جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 12.06.2013, 16:05


بیانیه حزب دمکراتیک مردم ایران درباره رای به حسن روحانی

هم وطنان عزیز!

همانطور که میدانید با وجود از میدان به در کردن خاتمی و رد صلاحیت خشونت آمیز رفسنجانی از سوی  بیت رهبری ونیروهای پادگانی ـ امنیّتی، بخش اعظم  شهروندان و فعالان داخل کشور،  با انگیزه بهبود شرایط زندگی و نیز مشارکت در نجات کشور از خطراتی که تداوم حاکمیت نیروهای تندرو نظامی و امنیتی برسیاست داخلی و خارجی،  متوجه کشور کرده است، در انتخابات پیش رو روزنه تغییری می بینند. این روند نشانه پویائی وخود آگاهی مردم ونیروهایِ سیاسیِ اصلاح طلب  در کشور ماست؛ پدیده ای که در آستانه انتخابات، به گونۀ پاسخ مثبت به در خواست آقایان خاتمی ورفسنجانی در رای به حسن روحانی به شکل گیری یک اجماع گسترده ملی با مشارکت اصلاح طلبان، و جنبش سبز و  نیروهای ملی مذهبی فراروییده است.

حزب دمکراتیک مردم ایران در روزهای پس از رد صلاحیت رفسنجانی بر این نظر بود که رویکرد خشونت آمیز حاکمیت، روزنه‌ای برای مشارکت اصلاح طلبان باقی نگذارده است. اما اینک با  حفظ اعتراضات عمیق خود به انتخابات مهندسی شده، به ویژه ردصلاحیّت آقای هاشمی رفسنجانی و دیگر نامزد های اصلاح طلب برای انتخابات شورا ها؛ ازآنجا که بر این باور است که هر تغییر و تحولی در ایران در راستای آزادی و دموکراسی از درون و اساساً با اتکاء به نیروهای درون کشورامکان پذیراست، از تصمیم مهّمی که به اجماع گسترده در رای به آقای دکترحسن روحانی مبدل شده است، حمایت می کند و به آن می پیوندد.

از اینرو حزب دموکراتیک مردم ایران با حفظ دیدگاههای متفاوت و مستقل خود، در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مشارکت می کند و مردم را برای دادن رای به  تنها نامزد ریاست جمهوری که در زمینه سیاست داخلی و خارجی رویکرد نسبتا راه گشایانه ای را پیش کشیده، یعنی آقای دکتر حسن روحانی و نیز رای به همۀ نامزد های اصلاح طلب برای شوراها، دعوت می نماید.

امیدواریم پیروزی آقای دکترحسن روحانی درانتخابات ریاست جمهوری، دستاورد کارسازی برای جلوگیری از تثبت حاکمیت نطامی امنیتی، کوششی در راه بازشدن فضای سیاسی، رفع حصرآقایان میرحسین موسوی وحجت الاسلام مهدی کروبی وخانم زهرا رهنورد، ونیزآزادی مطبوعات واحزاب، هموار کردن راه اصلاحات اقتصادی- اجتماعی و پرهیز از خطر جنگی ویرانگرباشد.

با این وجود  نگرانی شدید خود را از کوششهایی که به مهندسی انتخابات معروف شده اعلان می کنیم و افکار عمومی مردم ایران و همه نیروهای سیاسی رای دهنده به حسن روحانی را به  توجه ویژه نسبت به سلامت انتخابات و حفاظت از آرا واقعی رای دهندگان جلب می نمائیم.

حزب دمکراتیک مردم ایران
۲۲ خرداد ۱۳۹۲



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024