جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 23.06.2013, 17:54


ژیلا بنی یعقوب، روزنامه‌نگار  و فعال حقوق زنان پس از اتمام یک سال محکومیت زندانش ظهر یکشنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۲ آزاد شد. خانم بنی‌یعقوب شهریور ماه سال گذشته برای اجرای حکم یک سال حبس تعزیری خود به زندان اوین رفته بود.

ژیلا بنی یعقوب در  ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در جریان سرکوب‌های پس از انتخابات به همراه همسرش، بهمن احمدی امویی بازداشت و در خرداد ۱۳۸۹ به یک‌سال حبس تعزیری و ۳۰ سال محرومیت از شغل روزنامه‌نگاری محکوم شد.

بهمن احمدی امویی نیز هم‌اکنون در زندان رجایی‌شهر در اسارت به‌سر می‌برد. او به ۵ سال زندان محکوم شده است.

هم‌زمان نسرین ستوده وکیل دادگستری و از اعضای کانون مدافعان حقوق نیز به مرخصی آمد.

خانم ستوده در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام بازداشت شده و به زندان اوین منتقل شد. او پیش از بازداشت، بارها به‌خاطر فعالیت‌های حقوقی‌اش مورد تهدید قرار گرفته بود. گروه‌های فشار از وی خواسته بودند که از وکالت شیرین عبادی دست بردارد.

خانم ستوده وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر و  برخی قربانیان حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ را بر عهده داشته‌است و علت اصلی پیگرد قضایی و بازداشت ایشان نیز همین فعالیت‌های او بود.

نسرین ستوده  در مهر ماه سال ۱۳۸۹ در زندان دست به اعتصاب غذا زده بود. در ۴ آبان ۱۳۸۹ و پس از ۲۸ روز اعتصاب غذا به درخواست بسیار از خانواده و فعالان مدنی  اعتصاب خود را شکست.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024