پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 21.09.2013, 12:05

بیانیه مشترک جمهوریخواهان ایران:


    خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی و پایان دادن فوری به حبس خانگی خانم رهنورد و آقایان موسوی و کروبی هستیم!

روز چهار شنبه ۲۷ شهریورماه برابر با ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۳ تعدادی از زندانیان سیاسی آزاد شدند. خانم نسرین ستوده وکیل مدافع و فعال حقوق بشر از جمله آزاد شدگان است. هم چنین نام خانم مهسا امرآبادی، روزنامه نگار و افعالان کمپین یک میلیون امضا، خانم ژیلا کرم‌زاده مکوندی از مادران پارک لاله، آقای فیض الله عرب سرخی و چند تن دیگر از زندانیان اصلاح طلب نیز در میان آزاد شدگان قرار دارند.

آزادی زندانیان سیاسی یکی از خواست‌های اصلی نیروهای آزادیخواه در کشورمان بوده است. امیداواریم که اقدام حکومت فقط به آزادی چند تن از زندانیان سیاسی محدود نگردد و آغازی برای برداشتن یک گام جدی در جهت برچیدن فضای امنیتی حاکم بر جامعه، تبرئه محکومان سیاسی از اتهامات واهی دستگاه‌های امنیتی و نظامی نسبت به آن‌ها، لغو احکام دادگاه‌های انقلاب، ممنوعیت خروج از کشور، و محدودیت‌های دیگر در همه عرصه‌ها باشد. هنوز تعداد بسیاری از زندانیان عقیدتی، فعالان سیاسی، مدنی، فرهنگی، روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشر از جمله آقایان عبدالفتاح سلطانی و محمد سیف‌زاده از بنیانگذاران کانون مدافعان حقوق بشر در زندان به سر می‌برند. خانم زهرا رهنورد و آقایان موسوی و کروبی هم چنان در حبس خانگی هستند.

هم چنین طی روزهای اخیر همزمان با آزادی زندانیان سیاسی، ما شاهد برخی تغییرات در عرصه سیاست خارجی کشور و اعلام آمادگی دولت جدید برای حل مناقشه اتمی، توافق با آژانس و مذاکره با گروه ۵ به علاوه یک بوده‌ایم. حضور آقای روحانی و تیم او در نیویورک فرصت مغتنمی برای پیشرفت در زمینه حل بحران اتمی و حرکت در جهت لغو تحریم‌ها ست. امیدواریم که آزادی زندانیان سیاسی، نوید آزادی کشور از چنبره سیاست‌های تنش زا در عرصه بین المللی و نیز آغازی برای تعامل مثبت با مجامع بین المللی و کشورهای دیگر بر اساس منافع ملی کشور باشد.

جمهوریخواهان ایران، از آزادی زندانیان سیاسی استقبال می‌کنند و خواستار آزادی کلیه زندانیان سیاسی و رفع حصر از رهبران جنبش سبز و برچیدن فضای امنیتی در جامعه هستند. ما هم چنین همزمان با تغییرات در داخل، از هر گامی در جهت پایان دادن به بحران اتمی و تغییرات بنیادی در سیاست خارجی کشور پشتیبانی می‌کنیم.

اتحاد برای پیشبرد سکولار دمکراسی در ایران، سازمان جمهوریخواهان ایران، اتحاد جمهوریخواهان ایران

۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۲ – ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۳

 



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024