پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 25.11.2013, 9:21

واکنش فضای مجازی به توافق هسته‌ای:


به گزارش پارسینه، توافق تاریخی ایران و گروه ۱+۵ بر سر موضوع هسته‌ای باعث بازخوردهای فراوان و متنوع در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شده است، آنچه را که می‌خوانید، گوشه‌ای از این بازخوردهای جالب و خواندنی است.

***

- محمود نبودی ببینی تحریم آزاد گشته...

- عکسای پروفایلاتونو بکنین ظریف تا دلار سریع‌تر ارزون بشه

- اصطلاح جدید فرهنگ لغات سیاسی: ظریف اللهی

- تهران واشنگتن یه نفر!

- قطعنامه دونشونم پاره شد!

- عجب صبح زود با نشاطی! امیدوارم حالا دولت محترم تدبیر و امید، با تشدید و تقویت سیاست‌های داخلی، این تغییرات بین المللی را هر چه زود‌تر وارد جامعه کنه. دیگه هیچ بهونه‌ای پذیرفته نیست آقای روحانی! بیا تو گود داخل - ملی- ، ببینیم چند مرده حلاجی! بسم الله!

- شرکت در انتخابات/ دیدین چقد اثر داشت؟

از کمر درد تا قهقهه‌های بلند و پالتویی کارأگاهی و نهایتا مصاحبه مطبوعاتی، همه این‌ها دکتر محمد جواد ظریف را ر تاریخ ایران به عنوان دیپلماتی بزرگ ماندگار کرد. راستی می‌دانید این محمد جواد یک اصفهانی‌زاده ایرانی است که اتفاقا تربیت شده در مکتب علامه کرباسچی است

- تماس گرفتم روزنامه کیهان و بهشون تبریک گفتم... متقابلا تبریک گفتند. وقتی بهش گفتم نگران حال آقای شریعتمداری بودیم طرف زد زیر خنده.

- روحانی بدجور برد بازی رو...

- تاثیر این توافق بر سفره ما چیه؟ یعنی یارانه ما نفری ۱۰۰ تومن می‌شه؟

- کاری را که جلیلی در ۲۰۰۰ روز نتوانست انجام بدهد را ظریف در ۱۰۰ روز انجام داد... صلی علی محمد، عزت ملت آمد

- چگونه می‌توان کسری ناجی رو از برق کشید؟؟؟!!!

- «دکتر ظریف» شما یادت نیس یه زمانی «جلیلی» می‌ومد لبخند می‌زد می‌گفت مذاکرات مثبت بود...

- صبح با اسمس دخترخالهٔ ۱۵ ساله‌ام بیدار شدم که خبر توافق ژنو را داده بود. نوشته بود «بچه‌ها تو ژنو به توافق رسیدند» و از این «بچه‌ها» نوشتنش من یاد شب‌هایی افتادم که مسابقه ملی بود (فوتبال، والیبال، یا هرچیز دیگری) و ما همه در خانهٔ پدربزرگ بودیم و من طبق معمول بیدار نمی‌ماندم برای دیدن بازی و خبرش را صبح روز بعد از بیدارماندگان می‌گرفتم. امروز، به لطف اسمس دخترخاله، خاطرهٔ مذاکرهٔ ژنو هم به همهٔ این‌ها پیوست.

- زمستان هسته‌ای رفت و روسیاهی ذغال‌اش ماند برای نتانیاهو و پادشاه قدر قدرت عربستان!

- ظریف گیت / جان کری و تضمین امنیت پایدار اسرائیل / رژیم نحس و نجس...

- آقا حالا که الحمدالله قرار شد بخشی از اموال ایران را بدن بگید این مدیر عامل ما هم کارانه ما بچه‌ها رو بده!

- به احترام خط مقدم دیپلماسی انقلاب اسلامی، چشمای خسته دکتر ظریف و چُرت وسط کنفرانس خبری عراقچی یه خدا قوت و خسته نباشید از طرف همه مون تقدیم شون

- احساس نوشداروخوردگی بعد از مرگ سهراب دارم؛
حتا جام زهر بعد از مرگ سهراب!

- مبارک باشد. شیرینی یادتان نرود؛ برای خیلی‌ها متاسفم. اونایی که نمی‌خواستند این توافق سر بگیرد و شبانه روز تبلیغ کردند و برنامه ضبط کردند و... آقای کسری ناجی....

- گروه ۷؛ تاریخ تازه‌ای را رقم زد، ۵+۱+۱ شد...... بعد از ۱۰ سال مذاکرات بی‌نتیجه، توافق هسته‌ای انجام شد و حق ایران برای غنی سازی به رسمیت شناخته شد.... خلاص

- آنچه در مذاکرات از دست دادیم: بخشی از وجهه ضداستکباری ایران، آنچه تلاش کردیم تأمین شود: اعتماد نظام استکبار، آنچه به دست آوردیم: بخش کوچکی از حقوق دزدیده شده‌مان را؛ آنچه مهم است: رضایت بخش زیادی از مردم ایران، وظیفه ما که حالا سنگین‌تر شده است: تلاش مضاعف در مبارزه با استکبار (از حوزه دانش و تکنولوژی تا فرهنگ و رسانه)

- فردا کیهان همراه با هدیه ویژه که یک کفن هست؛ توزیع می‌شه

- شش صبح با اس‌ام اس دوستت بیدار شی که خبر توافق هسته‌ای رو داده و پتو رو بزنی کنار و بری پای جانماز مامانت بگی مامان ظریف تونست. به توافق رسیدیم و اون سر جانماز گریه‌اش بگیره و سجده شکر کنه. ظریف رحمت خدا به تو؛ مرد خسته نباشی. تلاش هات نتیجه داد. حق یارت.

- این توافق برای ایران پیروزی نیست، جلوگیری از باختن بیشتر است.


- نمُردیم، توافق کشورمان را هم دیدیم... آن هم نه با ونزوئلا، گینه بیسائو، بورکینوفاسو، سیشل و... که با آمریکا

- نمی‌تونی ایرانی باشی و امروز و بی‌خوابی و خوشحالی و سربلندی و امید رو فراموش کنی... به امید فزونی شمار خردمندانی چون تیم مذاکره کننده ایران

- به نظرم نمی‌شد گفت که توافقنامه اخیر، یک توافق کاملاً برد - برد بود ولی می‌تواند شبیه یک وقت استراحت وسط یک بازی نفس گیر والیبال باشد تا حریف را کمی سرد کند از شتاب تصویب تحریم‌ها!

- تا تورهای آمریکایی به ایران سرازیر نشدن، من برم زبانمو تقویت کنم برگردم:)

- آسایش دو گیتی مرهون این دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا....

- عزت الله ضرغامی توصیه‌هایی برای ارتقای سطح کمّی و کیفی تولیدات تلویزیونی عمان ارائه کرد. (به خدا همین دیشب اخبار گفت.)

- مبارکمان باشد این آرامش! و من چه راضى‌ام از رأیى که دادم.

- سوال من این است که آیا ایران به اندازه کافی اهرم چانه زنی برای شش ماه آینده برای خود باقی گذاشته تا آمریکا را مجاب به لغو تحریم‌های نفتی و بانکی بکند یا نه؟

- نظام شش ماه به نظام سلطه وقت خواهد داد. اگر کار خوب پیش رفت که هیچ، اگر آن‌ها زدند زیر توافقات، خودشان که ضرر می‌کنند هیچ، داخلی‌هایی هم که به اشتباه همه چیز را در مذاکره با غرب می‌جویند هم می‌فه‌مند سرابی بیشتر نبوده...

- به عنوان کسی که آینده پژوهی خوانده است می‌گویم.
به چهار ماه نمی‌رسد
که غرب می‌گوید
برنامه هسته ایی ایران با انحراف رو بروست.
پس قطع نامه‌های جدید و تحریم‌های جدید

- سال ۲۰۰۹ احمدی‌نژاد در قالب توافقنامه استانبول، بدون باج دادن به غربی‌ها، همه مسائل هسته‌ای ایران را حل و فصل کرد تا نه تحریمی پیش بیاید و نه ذلتی تحمیل شود.

- یه عده «تنش طلب» غربی هم هستن که شروط ایران رو «خروس قندی» می‌دونن
یه عده «تنش طلب» داخلی هم هستن که شروط غربی‌ها رو شکلات سوییسی!
امیددوارم هر روز عرصه به زندگی و جایگاه این عده تنگ‌تر بشه
یا اینکه سر عقل بیان و این تلاششون رو صرف تنش زدایی از دنیا کنن

- شیش سال جلیلی رو کردیم تو چششون که به ظریف رضایت بدن


- حالا ایران و اسراییل و آمریکا و فرانسه و چه و چه به کنار، از تاریخ مجاهدین خلق هم این توافق تاریخی محسوب می‌شه. یعنی اگر یکی از دستفروش‌های کنار نوتردام از فعالیتهای اتمی جدید ایران پرده برداشته بود بیشتر از حضرت ابریشمچی (چه با مسما!) تاثیرگذار بود!


- خوشحالم تیم دیپلماسی کشور را کسانی رهبری و هدایت می‌کنند که منافع ملی ایران را به هر قیمتی و هر آرزویی به بازی نمی‌گیرند و بر اساس شرایط و وضعیت داخلی و میز بین المللی ترسیم و تعریف می‌کنند... این گام بزرگی برای بهبود و بسامان کردن شرایط نامطلوب کنونی کشور است... صمیمانه باید به این تیم تبریک گفت.

- امروز روز اوست. روز مردی که ثابت کرد می‌توانیم با گفت‌و‌گو اصول و منافعمان را حفظ کنیم و به آنچه می‌خواهیم دست یابیم، نه اینکه با شعار‌ها و حرف‌های الکی موقعیت خودمان را به خطر بیندازیم و امکان تعامل با دیگران را از خودمان سلب کنیم. امروز روز اوست. او که پله‌های دیپلماسی را، آرام آرام و یکی یکی بالا رفت و حالا مرد شماره یک دیپلماسی ایرانی است. او که اگر دوباره دچار توهم توطئه نشویم و فرزندان وطنمان را به خیانت متهم نکنیم، می‌تواند قهرمانی ملی باشد. درود بر محمدجواد ظریف.

- دوست دارم بدونم تیمی که با سعید جلیلی می‌رفت تو مذاکرات پس، چه کار می‌کرد؟ کاش یک بار یک ویدئو از توی اون جلسات و این جلسات بیرون می‌اومد.

- بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌شنوم....

- الان بهترین زمان ممکن برای افزایش فعالیت دیپلماسی عمومی ایران در سطح منطقه است

- متوجه سکوت الن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارتخارجه کشور دوست و برادر! امریکا شدید؟؟؟ چرا سکوت کرده؟

- تا حالا شده سرگردان بمانی می‌انِ حال و احوالی دوگانه؟ دو دله شوی؟ لب‌هایت بخندند و چشمـ‌هایت گریه کُنند؟ | حالا ماجرایِ ما هست و حکایتِ این «شکستِ آبرومندانه»... | باشد که عبرتی شود برایِ آیندگان و روندگان

- درایت روحانی، دیپلماسی قوی ظریف و حمایت مردم در آستانه ۱۰۰روزگی دولت با کلید تدبیر یک قفل باز کرد؛ که جای تبریک دارد...

- حالا سؤال این است که این گروه کشورهای شش نفره خواهند توانست در این شش ماه در برابر اقدامات تخریبی هم زمان و تقریباً از همین لحظه فوری اسراییل و عربستان سعودی مقاومت کنند؟

- چرا روحانی ۹- ۱۰ سال پیش نتوانست توافق بکند؟؟؟ فکر کنم یک جواب ساده دارد، توافق امروز هم نتیجه مقاومت و فشار مردم و دولت احمدی‌نژاد و مذاکرات جلیلی، برگه برنده اصلی ۱۹۰۰۰ هزار سانتیرفیوژ است که در ۸ سال گذشته ساخته و نصب شد.

- دارم به این تعبیر «آنچه مرقوم داشته‌اید» فکر می‌کنم! چقدر حرف توش هست!

- نمی‌دانم کار خوبیه یا نه ولی پاشید برید استقبال ظریف

- چکمه‌ها و پوتی‌‌نهایتان را از پا در آورید، این مردم، از جنگ گریزانند.

- چاره چه بود؟ ملت توان ایستادگی نداشت. عباس میرزا تنها بود و ترکمنچای ناگزیر..

- استتوس‌های امروز خرداد ۹۲ و تحریم انتخابات و تشویق به اون رو تداعی می‌کنه. یک بخشی شادمان هستند از کاهش تحریم‌ها.. عدهٔ دیگه این‌ها رو کوته فکر و عوام و.... می‌خوانند..

- حالا نتانیاهورو کجای دلم بذارم که گفته: That was bad deal! معامله بدی بود! ناراضی باش و بمیر!

- ایران غنی سازی ۲۰درصد را برای ششماه آینده متوقف کرد. ایران از سانتریفیوژهای IR۲ را استفاده نخواهد کرد! خب فردو بدون سانتریفیوژهاش چی می‌شه؟

- نتیجه تفاهم هسته‌یی از منظر مخالفان:
❊حال اسرائیل بسیار بسیار بد است
❊حال عربستان و سلفی‌ها خوب نیست
❊ چهره ماتم زده براندازان که خواب خوب و رویایی جنگ را می‌دیدند که سوار بر تانکهای بیگانه فاتحانه به کشور باز می‌گردند
❊ حال تند روهای ایرانی گرفته است و از همین لحظه می‌خواهند با زدن ضد حال به مذاکره کنندگان ایرانی حالی هم به اسرائیل و عربستان و براندازان بدهند و این پیام را به این بازندگان بدهند که خیالتان جمع، نمی‌گذاریم آب گوارای این پیروزی از گلوی این ملت و دولت پایین برود

- اگر هنوز جلیلی مسئول مذاکرات بود... فوق فوقش مهم‌ترین خبر امروز صبح این بود: دفعه قبل اشتون آبی پوشیده بود، امروز سرخ!

- میگم باز مسئول ستاد انتخاباتی.... با لنگه کفش تشریفش را نبرد فرودگاه برای استقبال از تیم مذاکره کننده؟؟؟!!!

- تصور کنید! در انتخابات ۲۴ خرداد، «سید محمد غرضی» رای می‌آورد! الان پرونده هسته‌ایی در چه مرحله‌ایی بود؟! فقط می‌دانم قطعا نمایندگان ۱+۵ در چل خانهٔ (در گویش همدانی به معنی تیمارستان) ژنو بستری بودند و سرپرست تیم مذاکره کنندهٔ ایران هم دائم تکرار می‌کرد: «همهٔ مشکل از «تورمه»!»

- یک آدمِ باذوق هم همین الان رفته برای «جواد ظریف» این طوری کامنت گذاشته:
این حیاط و اون حیاط
بریزین نقل و نبات
بر سرِ «جان» و «جوات».

- حالا ظریف مرد شماره یک ایران شده است. چه کسی می‌داند چند ماه پیش در لحظه سال نو سر سفره هفت سین چه آرزوهایی را در سر دوره می‌کرده و چه چشم اندازی از آینده در سال جدید داشته است؟ خودش هم آن لحظه نمی‌توانست تصور کند که طی ۹ ماه پیش رو روزگار چنان برایش پیش خواهد رفت که اینچنین بر صدر بنشیند.
نتیجه گیری اخلاقی از توافق ژنو: هرگز نا‌امیدی‌ها را جدی نگیرید چرا که به راحتی ممکن است همه چیز چنان پیش رود که حتی در تصور شما هم نگنجد!

- چه عجب بعد از هشت سال به جای ادبیات: «لولو برده» و «آب رو بریزین همونجا» و «قطعنامه‌دان» و «کاغذ پاره» و این خزعبلات بالاخره ادبیات دیپلماتیک جواب داد.
پ. ن: مرسی رییس جمهور من، حالا تفاوت سرباز و ژنرال را می‌توان دید. حالا تفاوت حقوقدان و گازانبر مشهود است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024