چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 28.11.2013, 9:14


اعتماد / فرزانه آیینی

سكوت سیاسی دولت شكست. محمد‌باقر نوبخت، سخنگوی كابینه به «اعتماد» گفت كه رفع حصر از چهره‌های اصلاح‌طلب و آزادی زندانیان سیاسی در دستور كار دولت است اما ترجیح این است كه این امور در بی‌خبری و در عمل دنبال شود.

وعده صد روزه حسن روحانی به پایان رسیده و چشم به‌راهی برای تحقق شعارهای انتخاباتی‌اش دو چندان شده است؛ شعارهایی كه در فصل انتخابات با فریادهای اشتیاق مردم همراهی می‌شد. گشایش فضای سیاسی، رفع موانع امنیتی، رفع حصر از برخی چهره‌های سیاسی پر‌طرفدار‌ترین این شعارها بودند كه با شور و شوق حامیان روحانی در روزهای تبلیغات انتخاباتی پر رنگ و پررنگتر می‌شدند.

چرایی استمرار این سكوت - البته نا‌خوشایند- كابینه برای حامیان روحانی سوالی بود كه در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت با محمد‌باقر نوبخت در میان گذاشتیم و نوبخت با چهره‌یی گشاد این سكوت را شكست و علت بی‌خبری درباره پیشبرد این موضوعات را برای «اعتماد» تشریح كرد.

نوبخت در گفت‌وگوی ویژه با خبرنگار «اعتماد» گفت: با توجه به رویكرد دولت هر اقدامی كه در مسائل سیاسی و رفع حصر و گشایش‌های امنیتی و سیاسی كشور مورد انتظار جامعه است در دستور كار رییس‌جمهور قرار دارد.

بهتر است دولت به‌جای اینكه حرفی بزند عمل كند

وی همچنین ادامه داد: در این دست موارد كه جامعه منتظر اقدام دولت است گاهی بهتر است به‌جای پیگیری جزییات امور به دولت اعتماد كرد و گذاشت دولتمردان امور را پیش ببرند.

سخنگوی دولت افزود: مردم باید به دولت تدبیر و امید اعتماد داشته باشند و بدانند در برخی امور بهتر است دولت به‌جای اینكه حرفی بزند عمل كند.

نوبخت در پاسخ به اینكه اما جامعه باید حداقل بداند اموری چون مساله رفع حصر از سران اصلاح‌طلب را دولت در برنامه دارد تا مطمئن باشد كه همه شعار‌های روحانی در فصل انتخابات دنبال می‌شود، تا‌كید كرد: مردم با توجه به روحیاتی كه از دكتر روحانی سراغ دارند باید به دولت تدبیر و امید اعتماد كنند.

روزنامه اعتماد به دولت امید اعتماد كند

سخنگوی دولت همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار «اعتماد» مبنی بر اینكه رییس‌جمهور در گزارش خود حرف‌های كلی ارائه كرد و در برخی امور كه انتظار می‌رفت حداقل مورد اشاره قرار بگیرند سكوت كرد، با این اوصاف باید پرسید كه آیا دولت برنامه‌یی برای گشایش فضای سیاسی كشور و رفع محدودیت‌های امنیتی در دستور كار دارد یا نه؟ گفت: همان‌طور كه توجه دارید اگر قرار است گشایشی حاصل شود و اتفاقی رخ دهد این به گفته نیست و باید در عمل باشد و با توجه به رویكرد شخص رییس‌جمهور قطعا درباره گشایش فضای سیاسی و فرهنگی كشور متناسب با آرمان‌های نظام اقداماتی انجام خواهد شد.

نوبخت با بیان اینكه در این ارتباط باید فرصت بیشتری داده شود تا آثار آن در جامعه دیده شود، تصریح كرد: اگر قرار است اقدامی صورت بگیرد كه در حال انجام است بازگویی آنها ممكن است در روند آنها، مسائل و مشكلاتی ایجاد كند. من از روزنامه اعتماد می‌خواهم كه به دولت تدبیر و امید اعتماد كند و همان‌طوركه گفته‌ام برخی كارها در حال انجام است كه گفتن و بازگویی آنها ممكن است حتی مسائل و مشكلاتی را ایجاد كند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024