جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 24.09.2013, 19:44


یک مقام کاخ سفید می‌گوید آنها آماده برگزاری دیدار اوباما - روحانی هستیم اما ایرانی‌ها آمادگی ندارند. آمریکا پیشنهاد دیدار میان اوباما و روحانی ارائه کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از اسکای نیوز عربی، به گفته این رسانه، هیات ایرانی در واکنش گفته است که انجام این دیدار بسیار پیچیده است.

سایت روزنامه الحیات چاپ لندن هم نوشت: هیات ایرانی در سازمان ملل متحد، درخواست رسمی از طرف دولت آمریکا برای دیدار میان اوباما و روحانی دریافت کرده است.


رویترز: دیداری میان اوباما و روحانی برگزار نمی‌شود

یک مقام مسؤول در دولت آمریکا اعلام کرد مشخص شده است که دیدار احتمالی میان اوباما و روحانی در سازمان ملل متحد به اندازه‌ای پیچیده است که مانع از برگزاری آن می شود.

وی افزود: مقامات ایرانی آماده برگزاری دیدار در سطح رؤسای جمهور ایران و آمریکا نیستند.

این مقام مسؤول آمریکایی اضافه کرد: کاخ سفید آماده برگزاری دیدار میان اوباما و روحانی در نیویورک بود که مقامات ایرانی گفتند این اقدام بسیار پیچیده است.

دلیل شرکت نکردن هیات ایرانی در ضیافت ناهار بان‌کی‌مون

حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان و هیات ایرانی حاضر در نیویورک، در ضیافت ناهار بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل شرکت نکردند.

یک عضو هیات همراه رییس‌جمهور در نیویورک در گفت‌وگو با ایسنا  با تائید این خبر گفت: بر اساس پروتکل‌های تشریفاتی رسمی ایران، هیأت‌های ایرانی در ضیافت‌هایی که در آن مشروبات الکلی سِرو می‌شود شرکت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیأت‌های ایرانی در گذشته هم هیچگاه در این مراسم شرکت نکرده‌اند.

پیشتر برخی رسانه‌های خارجی، از محل برپایی این ضیافت به عنوان محل احتمالی اولین دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا یاد کرده بودند.


دلیل شرکت نکردن هیات ایرانی در ضیافت ناهار بان کی مون

حسن روحانی  و هیات ایرانی حاضر در نیویورک، در ضیافت ناهار بان کی مون دبیرکل سازمان ملل شرکت نکردند.

یک عضو هیات همراه رییس جمهور در نیویورک در گفت وگو با ایسنا، با تائید این خبر گفت: بر اساس پروتکل های تشریفاتی رسمی ایران، هیأت های ایرانی در ضیافت هایی که در آن مشروبات الکلی سِرو می شود شرکت نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیأت‌های ایرانی در گذشته هم هیچگاه در این مراسم شرکت نکرده‌اند.

پیشتر برخی رسانه های خارجی، از محل برپایی این ضیافت به عنوان محل احتمالی اولین دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا یاد کرده بودند.


روسای جمهور ایران و فرانسه دیدار کردند

روسای جمهور ایران و فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی و فرانسوا اولاند ظهر روز سه‌شنبه به وقت نیویورک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند.

در این دیدار درباره مسایل مورد علاقه روسای جمهور دو کشور و مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو شد.

رییس‌جمهور فرانسه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود: فرانسه به مذاکره برای حل موضوع هسته‌یی ایران متعهد است و به همین جهت تصمیم گرفته‌ام شخصاً با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران دیدار کنم.

روسای جمهور ایران و فرانسه از سال ۲۰۰۵ با یکدیگر دیداری نداشته‌اند.


وزیر خارجه آلمان: دیدار با ظریف امیدوار كننده بود

گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان، دیدار با محمدجواد ظریف‌همتای ایرانی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورك را فشرده، اما در عین حال امیدوار كننده خواند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آلمان ( د.پ.آ) در خبری از دیدار روز سه شنبه وستروله با ظریف در نیویورك، نوشت: وزیر امور خارجه آلمان دیدار با همتای ایرانی خود را امیدواركننده توصیف كرده است.

به نوشته این خبرگزاری، وستروله در این دیدار از آنچه تغییر لحن ایران و روند شفاف گفت وگوها خواند، تمجید كرد و گفت: این روش امیدی زیادی را برای تحرك در مذاكرات هسته ای ایجاد كرده است.

وستروله، خاطرنشان كرد:این لحن جدید جهشی را بوجود آورده است كه امروز باید از طریق پیشرفت واقعی و محتوایی مورد استفاده قرار گیرد.

به نوشته این خبرگزاری، وزیر امور خارجه آلمان همچنین قرار است سه شنبه شب به وقت نیویورك با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت وگو كند.

وستروله كه سرپرستی هیات آلمانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را برعهده دارد، یكی از رهبران حزب لیبرال دموكرات آلمان است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024