پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 20.08.2013, 9:10


ترکان: توفیقی وزیر پیشنهادی علوم است

آینده: اکبر ترکان با اشاره به تخریب هایی که علیه سرپرست وزارت علوم صورت می گیرد گفت: آقای توفیقی انسان توانایی هستند و این تخریب ها روی عملکرد ایشان اثر منفی نخواهد داشت. انشاءالله ایشان به زودی در مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی علوم صحبت خواهند کرد و ما از سخنان ایشان در مجلس استفاده خواهیم کرد.

مشاور رئیس جمهور در گفتگو با سلام نو افزود: ایشان در سخنرانی و برقراری ارتباط با نمایندگان توانایی کافی را دارند و پاسخ تخریب ها را هم خواهند داد.

ترکان با اشاره به دستور کار جانبی که برای وزرا وجود دارد گفت: مساله مهم دیگری که در حال حاضر وجود دارد این است که وزرای مستقر شده بتوانند، اعمال دولت قبلی در ۴۵ روز گذشته را استخراج کنند و به عنوان یک پرونده در اختیار مردم قرار دهند.

مشاور روحانی تصریح کرد: دولت احمدی نژاد در ۴۵ روز ۲۴ خرداد تا ۱۲ مرداد خیلی از شرکت ها را جابجا و منتقل کرد. همچنین استخدام هایی صورت گرفت که بر خلاف قانون مدیریت کشور بود. انتقال دارایی ها و تغییر مدیران هم جمله اقدامات خلافی بود که صورت گرفت.

ترکان در پایان گفت: وزرا اسناد موجود را دقیق تر بررسی کنند و به مردم ارائه دهند. جابجایی هایی که در اموال صورت گرفته باید به مردم اعلام شوند که در تاریخ ثبت شود تا بعدا کسان دیگری اشتباها مقصر شناخته نشوند.

رونمایی از یک فیلم سخنرانی دکتر توفیقی

در همین حال جریان تندرو که پس از شنیدن پاسخ «نه» مردم در انتخابات، همچنان بر خلاف جریان مردم، بر مشی خود پایداری می کند، در آخرین پروژه‌ی سریالی با رونمایی از یک فیلم سخنرانی به تخریب دکتر توفیقی سرپرست وزارت علوم مشغول شده اند و بعید نیست که بتوانند از باعث عدم معرفی توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس و حتی باعث ادامه نیافتن فعالیت در قالب سرپرست این وزارتخانه شوند.

به گزارش انصاف نیوز، روز دوشنبه خبرگزاری نسیم فیلمی را از سخنرانی دکتر توفیقی در سال ۸۸ منتشر کرد که در آن با فضای آن سال و در مقطعی که شورایی برای بررسی ابهام درباره‌ی نتیجه‌ی انتخابات تشکیل شده بود، توفیقی درباره‌ی انتخابات اظهارنظرهایی کرده بوده است. در آن جلسه همچنان که در فیلم منتشره نیز مشخص است، فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران و تعدادی دیگر از مسوولان دانشگاه و اساتید و دانشجویان حضور دارند.

خبرگزاری فارس هم پس از آن همان فیلم را به صورت گسترده تری منتشر کرد و در ادامه‌ی سریال تخریب، ضمن اینکه شبکه‌ای از سایت ها و وبلاگ ها به تخریب هماهنگ پرداختند، سایت مشرق ضمن انتشار متن پیاده شده‌ی این فیلم، نوشت: «باید منتظر بمانیم و جواب مسوولین دولتی درباره این انتصاب را بدانیم، آیا معنای اعتدال، وارد کردن حامیان فتنه در مناصب دولتی است؟ آیا چنین افرادی شایستگی حضور در دولت اعتدال را دارند؟ آیا اظهارات خلاف واقع، تهمت ها و بهتان های جعفر توفیقی با واژه اعتدال، سنخیتی دارد؟ مسوولین اجرایی کشور باید به این نکته توجه کنند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به واسطه حمایت میلی منفرد از فتنه گران و عدم عذرخواهی از مردم، رأی عدم اعتماد به وی دادند، حال چگونه شخصی که اینگونه در فتنه ۸۸ نقش آفرینی کرده است، به عنوان سرپرست وزارت علوم قرار می گیرد؟».

به گزارش انصاف نیوز، این سایت بخشی از سخنان دکتر توفیقی را به شرح زیر منتشر کرد:

«اگر ما اجازه می‌دادیم که انتخابات روند معمول خودش را طی بکند به نظر من این نظام پایه های خودش را برای همیشه تثبیت می کرد برای اینکه یک حضور ۴۰ و ۵۰ میلیونی مردم با سلایق مختلف با عقاید مختلف با گرایش های سیاسی مختلف و یک رای بسیار قاطع به آقای مهندس موسوی به نظر من و احترام کشور و احترام دولت به این رای به نظر من استثنایی ترین فرصتی بود که ما بعد از انقلاب بدست آورده بودیم ولی به نظر من بدترین سناریو را انتخاب کردیم یعنی در این دو راهی انتخابات، انتخابی که الان شد و انتخابی که می توانست بشود بدترین انتخاب را کردیم یعنی درست نقطهٔ مقابلش و کشور در آستانهٔ تزلزل، مردم در آستانهٔ تزلزل، توهین به شخصیت مردم به عقیدهٔ مردم و به رای مردم و از هم پاشی این اتحاد اجتماعی، یعنی ما اختیار داشتیم که اتحاد اجتماعی را انتخاب بکنیم. اتحاد سیاسی را انتخاب بکنیم و اختیار داشتیم که از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی اجتماعی را انتخاب بکنیم. به نظر من با بی تدبیری، بدترین انتخاب را در واقع به عمل آوردیم و الان وضعیت را شما می بینید، نارضایتی مردم، دانشجوها، اساتید، نخبگان که  یک اعتراض واقعا سراسری است.

بنده امیدوار هستم که ان شاءالله تا بیش از این دیر نشده دوستان تامل کنند و برگردند به این مسیری که انتخاب غلطی را که شد انشاءالله اصلاح بکنند. بدتر از آن هجمه‌ای است که ما الان به دانشجوها داریم می کنیم. و واقعا باید تشکر بکنیم که اساتید این گونه از هجومی که به دانشجویان مظلوم و بی‌دفاع شده دارند حمایت می‌کنند و این یک چهره‌ی خوبی برای نظام به نظر من نیست، عکس هایی که در دنیا پخش می شود فیلم هایی که در دنیا پخش می شود تجاوزهایی که به حریم خوابگاه ها وارد می شود و دانشجویان فرهیخته و مظلوم ما اینگونه دارند مورد هجمه قرار می گیرند و به سرعت فراموش کردند دوستان که همین هایی که الان زیر باتوم و اسلحه و این فشار دارند لطمه می بینند همان کسانی بودند که حماسهٔ ۲۲ خرداد را آفریدند و حماسه راهپیمایی دیروز که واقعا از ابتدای انقلاب شاید یکی از همایش های بی نظیر بود و حضور مردم در صحنه بود.

واقعیت مطلب همه ما حالا دانشجویان جوان را عرض نمی‌کنم اما هم سن و سال‌های خودم که سی سال انقلاب را تجربه کردیم ما حوادث زیادی داشتیم که مردم را متالم کرد. ماجرای ۷ تیر ماجرای ۸ شهریور، شهید بهشتی، شهید رجایی که این ها حوادثی بود که واقعا مردم را ناراحت می کرد. اندوهگین می کرد متاثر می کرد ولی واقعیتش من تجریهٔ خودم این است هیچ حادثه ای به اندازهٔ این اتفاق که افتاد روحیه و شخصیت مردم را جریحه دار نکرد و متاسف و متاثرشان نکرد و در این سطح ملی این که ما به رای مردم توهین کنیم و در رای مردم دستکاری کنیم و متاسفانه رای را به اسم کسانی بگذاریم که کمترین اخلاق و ادب و همه چیز را در واقع فرو ریخته اند بنیان های اخلاقی را فرو ریختند (تشویق حضار و صدای الله اکبر) ای کاش واقعا بنده آرزو می کنم و ای کاش نمی دانستیم که این 24 میلیون رای به اسم چه کسی رفته است. ای کاش این ویژگی ها پشت پرده باقی می ماند و ما فقط یک تخلف کوچک انتخاباتی را شاهد بودیم. ای کاش اینجوری می شد ولی همهٔ مردم دیدند در هفته های گذشته در ۴ سال گذشته سیاست ها را تدبیرها را اخلاق را بینش ها را دیدند و الان عمق تاسف جایی است که این ۲۴ میلیون رای به دست من و شما به اسم چه کسانی رفت؟

این به نظر من بسیار برای مردم روحیه مردم را و شخصیت مردم را جریحه دار می کند. ای کاش به اسم یک آدمی می رفت که ما درست نمی شناختیمش. ای کاش برای کسانی می رفت که ما شناخت درستی نداشتیم و مردم ندیده بودند دروغ گفتن صریح را و تهمت زدن های صریح آن ها را به شخصیت های کشور و به ارکان انقلاب و این که ما تمام انقلاب را زیر سوال ببریم. دستاوردهایش را زیر سوال ببریم جنگ را زیر سوال ببریم بهترین فرماندهان جنگ را زیر سوال ببریم فقط برای این که رای بیاوریم. فقط می خواهیم فضایی ایجاد کنیم که در آن فضا می خواهیم رای بیاوریم.

به نظر من از هر جنبه که نگاه کنیم واقعا ابعاد این تاسف و تاثر و تالم بسیار گسترده است و ما رای شخصیت با تقوا سالم و مدیر با تجربه ای مثل آقای مهندس موسوی را بگیریم و به اسم کسانی بنویسیم که ...  (تشویق حضار) که در واقع انقلابیون چند روزه هستند، مدیران چند روزه هستند و جالب است که خدمت تان بگویم عمدهٔ نقطه ضعف هایی که به دیگران می گیرند خودشان ده ها برابر این نقطه ضعف ها از مدرک تحصیلی از نظر کارشناس بودن از نظر در انقلاب حضور داشتن از نظر تاثیری که در جنگ گذاشتند تمام ایرادهایی که به دیگران می گیرند از نظر ادب، اخلاق، بی تدبیری، شما صد برابر این را در خود همین ها می توانید مشاهده بکنید.

وقت را بیش از این نمی گیرم، بنده وظیفه دارم به عنوان یک مسئول کوچک در وزارت علوم سابق حمایت خودم را از اعتراض شما از اعتراض اساتید در این خصوص حمایت خودم را از دانشجویانی که تجربه داشتم و با آن ها برخورد داشتم، سال ها با این ها نشست و برخاست کردم، دانشجویانی که همیشه مظلوم واقع می شوند و جالب که باتوم ها اول باید به سر آن ها بخورد، در اتاق های شان و در حریم امن خوابگاه شان پناهگاهی نداشته باشند و فریادرسی نداشته باشند، حمایت خودم را در واقع از این اعتراض اعلام می کنم و محکوم می کنم این برخوردی که با فضای امن دانشگاه می شود با دانش می شود با دانشجو می شود و در شرایطی که دانشجو هیچ سلاحی برای دفاع از خودش ندارد متاسفانه شدیدترین تجاوزها به حریم دانشجو و دانشگاه انجام می گیرد.»

***

نامه زهره طبیب‌زاده،‌ مشاور احمدی‌نژاد به روحانی

به‌گزارش خبرگزاری فارس، زهره طبیب‌زاده نوری مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور، نسبت به انتصاب برخی افراد در مسئولیت‌های دولتی انتقاد کرد.

متن این نامه که امروز سه‌شنبه نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته، به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر روحانی

وزیر پیشنهادی شما که نظام را به شکنجه افراد متهم کرده و رفتار مأموران امنیتی آن را رفتار سبعانه قلمداد می‌کند، زمانی که از مجلس رأی اعتماد نمی‌گیرد، به مسئولیت سازمان میراث فرهنگی منصوب می‌شود؛ سازمانی که ظاهرا محل نور چشمی‌های رؤسای جمهور شده است.

وقتی وزیر پیشنهادی علوم که از فعالان و شرکت‌کنندگان در قضایای فتنه ۸۸ بود، موفق به کسب رأی اعتماد مجلس نمی‌شود، بار دیگر خطای گذشته تکرار شده، فردی را در رأس بزرگ‌ترین دستگاه فرهنگی ـ علمی ـ سیاسی کشور به عنوان سرپرست منصوب می‌کنید که به‌دلیل برخوردهای تند، افراطی، حضور و سخنرانی در جمع متحصنان فتنه ۸۸ در دانشگاه تهران، توهم پیروزی را برای سران فتنه دامن زد و به‌دنبال استعلام از نهادهای امنیتی کشور درباره او می‌خوانیم که «از حضور وی به عنوان کارشناس یا نماینده نامزدهای انتخاباتی در برنامه‌های صدا و سیما جلوگیری شود»؛ آیا پس از گذشت سه دهه از انقلاب قحط‌الرجال است که باید برای صدارت وزارتخانه‌های‌تان دست به دامان فتنه‌گر و فعال فتنه باشید.

جالب اینجاست که وی خود را گزینه پیشنهادی آینده وزارت علوم قلمداد می‌کند و واقعیت این است که ما نه تنها تمایلی به ایجاد وقفه و کارشکنی در تشکیل کامل کابینه نداشته، بلکه به عکس به فرموده مقام معظم رهبری سعی در کمک به دولت‌ها داشته و استقرار سریع‌تر ارکان نظام به‌طور رسمی را وظیفه شرعی خود و ضرورت زمان قلمداد می‌کنیم.

اما وظیفه انتخاب وزرایی صالح نیز بر دوش ما نمایندگان وجود دارد و تشخیص و احراز صالح بودن برای‌مان تکلیف محسوب می‌شود.

در دهه چهارم انقلاب انتخاب وزرایی ناآشنا به مباحث تعلیم و تربیت اسلامی، غیر مؤمن به بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی راجع به نظام و مردم تلقی می‌کنیم، اینگونه افراد می‌توانند در بخش‌های مختلف نظام در صورت پی بردن به خطای گذشته خود مشغول به خدمت باشند اما آنها را فاقد صلاحیت سکانداری بزرگ‌ترین مراکز تعلیم و تربیت کشور می‌دانیم و امکان غلبه و کشمکش سیاسی بر اولویت‌ فضای علمی وجود دارد.

به ریاست محترم جمهور اعلام می‌داریم اگر فردی در احزاب سیاسی منحله نظیر مشارکت بود، با توجه به مانیفست و اظهارات سردمداران این احزاب دارای اعتقادات سکولاریستی است حتی اگر توبه هم بکند، ناقض انحراف فکری ـ سیاسی او نمی‌شود؛ بنابراین از شما می‌خواهیم برای بار دوم آزموده را آزمایش نفرمایید.

روا نیست وقت دولت، مجلس و نظام اینگونه ضایع شود و به درگیری و اصطحاک مجلس و دولت در ملاء عام بگذرد؛ چرا که بی‌تردید نمایندگان که خط قرمز خود را جریان فتنه می‌دانند، مجبورند بار دیگر به چنین فردی رأی کبود بدهند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024