پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 21.06.2013, 21:02


«شرق» از نامزدهای کابینه گزارش می‌دهد
یاران روحانی در دولت

شرق / طاهره ریاحی: این روزها حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب، دیدارهای زیادی دارد و در جمع‌های بیشتری حاضر می‌شود. همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در تلاشند تا به بهینه‌شدن ترکیب کابینه کمک کنند. اما آنطور که از شنیده‌ها پیداست سه فهرست از شورای مشاوران به دفتر حسن روحانی ارسال شده و از میان این فهرست‌ها تنها یک فهرست مورد موافقت شورای ۹ نفره کمیته انتصابات قرار گرفته است.

نخستین جلسه شورای کمیته انتصابات، روز چهارشنبه برگزار شده و اخباری مبنی بر تشکیل جلسه هرروزه این کمیته به گوش می‌رسد. این کمیته تا ۱۵ روز آینده اسامی نهایی برای تصدی وزارتخانه‌ها را اعلام خواهد کرد.

همچنین کارگروه‌های تخصصی‌ای برای سروسامان‌دادن به امور و تحویل مدیریت‌ها از مدیران دولت قبلی تشکیل شده است که مهم‌ترین این کارگروه‌ها کارگروه «اقتصاد و تولید» است که ماموریت دارد برنامه‌ای را برای سرو سامان دادن به امور تولید و معیشت مردم تهیه کند.

در این کمیسیون‌ها، کمیسیون اقتصادی به ریاست نوبخت، کمیسیون سیاسی- امنیتی به ریاست علی یونسی، کمیسیون فرهنگی- اجتماعی به ریاست صالحی، مامور رایزنی با وزرا و بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی هستند.

در این میان، فهرست‌های متعددی از گزینه‌های راهیابی به کابینه، در رسانه‌ها منتشر شده،‌ اما نعمت‌زاده از نزدیکان حسن روحانی و دفتر امور رسانه‌ای رییس‌جمهور منتخب این فهرست‌ها را تایید نکرده و آنها را گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای دانسته است. با این حال اسامی کابینه سینه به سینه نقل می‌شود. 

در میان اسامی نامزدهای «پاستور» نام‌های آشنایی وجود دارد که هنوز مشخص نیست در وزارت مورد نظرشان فعالیت کنند یا خیر، نام علی مطهری در حالی به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش مطرح می‌شود که برخی اخبار حاکی از اولویت او برای حضور در وزارت ارشاد است.

در زیر شنیده‌های «شرق» فهرست گزینه‌های عضویت در دولت روحانی  را می‌خوانید.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024