شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 11.07.2013, 19:03


یکی از اعضای خانواده فریبا پژوه:
او هیچ کار خلافی نکرده؛ امیدواریم به زودی آزاد شود

یکی از اعضای خانواده فریبا پژوه، روزنامه‌نگاری که چهارشنبه ۱۹ تیرماه توسط ماموران امنیتی دستگیر شد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« دلیل دستگیری فریبا مشخص نیست. ماموران وقتی او را برده‌اند چیزی نگفته‌اند. خودش هم در تماس تلفنی که به ما داشت گفت از دلیل دستگیرش خبر ندارد. من واقعا نمی‌دانم او چه کار کرده است. فقط می دانم او در چارچوب قوانین هیچ کار خلافی نکرده است. او خیلی محافظه کار بود واقعا متوجه نمی شویم او برای چه دستگیر شده است.»

فریبا پژوه، روزنامه‌نگار روزنامه‌های اصلاح طلب پیش از این در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایران سال ۱۳۸۸ بازداشت و پس از صد و بیست و چهار روز حبس، با سپردن پنجاه میلیون تومان وثیقه از زندان اوین آزاد شد. این روزنامه‌نگار در دادگاه بدوی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد. این روزنامه نگار در مدت های اخیر با هیچ رسانه ای همکاری نداشت.

این عضو خانواده فریبا پژوه با اظهار اینکه ماموران قبل از بردن وی خانه اش را تفتیش کرده اند به کمپین گفت:« صبح دیروز یک مامور زن و سه مامور مرد به منزل فریبا رفته اند. یک ساعتی خانه را تفتیش کرده اند و بعد لپ تاپ و لوازم شخصی دیگرش را و همین طور رسیور (دریافت کننده) ماهواره را با خود برده اند. هیچ هم نگفته اند که دلیل بازداشتش چیست فقط گفته اند که او زود بر می گردد.»

این عضو خانواده با اشاره به اینکه تا کنون دو مرتبه او تماس تلفنی داشته است، گفت:« از دیروز تا به حال دوبار با خانه تماس گرفته و گفت دیشب در انفرادی بوده اما گفت که شرایطش خوب است و صدایش هم خوب بود. همین ما را آرام کرد. فریبا به ما می گفت نگران نباشیم اما مگر می شود نگران نبود.»

او همچنین با اشاره به اینکه پس از بازداشت فریباپژوه خانواده او به دادسرای اوین مراجعه کرده اند، گفت:« به دادسرا رفتیم اما جوابی نگرفتیم. فقط امیدوارم که به زودی فریبا برگردد چون واقعا کار خلافی نکرده است. امیدوارم این بار ماموران همان طور که موقع انتقالش گفته اند این بازداشت زیاد طول نمی کشد، سر حرف شان بمانند و آزادش کنند.  خود فریبا هم در تماس تلفنی گفت به ما دادسرا نرویم چون به زودی آزاد می شود. به هرحال ما تا روز شنبه صبر خواهیم کرد اگر تا روز شنبه آزاد نشد آن وقت پیگیریم را شروع می کنیم.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024