی کروبی طی روزهای گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

به گزارش سحام٬ محمد حسین کروبی با اعلام این خبر گفته که هفته گذشته مقامات امنیتی در پی عود کردن دیسک کمر و نیز آرتروز زانو و همچنین اختلالات شدید گوارشی آقای کروبی و بنا به تشخیص پزشک وزارت اطلاعات٬ ایشان را به بیمارستان لاله تهران منتقل می کنند.

این چندمین باری است که طی هفته های اخیر آقای کروبی برای درمان به این بیمارستان منتقل شده است.

آقای کروبی سه روز پیش تحت عمل جراحی زانو قرار می گیرد. فرزند ارشد مهدی کروبی گفته که ماموران امنیتی مجددا پدرش را مجددا پس از عمل و طی دوران نقاحت به ساختمان امن وزارت اطلاعات منتقل نموده اند.

روز جمعه هفته گذشته بود که احمد جنتی در اظهاراتی گفته بود که آقایان کروبی و موسوی در منزل شخصی شان در حصر هستند.

محمدحسین کروبی به این بخش از اظهارات جنتی نیز واکنش نشان داده و درحالیکه وی را دروغگو خطاب کرده افزوده که همگان به خوبی میدانند که آقای کروبی مدت هاست که در ساختمان امن وزارت اطلاعات در حبس و حصر است و نه در منزل شخصی شان.

علی مطهری هم چند روز پیش به اظهارت احمدجنتی واکنش نشان داده بود و از وی خواسته بود برای یک هفته این حصر را تجربه کند.

مهدی کروبی طی ماه های اول حبس در منزل شخصی اش در حصر بود. پس از آن برای چند هفته به ساختمان دیگری در خیابان ورزنده٬ جنب ورزشگاه شهید شیرودی(امجدیه) منتقل شد. لیکن از آن زمان تا کنون ایشان را به ساختمان امن وزارت اطلاعات در حاشیه اتوبان صدر منتقل نموده اند.

خانواده کروبی بارها تاکید کرده اند که شرایط آقای کروبی چیزی فراتر از یک حصر خانگی است.

محمدحسین کروبی در بخش دیگری از یادداشت خود می نویسد که شرایط حبس باعث بروز عوارضی همچون کمبود شدید ویتامین دی در بدن پدرش شده است. مهدی کروبی در پی عدم دسترسی هزار روزه به نور مستقیم آفتاب٬ دچار پوکی استخوان شده.

شیشه های ساختمان محل حبس و حصرمهدی کروبی با صفحاتی تیره پوشانده و عملا از ورود نور خورشید به داخل ساختمان جلوگیری به عمل آمده.

فرزند آقای کروبی افزوده که بنا به دستور پزشکان٬ برای جلوگیری از پیشرفت بیماری این زندانی سیاسی و طی مراحل درمان٬ باید وی به صورت مستمر از آبدرمانی٬ فیزیوتراپی و نور مستقیم آفتاب بهره مند گردد.

شرایط حبس و حصر آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد چیزی فراتر از یک حصر خانگی است و حتی در این مدت حقوق اولیه یک زندانی نیز از ایشان دریغ شده است.

طی هزار روز گذشته بسیاری از نهادها٬ احزاب و شخصیت ها این حبس و حصر را غیرقانونی و غیرشرعی دانسته و از حکومت خواسته اند که به این امر پایان دهد.

حسین کروبی عکسی هم از دیدار خود با پدرش که پس از چهارماه انجام شده منتشر نموده و گفته که این عکس مربوط به قبل از عمل و با وجود محدودیت های اعمال شده از سوی نیروهای امنیتی٬ گرفته شده است.

به گزارش سحام٬ متن کامل این یادداشت فرزند ارشد مهدی کروبی بدین شرح است:

علیرغم اینکه احمد جنتی امام جمعه دروغگوی تهران گفته که رهبران جنبش مورد رافت اسلامی قرار گرفتند و در حالیکه حکمشان اعدام بود در منزل خودشان زندگی می کنند و…٬ لیکن همگان به خوبی می دانند که آقای کروبی از اردیبهشت سال ۹۰یعنی از همان ماه های اول٬ در مکانی به جز منزل شخصی شان در حبس و حصر به سر می برند. ساختمان امن وزارت اطلاعات مکانی است که پدرم طی دو سال گذشته در آن محصور بوده است.

در همین راستا ازهفته گذشته من نیز مورد رافت اسلامی قرار گرفتم و پدرم را که ۷ روز پیش به بیمارستان لاله منتقل شده بود موفق شدم پس از ۴ ماه ملاقات کنم٬ البته با حضور مامورین امنیتی!

گویا قسمت ما این است که فقط  زمانی پدرم در بیمارستان بستری می شوند میتوانم با ایشان ملاقات کنم.

آقای کروبی بدنبال عود کردن دیسک کمرشان و نیز آرتروز زانو متاسفانه دچار اختلالات شدید گوارشی می شوند بطوری که تا چندین روزدچار حالت تهوع بودند ودر نهایت با نظر پزشک وزارت اطلاعات به بیمارستان لاله منتقل میشوند و مدت ۷ شب در آنجا بستری و مورد درمان و عمل جراحی زانو قرار گرفتند وامروز پنج شنبه پدرم را پس ازترخیص مجددا به همان ساختمان وزارت اطلاعات منتقل کردند.

نکته قابل توجه و تاسف برانگیز این است که شرایط حبس ایشان تاثیر بسیارمنفی بر شرایط سلامت جسمی ایشان گذاشته٬ به طوریکه به عنوان نمونه ویتامین D ایشان طبق آزمایشات انجام شده یک دهم حالت نرمال آن است و عملا این کمبود ویتامین باعث بروزشدید پوکی استخوان شده است.

پزشکان تاکید کرده اند که برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت جسمی ایشان و نیز مراحل درمانی٬ آقای کروبی در کنار آبدرمانی و فیزیوتراپی باید از نور مستقیم آفتاب نیز استفاده نماید. که امیدواریم مسئولان مربوطه به توصیه پزشکان عمل نموده و تمامی شرایط درمان را برای پدرم فراهم نمایند. متاسفانه وضعیت جسمی ایشان بدلیل فضای نامناسب محل نگهداری آسیب دیده ولی در مقابل٬‌ روحیه و اراده ایشان نه تنها با روزهایی که دوشادوش مردم در تظاهرات های اعتراضی شرکت داشتن و حتی دو بار تا مرز شهادت نیز پیش رفته بودند٬ هیچ تفاوتی نکرده٬ بلکه مصمم تر و قوی تر هم شده. در اینجا لازم می دانم به احمد جنتی متذکر بشوم “تویی که آقایان کروبی و موسوی را روسیاه خواندی فراموشت نشود که روسیاه خودت هستی  که بنا به نقل قول یکی از بزرگان٬ شما مورد لعن و نفرین پدرتان بودید تا آنجا که آن مرحوم وصیت نموده بود که در تشییع جنازه اش نیز حضور نیابید٬ بماند که حتی فرزند خلفتان هم از شما تبری میجوید.”

در پایان من نیز لازم دیدم به نوبه خودم از ریاست محترم بیمارستان لاله٬ دکتر احمدی وکادر پرستاری و پزشکی علی الخصوص آقایان دکتر دریانی و دکتر طهماسبی کمال سپاسگذاری را دارم.

عکس زیر مربوط به قبل از عمل جراحی است که علیرغم محدودیت ها توانستیم بگیریم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024