جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 21.05.2013, 20:26


فاطمه هاشمی، دختر  هاشمی رفسنجانی درباره حوادث روز سه شنبه و دلیل رد صلاحیت پدرش به «جرس» گفت: «در حقیقت هیچ دلیلی هم برای رد صلاحیت ایشان اعلام نکرده‌اند. صبح برای ایشان پیغام آورند که حتما باید از کاندیداتوری انصراف دهند و ایشان هم صراحتا جواب دادند «انصراف نخواهم داد و نمی‌توانم به مردم خیانت کنم. مردم به من اعتماد کردند و از من درخواست کردند که بیایم و به خاطر آنها آمدم. آنها بسیار از آمدن من خوشحال شدند، حالا چطور از من می‌خواهید انصراف دهم؟! اصلا بر چه اساسی انصراف دهم؟ من که نمی‌توانم به مردم دروغ بگویم.»

فاطمه هاشمی از انگیزه ورود پدرش به صحنه انتخابات گفت و تصریح کرد: «ورود ایشان به صحنه انتخابات تنها بخاطر “مردم” بود. در حقیقت تقاضاهای زیادی از طرف مردم برای ورود آقای هاشمی به صحنه انتخابات شد و از ایشان خواهش کردند که برای آنها و کشور بیایند. مردم به آقای هاشمی می‌گفتند که شما می‌توانید کشور و ما را از این بحرانی که بوجود آمده نجات دهید. ایشان هم می‌گفتند “شرایط خیلی سختی است و براحتی نمی‌شود تمام این مشکلات بوجود آمده را حل کرد، اما فقط بخاطر مردم در صحنه حضور پیدا می‌کنم.»

سخنگوی شورای نگهبان اخیرا گفته بود که صلاحیت کسی که به دلیل سن بالا نمی‌تواند بیش از روزی چند ساعت کار کند، تأیید نخواهد شد. این سخنان اشاره به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت بود.

دختر هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: «الان بسیاری از افرادی که مسئولیت بالایی در کشور دارند از سن خیلی بالایی برخوردارند و علاوه بر آن بیمار هم هستند. بنابراین، کاملا مشخص است که سن بهانه است. امام خمینی در سن هفتاد و نه سالگی وارد کشور شدند و یازده سال هم رهبر کشور بودند و کشور انقلابی را به نحو احسنت مدیریت کردند. سن که نمی‌تواند ملاک باشد. دقیقا پدر چنان دغدغه کشور را داشتند و نگران این اوضاع بودند که در این سن وارد صحنه شدند.»

دختر رئیس تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: «ایشان هنوز واکنشی به این مسئله نشان نداده‌اند، البته بعید می‌دانم ایشان اعتراضی به این مسئله کنند. در هر حال ما هم خوشحالیم که آقای هاشمی با توجه به این شرایط وظیفه خود را انجام دادند.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024