پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 20.08.2013, 9:59


سایت ملی مذهبی در خبری که در شنیده های خود منتشرکرده در خصوص رد صلاحیت مسعود سلطانی فر توسط نمایندگان مجلس نوشت:

مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی آقای روحانی برای وزارت ورزش علیرغم آن که مخالفت جدی و موثری با وزارت وی در صحن علنی مجلس صورت نگرفت به شکل ناباورانه ای رای نیاورد. اما گفته می شود برخی محافل امنیتی اطلاعاتی را به صورت بولتن علیه وی به مسئولان فراکسیون های مجلس داده و خواستار عدم رای اعتماد به وی شده اند.

طبق همین شنیده در مذاکرات داخلی سران فراکسیون رهروان ولایت (به مدیریت آقای لاریحانی رئیس مجلس) نیز در هماهنگی با فراکسیون تند روی اصول گرایان(که افراد نزدیک به جبهه پایداری را در بر می گیرد) تصمیم گرفته می شود به وی رای داده نشود.

خاطر نشان میشود رئیس مجلس پس از پایان جلسات بررسی صلاحیت وزرا در مصاحبه ای به این امر اشاره کرد که از بیرون مجلس نیز اطلاعاتی در اختیار مجلس قرار گرفت که مفید بود و از آن ها به همین خاطر تشکر کرد.

اما نکته بسیار قابل تامل این بود که  طی چند روز بررسی صلاحیت وزرا هیچگاه به این اطلاعات در باره وزیر ورزش اشاره نشد! و در واقع به صورت پیچیده ای با وی برخورد شد.

برخی ناظران سیاسی علت این امر را عدم طرح اسامی رهبران جنبش سبز از جمله آقای کروبی در رابطه با وزیر ورزش می دانند. ضمن آن که از روز دوم بررسی صلاحیت ها هر چند هم چنان همراهی برخی وزرای پیشنهادی با جنبش سبز جزء موارد مهم مخالفت بود اما سعی می شد از آوردن نام این جنبش (حتی به عنوان فتنه) ویا نام رهبران آن خودداری شود تا تریبون مجلس به صورت غیر مستقیم نیز باعث تبلیغ و یادآوری نام آن ها نشود.

طبق همین شنیده بخش های مهمی از بولتن امنیتی علیه وزیر ورزش چنین بوده است:

مسعود سلطانی فر فردی اصلاح‌طلب و از حامیان مهدی کروبی در انتخابات سال ۱۳۸۸ بود.

او دو سال نفر دوم ورزش ایران بود. زمانی که دولت اصلاحات تازه روی کار آمده بود، وی قائم‌مقام مصطفی هاشمی طبا شد.

مسعود سلطانی فر در حزب اعتماد ملی

مسعود سلطانی فر، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بود.وی در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ رئیس ستاد اجرایی انتخابات حزب اعتماد ملی در حمایت از مهدی کروبی بود. در زمان شمارش آرای مردمی سلطانی فر به عنوان نماینده ویژه مهدی کروبی در محل حضور داشت.

عضو شورای سیاست گزاری روزنامه اعتماد ملی

شورای سیاست‌گذاری روزنامه شامل محمد قوچانی، رسول منتجب نیا، ابراهیم امینی، مسعود سلطانی فر، اسماعیل گرامی مقدم و ابوالفضل شکوری و محمدجواد حق‌شناس بود.

روزنامه اعتماد ملی در زمان حوادث بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ با انتشار مقالات تند به حمایت از فتنه گران می‏ پرداخت. روزنامه اعتماد ملی که به تندی مواضع کروبی را منتشر می کرد در ۲۶ مردادماه ۱۳۸۸ توقیف شد.

  کاندیدای انتخابات مجلس هشتم در اسفندماه سال ۱۳۸۶

مسعود سلطانی فر در انتخابات دور هشتم مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ۱۳۸۶، به عنوان یکی از کاندیداهای نمایندگی مجلس در شهر تهران ثبت‌نام کرد. در زمان تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس توسط هیئت اجرایی، نام مسعود سلطانی فر جزو کسانی بود که رد صلاحیت شدند.

اعتراض مهدی کروبی به رد صلاحیت سلطانی فر

مهدی کروبی نسبت به رد صلاحیت مسعود سلطانی فر که سال‌ها استاندار بوده است و هم‌چنین رد صلاحیت برخی وزرای دولت گذشته اعتراض کرد.

پس از ارسال نامه اعتراض و بررسی هیئت نظارت انتخابات مجلس، سلطانی فر توانست تأیید صلاحیت شود و جزو کاندیداهای شهر تهران مطرح شد.

سلطانی فر، رئیس ستاد اجرایی انتخابات حزب اعتماد ملی، به عنوان یکی از اعضای لیست حزب اعتماد ملی با شعار “چو ایران نباشد تن من مباد” و “تداوم راه امام و تداوم اصلاحات با اعتماد ملی” و لیست ۳۰ نفره ائتلاف مردمی اصلاح‌طلب خود را معرفی کرد؛ اما نتوانست به عنوان یکی از نمایندگان اصلاح‌طلبان وارد مجلس شود.

نماینده مهدی کروبی در ستاد انتخابات سال ۱۳۸۸

در زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و اعتراض اصلاح‌طلبان به نتایج انتخابات، میرحسین موسوی به ادعای تقلب در انتخابات وایجاد برخی فتنه‌گری‌ها پرداخت که از جملهٔ آن‌ها عدم حضور نمایندگان کاندیداها در محل شمارش آرا بود. وی در نامهٔ خود با شورای نگهبان چنین می‌نویسد:

«فضایی که برای استقرار نمایندگان کاندیداها در نظر گرفته‌شده دور از سایت شمارش آرا بوده و هیچ‌گونه ارتباطی با این سایت ندارد. لذا در صورت استمرار این وضعیت حضور این‌جانبان با عدم آن تفاوتی ندارد. اسامی نمایندگان کاندیداهای معترض:

سید عباس احمدی (نماینده مهندس میرحسین موسوی)
عطاءالله سهرابی (نماینده محسن رضایی)
مسعود سلطانی فر (نماینده آقای کروبی)»

مسعود سلطانی فر، نماینده مهدی کروبی، با تأیید این ادعا در گفت و گویی با پایگاه اطلاع‌رسانی اعتماد ملی اظهار داشت: «علی‌رغم پیگیری‌های دفتر مقام معظم رهبری و قول و تعهد مساعد وزارت کشور، شورای نگهبان و برخی دستگاه‌های دیگر، ستاد انتخابات کشور از حضور نماینده کروبی در این ستاد خودداری کرد.»

  روایتی از شرایط گیلان در زمان استانداری سلطانی فر

سال ۸۳ برف سنگینی در گیلان بارید. هواشناسی هم شدت بالایی برای آن پیش‌بینی کرده بود. برف در ۲ روز اول با شدت متوسطی جریان داشت؛ و یک شب کاملاً قطع شد. این قطعی بارش باعث شد به پرسنل سازمان شهرداری دستور استراحت داده شود. اما دوباره بارش برف با شدت بیشتری شروع شد؛ و همه را غافلگیر کرد. تمامی شریان‌های اصلی و فرعی شهر رشت بسته شد سقف تصفیه‌خانه رشت فروریخت و آب شهر کاملاً قطع شد. برق هم چندین روز قطع بود و مخابرات هم بدون برق فقط ۲۴ ساعت دوام آورد. مسافرین به حال خود در خیابان‌ها رهاشده و از مردم طلب غذا و کمک می‌کردند. شاید بتوان به مسئولین وقت به خاطر کم سابقه بودن همچین برفی حق داد.

اما ناگهان چند روز بعد از برف، برق که وصل شد صدای استاندار گیلان در اخبار ساعت ۱۴ در مصاحبه تلفنی با آقای بابان شنیده می‏شد که می‌گفت: «رسانه مشکل را بزرگ نشان داده! از اول برف نود درصد برق داشتند؛ و دارند؛ و ۸۰ درصد آب. مخابرات و گاز هم مشکلی نداریم. کمتر از ۱۰ نفر هم تلفات!» مردم خیلی از این قضیه ناراحت شدند که چرا مسئول استان ما واقعیت را منعکس نمی‌کند. این مصاحبه باعث شد که مسؤولین ارشد کشور و همین طور بعضی از استان‌های معین در ارائه کمک و امداد سست شوند. حال بعد از برف متوجه شدند استاندار وقت دولت اصلاحات (مسعود سلطانی فر) در گیلان نبوده و از تهران در حال مصاحبه با تلویزیون بوده است؛ چون خانواده ایشان در پایتخت سکونت داشتند.

تنها جایی که در حد توان خود به پخش پیام‌های تلفنی مردم حادثه‌دیده می‌پرداخت رادیوی محلی گیلان بود. اما سلطانی فر، استاندار گیلان، در بازگشت به محل کارش با تشکیل شورای تأمین استان با مسئول وقت صدای گیلان حسن کربلایی و خبرنگاران و مجریان رادیو برخورد کرد. با مصوبه شورای تأمین استان معاون صدای، صدا و سیمای مرکز گیلان را برکنار کردند! و سایر خبرنگاران و مجریان به دستور استاندار تنبیه و آواره شدند آن هم در زمان رئیس‌جمهور محمد خاتمی که شعارش “زنده‌باد مخالف من!” بود. بعد از برف موسوی لاری وزیر کشور وقت به استان سفری داشت و از حجم خرابی‌ها متعجب و مبهوت بود.

بعد از این حوادث در سال ۱۳۸۶ برف سنگین دیگری در گیلان آمد اما این بار با وجود قطعی گاز رئیس جمهور شخصاً به گیلان سفر کرد و در شرایط سخت به مدیریت بحران و حادثه پرداخت. رئیس دولت نهم یک از شروطش برای واگذاری مسئولیت استانداری و مدیریت، سکونت آن مدیر در حوزه استحفاظی اش بود.

حمایت از بیگناه بودن موسوی و کروبی در پی نامه ی حبیب ‏الله عسگر اولادی

ابراهیم اصغر زاده، الیاس حضرتی، محمدجواد حق شناس، اسماعیل دوستی، مسعود سلطانی فر، سعید لیلاز، سید رضا نوروز زاده در نامه‌ای خطاب به حبیب‌الله عسگراولادی از مواضع اخیر وی تشکر کرده و وی را از سرمایه‌های نظام خوانده‌اند که در این شرایط خطیر کشور باید به کار آینده مملکت آید.

کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران در سال ۱۳۹۲

سلطانی فر در انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کرد. هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در دور اول از میان چهره‌های شاخص رد صلاحیت شده انتخابات شورای شهر تهران افرادی را معرفی کرد که نام مسعود سلطانی فر هم در بین آن‌ها به چشم می‌خورد؛ اما با وجود مهلت ۱۰ روزه برای اعتراض نسبت به این رأی، سلطانی فر توانست دوباره تأیید شود و هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا نیز وی را به عنوان نامزد شورای تهران تأیید کرد.

سلطانی فر در این زمان به عضویت در ائتلاف متخصصین مدیریت شهری که یک لیست ۳۱ نفره با شعار “تهران را شهر زندگی کنیم” درآمد. سلطانی فر در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در فهرست اصلی نامزدهای اصلاح‌طلبان حضور یافت و توانست با کسب ۱۱۴ هزار و ۱۱۸ رأی به عنوان نفر ۳۲، نخستین عضو علی‌البدل شورای شهر تهران، برگزیده شود.

رفتن به پاستور به جای خیابان بهشت!

بعد از اینکه محمدمهدی مفتح سی و یکمین عضو جدید شورای شهر تهران که در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۲، از شهر تویسرکان به مجلس شورای اسلامی راه یافت، طی قانون می‌بایست نفر ۳۲ ام که از اعضای علی‌البدل شورا است بجای وی به شورای شهر تهران راه یابد که در نتیجه جایگزین مفتح محمدمهدی مفتح، مسعود سلطانی فر از طیف اصلاح‌طلبان بود که با کسب ۱۱۴ هزار و ۱۱۸ رأی نفر سی و دوم شده بود و می‌بایست به جای وی وارد شورای شهر تهران شود.

در پی مطرح‌شدن نام سلطانی فر به عنوان گزینه اصلی وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، عملاً وی نیز باید جای خود را به نفر ۳۳ علی‌البدل شورا یعنی ولی‌الله شجاع پوریان، نماینده اسبق مجلس در دوره‌های ششم و هفتم بدهد.

  آیا وزیر ورزش با شایسته‌سالاری انتخاب شده است؟

در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بود که حسن روحانی در برنامه‌های تبلیغاتی‌اش با صراحت اعلام کرد: «هیچ وزیری را برای هیچ پستی انتخاب نخواهم کرد مگر اینکه از آن صنف باشد. باید وقتی فردی برای یک صنفی انتخاب می‌شود اعضای آن صنف خوشحال باشند، احساس غرور و افتخار کنند. لذا، بنده با مشورت گرفتن از بزرگان و صاحب‌نظران آن صنف، اعضا را انتخاب خواهم کرد.»

پس از اعلام چند گزینه برای حضور در وزارت ورزش و جوانان، درحالی‌که اسامی افرادی همچون هاشمی‌طبا، فائقی، مهر علیزاده، ذوالفقار نسب، شجاع پوریان، دادکان و سلطانی فر به چشم می‌خورد، سرانجام دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب دولت یازدهم، مسعود سلطانی فر را برای این سمت انتخاب و برای رأی نهایی به مجلس معرفی کرد؛ اما نکته‌ای که در اینجا خود را نشان می‌دهد انتخاب نهایی مسعود سلطانی فر است . سؤالاتی که به ذهن می‌رسد چنین است که: وجه تمایز و برتری وی نسبت به سایر گزینه‌ها برای قرار گرفتن در بین گزینه‌های نهایی چه بوده است؟ آیا اگر واقعاً شایسته‌سالاری ملاک انتخاب باشد، سلطانی فر شایسته‌ترین فرد این لیست بوده است؟ به طور مثال باید گفت که چه ملاکی در نظر گرفته‌شده که سلطانی فر با نزدیک به دو سال قائم‌مقامی سازمان تربیت بدنی نسبت به محسن مهر علیزاده باسابقه ۴ ساله ریاست سازمان تربیت بدنی و کسب نتایج مطلوب یا مصطفی هاشمی طبا با سابقه ۸ ساله در سازمان ورزش ترجیح داده می‌شود؟ این در حالی است که سوابقش در ورزش به مراتب کمتر و کم رنگ‌تر از آن‌هاست.

نگاهی به دیدگاه‌های وزیر پیشنهادی و موضع‌گیری‌های اخیر او در عرصه سیاست موضع‌گیری‌هایی که منتقدان فراوانی دارد که او چه بخواهد و چه نخواهد با این عقبه زندگی می‌کند و چنین سابقه‌ای می‌تواند نگاه‌ها را به ورزش سیاسی سوق دهد.

اقدامات سیاسی جهت دار سلطانی فر

رئیس ستاد اجرایی انتخابات حزب اعتماد ملی و نماینده ویژه مهدی کروبی در سال ۸۸
نامه تند به رئیس قوه قضاییه در سال ۸۸ به حمایت از زندانی شدن تاج‌زاده و انتقاد علیه دیکتاتوری!
نگارش مقالات تند در روزنامه اعتماد ملی و اشاره به انتخابات تحمیلی در سال ۸۸
حمایت از آزادی موسوی و کروبی و اذعان به مظلومیت آن‌ها با امضا و انتشار نامه به عنوان یکی از ۷ اصلاح‌طلب

نامهٔ “حسن کربلایی” مدیر رادیو گیلان در خصوص فعالیت‌های سلطانی فر در زمان استانداری گیلان

حسن کربلایی سوابق متعددی در این استان داشته است؛ که آخرین آن‌ها سمت “مدیر کل دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات گیلان” بوده است. وی در دوره استانداری سلطانی فر (وزیر پیشنهادی ورزش) مسئولیت رادیو گیلان را نیز بر عهده داشته است. در بحران برف مشهور گیلان در سال ۸۳ و پیشی گرفتن خدمات رادیو بر خدمات دولتی در زمان سلطانی فر (استاندار وقت) یادآور چالشی قدیمی بین این دو است. دست‌نوشتهٔ حسن کربلایی که در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ منتشر کرده به شرح زیر است:

«مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی دولت آقای روحانی برای ورزش و جوانان کیست؟

سلطانی فر کسی است که به تحریک استانداران سراسر کشور پرداخت تا به دلیل اعتراض به رد صلاحیت چند نفر از نمایندگان مجلس ششم و کاندیداهای مجلس هفتم و همچنین مقابله با شورای نگهبان اعلان کنند آماده برگزاری انتخابات مجلس هفتم نیستند و در استان هم معاون سیاسی وی، سید احمد حسینی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در گیلان، با تحریک فرمانداران، همین راه را ادامه داد و کلیه فعالیت‌های خود را تعطیل نموده و درحالی‌که چند روز به انتخابات نمانده بود دست از کار کشیدند. در همین ایام بود که مقام معظم رهبری رسماً موضع گرفتند و فرمودند انتخابات مجلس هفتم بایستی دقیقاً به موقع و در وقت قانونی خود انجام شود.

سلطانی فر به صورت جدی در مقابل شورای نگهبان ایستاده و طی بخشنامه‌ای به تمام فرمانداران و مؤسسات دولتی نوشت که حق هیچ نوع همکاری با دفاتر نظارت شورای نگهبان را نداشته و فرمانداران و مدیران ایشان نیز رعایت نموده و در هیچ برنامه‌ای حضور نمی‌یافتند. این در حالی بود که این دفاتر کاملاً قانونی بوده و هست و به دولت ربطی نداشت. مواضع آقای سلطانی فر تا پایان استانداری‌اش تغییر نکرد و همواره مشکل‌آفرین بود.

سلطانی فر به فرمانده نیروی انتظامی گیلان (زارعی) دستور داد تا با شدت در مقابل یک راهپیمایی عادی و معمولی نیروهای ارزشی ایستاده و حداقل پانصد نفر از نیروهای ضد شورش خود را آماده مقابله با بچه‌های حزب‌اللهی کردند. دلیل اعتراض نیروهای ارزشی هم گله از یک نشریه مربوط به جریان اصلاحات بود که در آن به امام خمینی رحمة الله علیه اهانت شده بود. هوشمندی نیروهای ارزشی در این رویارویی جدی موجب فریب نیروهای انتظامی شد و در نهایت از میدان فرهنگ تا میدان شهدای ذهاب این راهپیمایی انجام شد و در آن میدان نیز تجمع و سخنرانی صورت پذیرفت. عزم استاندار و معاون سیاسی‌اش و فرمانده نیروی انتظامی که بعدها در تهران دستگیر و عزل شد. در برخورد با دوستان انقلاب جدی بود.

سلطانی فر دارای یک معاون سیاسی بود به نام سید احمد حسینی؛ و سلطانی فر با کمک معاونش افرادی بعضاً نالایق را به مدیریت دستگاه‌های دولتی و فرمانداری‌ها گماشت که تعدادی از آن مدیران یا در سازمان بازرسی دارای پرونده فساد مالی شدند و با در فتنهٔ ۸۸ در مقابل نظام ایستادند و از هواداران میرحسین موسوی شدند و البته بعضی نیز که از سلامت لازم برخوردار بودند سکوت را مناسب‌تر دیدند و این دوران سخت‌ترین شرایط برای مجموع نیروهای ارزشی بود. حسینی معاون سلطانی فر در جریان فتنه ۸۸ و جزء سردمداران درگیری‌های خیابانی در رشت (مقابل دانشگاه و خیابان شهید مطهری بود) و با رادیو بیگانه هم مصاحبه‌هایی داشت. نشریات دوران سلطانی فر سخت‌ترین، غیرمنصفانه‌ترین و شدیدترین اهانت‌ها را نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی داشتند.

سلطانی فر در حادثه برف ۸۳ استاندار گیلان بود، به قدری به مردم گیلان خسارت وارد شد که سلطانی فر منفورترین رجل سیاسی و اجرایی این استان شد. مردم گیلان و صنایع هنوز هم گرفتار خسارت‌ها هستند. او درحالی‌که استاندار بود در خارج کشور تحصیل می‌کرد و برف شدید و عدم تشکیل کمیته بحران موجب قطع آب و برق و بسته شدن راه‌ها شد. او در یک مصاحبه با شبکه یک اعلان کرد مشکلی در گیلان نیست درحالی‌که مردم با گرفتاری‌ها و مشکلات دست و پنجه نرم می‌کردند. در آن زمان رادیوی گیلان توسط این‌جانب اداره می‌شد و به رفع و رجوع مشکلات مردم می‌پرداخت؛ که اولین جلسه تأمین در استانداری این بود که کربلایی مدیر رادیو گیلان باید از استان برود درحالی‌که همه مردم می‌دانستند که رادیو درحالی‌که برق نبود یا رو همدم مردم ناامید از همه جا بود.»

سید احمد حسینی کیست؟
سید احمد حسینی در جریان حوادث ۸۸ از فعالان سیاسی گیلان بود؛ وی در آن زمان با انجام مصاحبه‏ ای با تلویزیون صدای آمریکا به انتقاد از نهادهای امنیتی استان پرداخته و گفته بود که مراسم افطاری اصلاح طلبان گیلان در روز چهارشنبه ۲۵ شهریور ۸۸ را با فشارهای خویش لغو کرده ‏اند به همین دلیل در ۲۶ شهریور ۸۸ بازداشت شد.

****

پاسخ منفی میلی منفرد به درخواست نمایندگان برای تبری جستن از خاتمی

ردپای وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی در بررسی صلاحیت وزرای کابینه روحانی، به گونه ای روشن بود که علی مطهری گفت: سخنان تعدادی از نمایندگان علیه وزرای پیشنهادی جز از طریق دسترسی به اسناد وزارت اطلاعات امکان‌پذیر نبوده است. او از قرار دادن کپی برگه بازجویی یکی از وزرای پیشنهادی در کازیه نمایندگان خبر داد.

اشاره مطهری به برگه بازجویی جعفر میلی منفرد وزیر پیشنهادی روحانی برای وزرات علوم بود.  که البته میلی منفرد می گوید برگه بازجویی در میان نبوده، بلکه برگه مذکور مربوط به بازداشت چند ساعته وی در سال ۸۸ در جریان نشست انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بوده که تنها اسم و سایر مشخصات وی در آن درج شده است.

میلی منفرد در گفت و گو با روزنامه شرق، از درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس از وی برای تبری جستن از سید محمد خاتمی در ازای دریافت رای اعتماد گفته است. درخواستی که با تحرکات وزارت اطلاعات در آستانه انتخابات هماهنگی داشته است. وزارت اطلاعات در هفته های منتهی به انتخابات با احضار فعالان سیاسی نزدیک به محمد خاتمی از آن ها می خواست که از وی تبری بجویند و حتی به دیدار نوروزی با خاتمی نروند. اما میلی منفرد با رد این درخواست گفته است که به تجربه و کارنامه کاری‌ام در دهه‌های گذشته افتخار می‌کنم و حاضر نیستم برای رفتارهای در چارچوب و اصول از فرد و نهادی تبری بجویم.

نقش چمران در عدم رای اعتماد مجلس به نجفی

از سوی دیگر روزنامه بهار امروز از نامه ای خبر داده که در ۲۰۰ نسخه منتشر شده و هنگام بررسی صلاحیت نجفی در دست نمایندگان رد و بدل شده است. نامه مهدی چمران به علی لاریجانی که دو محور دارد؛ اول دیدار نجفی با خانواده آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات، دوم مخالفت نجفی با نامگذاری میدانی به نام ۹ دی در شهر تهران یعنی دو محور اصلی مخالفت نمایندگان با وزارت نجفی.

بدین ترتیب تا کنون ردپای وزارت اطلاعات و همین طور مهدی چمران در عدم احراز صلاحیت دو وزیر کلیدی روحانی برای وزارت علوم و وزارت آموزش و پروزش روشن شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024