پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 15.10.2013, 6:05


فخر السادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده، زندانی عقیدتی وفعال سیاسی در گفتگویی با کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت که برای همسرش پرونده و کیفرخواست جدیدی صادر شده است که هنوز از مفاد آن بی اطلاع هستند. خانم محتشمی پور گفت که با گذشت سه هفته از تماس دادگاه انقلاب و اعلام این خبر به او اما هنوز به همسرش در زندان اوین و وکیل ایشان کیفرخواست ابلاغ نشده است. همسر مصطفی تاج زاده که به شدت نگران وضعیت بیماری او در بند انفرادی زندان اوین است به کمپین گفت که بهداری زندان تاکنون موافقت نکرده که پرونده پزشکی او را در اختیارشان قرار دهد و همچنین سپاه و دادستانی از انتقال او به بیمارستان برای معاینه جدی از فرودین ماه امسال تاکنون خودداری کردند.

خانم محتشمی پور گفت هر اتفاقی برای آقای تاج زاده در زندان بیفتد تمام کسانیکه می توانستند جلوی اتفاق بد را بگیرند مقصر هستند و باید به خانواده این زندانی و جامعه پاسخگو باشند.

مصطفی تاج زاده، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و معاون وزیر کشور دولت سیدمحمد خاتمی از دستگیرشدگان بعد از انتخابات ۸۸ است که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محکوم شد.

فخر السادات محتشمی پور به کمپین در مورد پرونده جدیدی که برای همسرش گشوده شده، گفت: « حدود دو هفته پیش از دادگاه انقلاب با من تماس گرفتند و گفتند که احضاریه ای برای آقای تاج زاده دارند. جالب این بود که نمی دانستند آقای تاج زاده در زندان است و سراغش را از من می گرفتند. من هم گفتم که برای خودشان به زندان بفرستند. اما تا آخرین ملاقاتم با آقای تاج زاده که در روز شنبه ۱۳ مهرماه بود هنوز چیزی به او ابلاغ نشده بود. به وکیلش هم چیزی ابلاغ نشده است.»

همچنین امیر حسین آبادی، وکیل مدافع مصطفی تاج زاده در گفتگویی با خبرگزاری دانشجویی ایسنا روز جمعه ۱۹ مهرماه با اعلام اینکه از مفاد پرونده موکلش بی خبر است، گفت: «از زمانی که محکومیت پرونده مذکور قطعی شد و موکل به زندان انتقال یافت با وی دیداری نداشته ام. از طریق همسر آقای تاج زاده متوجه تشکیل پرونده جدیدی برای موکلم شدم که اگر با آقای تاج زاده ملاقاتی داشته باشم ایشان می تواند وکالت نامه ام را در پرونده جدید امضاء کند و از محتویات پرونده مذکور مطلع می شوم.»

خانم محتشمی پور با اظهار نگرانی از وضعیت جسمی همسرش گفت: « فشار خون آقای تاج زاده بسیار بالا است و کمر و گردن درد شدید دارد. علیرغم تلاش های من برای انتقال او به بیمارستان اما هنوز از فروردین ماه امسال تاکنون سپاه و دادستانی با انتقال او مخالفت کرده اند و حتی پرونده پزشکی او را در اختیار من نمی گذارند تا به دکترهای متخصصش نشان دهیم. من این هفته به دکتر رضا زاده، مسول بهداری زندان اوین هشدار دادم که آقای تاج زاده امانت ملی در زندان است و هر مشکلی برایش پیش بیاید آنها مقصرند و باید جوابگو به من، خانواده و جامعه باشند.»

خانم محتشمی پور با اظهار امیدواری از اینکه همسرش نیز در راستای روند آزادی زندانی های سیاسی که از مدتی پیش آغاز شده، آزاد شود به کمپین گفت: «من می دانم که دولت نهایت تلاشش را برای این مساله می کند. اساسا هیچ معنی و مفهومی ندارد که بعد از انتخابات جدید، زندانیانی که برای انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته به حبس رفتند همچنان در حبس بمانند. به خصوص که خیلی از آنها شرایط سختی دارند. رهبری پس از صحبت هایش در مورد تمایل به نرمش قهرمانانه در سیاست داخلی و خارجی مایل هستند که اتفاقاتی در داخل نیز بیفتد و اما متاسفانه جریان تندرو مخالف آن است.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024