جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 19.09.2013, 12:39


پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲

به رغم اینکه این روزها تعدادی از زندانیان سیاسی حوادث ۸۸ آزاد شده‌اند اما بهاره هدایت با اتمام دوران مرخصی‌اش به اوین بازگشت.

به گزارش کلمه، بهاره هدایت پیش از ظهر امروز به دلیل عدم تمدید مرخصی‌اش با بدرقه همسرش امین احمدیان به زندان اوین بازگشت. وی هفته گذشته برای یک مرحضی کوتاه آمده بود.

وی از جمله زندانیان سیاسی دستگیر شده پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ است که به زندان طولانی‌ مدت محکوم شد. دادگاه تجدیدنظر حکم قطعی وی را نه سال و نیم حبس اعلام کرد که سنگین‌ترین حکم قضایی است که از ابتدای تاسیس انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها برای یکی از اعضای این تشکل‌ها صادر شده است.

اما محکومیت او به همین مقدار هم محدود نشد و شش ماه حبس دیگر برای بهاره هدایت در حالی که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان بود، صادر شد و بدین ترتیب حکم حبس بهاره هدایت در مجموع ده سال شد.

بهاره هدایت متولد سال ۱۳۶۰ فعال دانشجویی دانشگاه علوم اقتصادی تهران و جنبش زنان، عضو شورای مرکزی و سخنگوی دفتر تحکیم وحدت است. وی همچنین از فعالان کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین زن‌ستیز است و تاکنون چندین‌بار بازداشت شده است. بهاره در ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۵، ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۶، ۲۳ تیر ماه ۱۳۸۷ و ۱ فروردین ماه ۱۳۸۸ به خاطر فعالیت‌هایش بازداشت و مدتی را در زندان سپری کرده است.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024